کد خبر 1565178
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

به گزارش مشرق، مهدی محمدی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

بین سطور بیانیه وزارت اطلاعات

۱- بین سطور بیانیه وزارت اطلاعات درباره حمله تروریستی کرمان به اندازه داده های ارائه شده در آن مهم است. نخستین نکته این است امریکا پس از بحران سوریه در انتقال جغرافیای عمل داعش به شرق با هدف عملیات علیه ایران،چین و روسیه کم و بیش موفق بوده و پروژه داعش خراسان اکنون عملیاتی است.
۲- نکته دوم این است که امریکا اکنون به جز جغرافیای عملیات، محتوای عملیات تکفیری ها را هم تعیین می کند. جریان تکفیری به عنوان ‘جبران کننده’ فشار به اسراییل عمل می کند و این یعنی دیگر چیزی به نام داعش مستقل از سیستم امنیتی امریکا وجود ندارد.
۳- نکته سوم گرایش شدید امریکا و اسراییل به افزودن جنبه های شناختی به پروژه های امنیتی خویش است. رساندن کار از جنبه محاسباتی به جایی که شما بدانید ضربه را از کجا خورده اید اما تصمیم گیری درباره شکل و شدت پاسخ بسیار دشوار باشد، هدف این نوع جدید عملیات شناختی است.
۴- موثرترین حمله در جنگ فعلی حمله به محاسبات دشمن است. دشمنی که در حال فرار از کوچه های شمال غزه است، در موقعیتی نیست که لبنان یا ایران را تهدید کند. در آغاز این نبرد پاسخ های کوچک هم بازدارنده است اما وقتی دشمن جلوتر آمد، طراحی پاسخ سخت تر ‌و اثر آن هم کوچک تر خواهد شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    8 7
    اسلحه مهمات و تجهیزات دقیق بدین یمن و فلسطین جواب کوبنده ای به دشمن میدهند
  • FR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    7 2
    ایران برای امریکا و اسراییل معمای سختی بوده که آنها را مجبور کرده از خود جمهوری اسلامی ایران بازی را یاد بگیرند و مسلم است که شاگرد نمیتواند از استاد ببرد .. انشالله نابودی اسراییل و شکست امریکا در پیش است
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      4 0
      ان شاالله
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      0 0
      ان شاءالله درسته
  • US ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    پس طالبان هم همدست آمریکا هستند
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    2 0
    در عصبانیت نباید تصمیم گرفت چراکه با داد و بیداد خود رامقصر قلمداد خواهید کرد . بلکه بادرایت و عمل مناسب انتقام سخت گرفته شود. که علاوه بر بازدارنده بودن صلابت نیز حفظ شود چون ما در یک جزیره زندگی نمیکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس