برنامه جهانی غذا: یک چهارم ساکنان غزه از گرسنگی رنج می‌برند

سازمان جهانی غذا گزارش داد که حدود ۵۷۷ هزار نفر از ساکنان غزه که یک چهارم از مردم این باریکه را تشکیل می‌دهند، از گرسنگی رنج می‌برند.

به گزارش مشرق، سازمان جهانی غذا گزارش داد که حدود ۵۷۷ هزار نفر از ساکنان غزه که یک چهارم از مردم این باریکه را تشکیل می‌دهند، از گرسنگی رنج می‌برند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اخیرا در بیانیه‌ای هشدار داد: «خطر تبدیل شدن غزه از یک زندان باز به یک قبرستان بزرگ در حال تحقق در برابر چشمان‌مان است».

این نهاد بین‌المللی اضافه کرد: «تمام کشورهای جهان این تعهد قانونی بین‌المللی را دارند که در راستای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه اقدام کنند».

آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز روز سه شنبه اعلام کرد که نوار غزه به دلیل حملات رژیم اسرائیل به «مکانی غیرقابل سکونت» تبدیل شده است.

«عدنان ابوحسنه»، سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان گفت: «غزه بدترین مکان روی زمین است و در حال تبدیل شدن به مکانی غیرقابل سکونت است.»

وی افزود: «۱.۹ میلیون آواره در سراسر این منطقه وجود دارد که از این تعداد حدود ۱.۴ میلیون نفر در ۱۵۵ مدرسه و پناهگاه تحت اداره سازمان ملل زندگی می‌کنند.»

این در حالی است که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه، بعدازظهر امروز (شنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.

اشرف القدره ابتدا گفت: «دشمن اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده که در پی آن، ۱۳۵ نفر شهید و ۳۱۲ نفر مجروح شده‌اند».

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در ادامه اعلام کرد که در مجموع، تعداد شهدای فلسطینی از هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه) تاکنون به ۲۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسیده و تعداد مجروحان نیز به ۶۰ هزار و ۳۱۷ نفر افزایش یافته است.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است.

اکثر مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    افرین به غربی ها . افرین به وجود نداشته شما . چرا الان هیچ کدام دنبال دفاع از حقوق بشر نیستید ؟واقعا شرم برشما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس