رهبر یمن: بدون هیچ تردیدی، به حملات آمریکا پاسخ خواهیم داد

رهبر معنوی انقلاب یمن با اشاره به همدستی لابی صهیونیسم و آمریکا در ارتکاب جنایات علیه ملت فلسطین، تأکید کرد که موضع کشورهای غربی نیز در قبال این جنایات، شرم‌آور است.

به گزارش مشرق، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر معنوی انقلاب یمن، لابی صهیونیسم را دشمن اصلی مسلمانان دانست و گفت: حمله به مسجدالاقصی، در راستای دشمنی با دین و امت ماست.

الحوثی با اشاره به اینکه «یهودیان نه تنها دشمن ملت فلسطین، بلکه دشمن همه مسلمانان هستند»، تأکید کرد: عربستان سعودی صدها میلیارد دلار [به آمریکا]داد و به همین دلیل از آن با عنوان گاو شیرده یاد می‌کنند. این لقب، مدال افتخار به سبک آمریکایی است.

شبکه خبری المسیره به نقل از رهبر یمن گزارش داد، صهیونیست‌ها طی ۷۵ سال گذشته، شنیع‌ترین جنایات را علیه ملت فلسطین انجام دادند. موضع کشورهای غربی نیز در قبال این جنایت، شرم‌آور است.

اسرائیل به دنبال مقصر جلوه دادن حماس است

وی ادامه داد: صهیونییست‌ها در تلاشند نشان دهند که همه چیز از هفت اکتبر آغاز شده است تا گناه را به گردن حماس بیاندازند و از این طریق، مظلومیت ۷۵ ساله ملت فلسطین را مخفی کنند.

هفتم اکتبر (۱۵ مهر) زمان آغاز عملیات نظامی نیروهای حماس علیه رژیم صهیونیستی است که واکنشی به ۷۵ سال جنایات تل‌آویو بود و تا به امروز نیز ادامه دارد. در این عملیات، صهیونیست‌ها بیش از ۲۳ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رسانده‌اند و بخش اعظم منازل و زیرساخت‌های این شهر را نابود کردند.

رهبر یمن با اشاره به تظاهرات‌های میلیونی مردم این کشور که بارها در حمایت از ملت فلسطین صورت گرفته است، گفت: تظاهرات جمعه گذشته، بزرگترین تظاهرات حمایتی بود و تداوم آن نیز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها بر ارتکاب جنایات بیشتر علیه ملت فلسطین اصرار دارند و آمریکا هم با آتش‌بس مخالفت می‌کند، تصریح کرد: آمریکا هم بر ادامه کشتار مردم فلسطین تأکید دارد و بمب خمپاره و پول در اختیار اسرائیل قرار داده است. آمریکا با کمال بی‌شرمی از جنایات اسرائیل حمایت می‌کند.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت که دولت آمریکا در برهه کنونی با آتش‌بس در نوار غزه موافق نیست.

کربی با ادعای اینکه آتش‌بس اکنون به نفع حماس خواهد بود، مدعی شد: «ما به حمایت از دستیابی به وقفه‌های بیشتر و افزایش ارسال کمک در غزه ادامه می‌دهیم».

بدون هیچ تردیدی، به حملات آمریکا پاسخ خواهیم داد

رهبر یمن گریزی به درگیری با نظامیان آمریکایی زد و گفت: در پاسخ به حملات آمریکا، تردید نخواهیم کرد. پاسخ به هر گونه تجاوز آمریکا، فقط در سطح عملیات اخیر نخواهد بود که با بیش از ۲۴ پهپاد و چند موشک انجام شد، بلکه سطح آن بسیار فراتر خواهد بود. ملت یمن، ترسی از آمریکا ندارند و از کسانی نیستند که نهایت موضعگیریشان این باشد که آمریکا را خشمگین نکنند.

وی با بیان اینکه یمن از ناراحتی آمریکا، اسرائیل و انگلیس، بسیار خرسند است، تأکید کرد: آمریکا و انگلیس همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا [در ائتلاف خود]، سایر کشورها را شریک کنند، ولی هر کس خود را شریک حمله به ملت ما کند، بازنده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • نادر مهدوی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    13 3
    تفکر مقاومت باعث شده یمنی که تا ده سال پیش و تحت حاکمیت علی عبدالله صالح و منصور هادی یک کشور خنثی در معادلات منطقه بود اکنون به عزتی دست یافته که از ائتلاف پوشالی آمریکا و انگلیس واهمه‌ای ندارد و از بازیگران تاثیرگذار و تعیین‌کننده غرب آسیاست
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      8 2
      به امید اینکه در سایر کشورهای عرب هم رهبرانی مقاوم و آزاده سر کار بیان
    • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      10 2
      کشورای عربی وضعشون خوبه در مسیر رفاه و پیشرفت هم هستن فقط کافیه یه نگاه بندازن به وضعیت شما با کشور خودشون مقایسه کنن تا درس عبرت بگیرن
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 1
      کشور های عربی کلا زیر ۱۰ میلیون جمعیت دارن و کلا دوتا شهر مخم دارن نه مثل ایران جمعیت زیاد کلی کلان شهر و روستا وسعت کلی مرز و...
  • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    7 1
    درود بر یمن افرین
  • حمید IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    6 2
    تجربه نشون داده هر ملت آزاده ی که تحت تحریم و محاصره قرار بگیره بیشتر پیشرفت میکنه، یمن فقیرترین کشور خاورمیانه با دست خالی الان امریکا و بقیه داروداسته امریکارو تهدید میکنه، مطمئنم که یمن میتونه با اونا مقابه کنه،چون توکل اونا به خداست و واقعا برای مظلوم میجنگن،بر خلاف عربستان که بن دندان به انواع سلاح های روز دنیای غرب و شرق مسلح هستش ولی عرضه نکرد حتی به اسرائیل حتی پخ نگفت، انشاالله که موشکها و پهبادای یمنی ناوهای امریکایی رو به اعماق دریا خواهند فرستاد
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    7 1
    یمن شجاع
  • TR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    3 1
    پسر پدر شجاع ، مچکریم !!
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 3
    رسول خدا فرمود یمانی هدایت کننده ترین پرچم بسوی مهدی است ویمنیهاا اولین گروه هستنند که به امام عصرمیپیوندند وبعدانها ایرانیان به امام می‌پیوندند به رهبری سید حسینی خراسانی سرداران لشکر امام اکثرشان ایرانی هستند وچقدرانروز نزدیک است
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 1
    رهبر یمن؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس