عطریانفر نمایه

عطریانفر: تجارب سیاسی دو دهه گذشته، به دیدگاه اعتدالی متمایل و نزدیک شده‌اند و وزن تفکر اعتدالی در میان اصلاح‌طلبان سنگین‌تر است.

به گزارش مشرق، عضو حزب کارگزاران با تاکید بر اینکه وزن تفکر «اصلاح‌طلبی غیر خشن» در اصلاحات سنگین‌تر است، می‌گوید که اگر افرادی بتوانند گفتمان اصلاحات را نمایندگی کنند باید از آنها در انتخابات حمایت کرد.

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به راهبرد اصلاح‌طلبان برای چگونگی ورود به انتخابات مجلس دوازدهم، اظهار کرد: من همچنان بر این باورم که گفتمانِ اعتدال و اصلاح‌طلبیِ قانونمند و آرام و غیر خشن در نهاد جبهه اصلاحات پایدار و فایق است و بر جنبه‌ها و قرایت‌های رادیکالیستی برتری دارد؛ البته کسانی هستند که بیان افراطی دارند و معمولاً در فضای نا آرام، صدای رادیکالیست‌ها بلندتر است و بیشتر به گوش می‌رسد؛ شعارهای ساختارشکن و حریم‌شکن ذهن ها را به خود متوجه می‌کند؛ تخریب هم همیشه کار راحتی است.

وی با اشاره به احتمال سنگین‌شدن سایه رادیکالیسم بر جبهه اصلاحات با توجه به جایگزینی «آذر منصوری» به جای «بهزاد نبوی» گفت: مطمین باشید قاطبه اصلاح‌طلبان درفرایند تجارب سیاسی دو دهه گذشته، به دیدگاه اعتدالی متمایل و نزدیک شده‌اند و وزن تفکر اعتدالی در میان اصلاح‌طلبان سنگین‌تر است؛ تغییرات ظاهری نظیر جایگزینی خانم «آذر منصوری» به جای شخصیتی همچون «بهزاد نبوی» نباید این مفهوم را به اذهان تداعی کند که رویکرد اعتدالی در جبهه اصلاحات تضعیف شده است؛ جنبه‌های ظاهری تغییرات ساختارها و آدمیان نباید ناظران عرصه سیاست کشور را دچار انحراف دیدگاه و فریب کند.

عطریانفر گفت: اساساً هدف از تأسیس حزب، کنشگریِ ایجابی است؛ حزب تشکیل می‌دهیم که در امر انتخابات که رکن ساختارمند فعالیت سیاسی است، کنشگری کنیم و دستاورد داشته باشیم؛ هنر این نیست که صرفاً دور هم جمع شویم اما کار ایجابی نکنیم؛ به تعبیری در جبهه اصلاحات «اتحاد نکرده‌ایم که اتحاد نکنیم». فعالیت ما ایجابی و اثباتی و پرهیز از ساختارشکنی است؛ هدف ما مشارکت و کسب قدرت سیاسی از طریق رفتارهای مشروع است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران ضمن اشاره به تاکتیک انتخاباتی و ائتلافی اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات پیش‌رو نیز گفت: ممکن است در انتخابات پیش‌رو فی‌المثل چهار نفر در چند حوزه انتخابیه پیدا شوند که گفتمان اصلاحات را نمایندگی کنند و رقابت معنادار شکل گرفته باشد، لذا دلیلی ندارد در رقابت منطقی در آن حوزه‌ها، از آن نامزدها حمایت نکنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    6 2
    قهر اصلاح طلبان تهوع آور با صندوق رأی و انتخابات را باید از الطاف الاهی دانست چرا که این جماعت هرگاه در انتخابات حضور داشته اند اگر پیروز شوند جا پای جاسوسان صهیونی می شوند و هرگاه ببازند به عنوان سربازان صهیونی کشور را به آشوب می کشند و فتنه انگیزی می کنند!!!
    • GB ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      اصلاح طلب غیر خشن
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    2 0
    احتمالا جریان اعتدالی با خوردن ناهار دولت سنگین تر شدند و البته خنگ و منفورتر.
  • وطن پرست DE ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 1
    فکر نمی کنید خشن ها باید محاکمه بشن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس