هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۹/۲۱؛ صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۲ استان/ احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال سقوط بهمن و طغیان رودخانه‌ها در مناطق کوهستانی و پربارش، خبر داد.

به گزارش مشرق، کبری رفیعی در تشریح وضعیت جوی کشور گفت: امروز استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، تهران، البرز، مرکزی، قزوین، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، قم، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، گلستان و خوزستان بارش دارند. این بارش‌ها توامان به شکل باران و برف و همراه با وزش باد است. همچنین در ارتفاعات این شرایط به شکل کولاک برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: جمعه نوار غربی کشور، بخش‌هایی از استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و شمال‌شرق بارش دارند. شنبه نیز در شمال‌غرب و غرب سواحل خزر و بخش‌هایی از غرب کشور، بارش‌ها تداوم دارد. تا یکشنبه همچنان در گیلان و مازندران، شمال غرب و بخش‌هایی از غرب و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، بارش باران و برف ادامه دارد.

رفیعی شدت بارش‌های امروز را مربوط به استان لرستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی دانست و توضیح داد: بارش‌ها در این مناطق به شکل برف است و هموطنان باید در این مناطق به ویژه در گردنه‌های برف گیر توجه لازم را داشته باشند. زیرا با توجه به بارش برف، کاهش دید، مه گرفتگی، لغزندگی جاده‌ها پیش بینی شده است. همچنین احتمال سقوط بهمن به دلیل وزش باد شدید وجود دارد.

وی ادامه داد: سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر از دیگر پیامدهای بارش باران و برف در مناطق پربارش است.

کارشناس سازمان هواشناسی توصیه کرد: هموطنان از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند و از جابه‌جایی عشایر نیز ممانعت شود.

رفعیی از وزش باد شدید طی فردا در مناطق مرکزی، شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و جنوب‌شرق خبر داد.

به گفته وی، امروز آب‌های دریای خزر و غرب خلیج فارس متلاطم است. تهران نیز امروز نیمه ابری تا ابری می‌شود و در برخی ساعت‌ها بارش باران و وزش باد دارد که در اواخر شب این بارش‌ها توام با برف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس