کد خبر 1564922
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
یک عضو نیروی دریایی آمریکا به اتهام جاسوسی برای چین به زندان محکوم شد

هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه ایالات متحده باید به اصل چین واحد پایبند باشد، خاطرنشان کرد: واشنگتن روابط اساسی و هرگونه تماس رسمی با تایوان را متوقف کند.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت خارجه چین سخنان فوق را در واکنش به گفته‌های دیوید استیلول دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه که پیشتر خبر داده بود ایالات متحده قصد دارد یک گفت وگوی اقتصادی دوجانبه جدید با تایوان را با هدف تقویت روابط با این جزیره برقرار کند، بیان کرد.

وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه که موضوع تایوان به منافع اصلی چین مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچکس نباید عزم راسخ چین برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور را دست کم بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه اصل چین واحد، شالوده سیاسی و پیش نیاز اساسی برای برقراری و توسعه روابط دیپلماتیک بین چین و ایالات متحده است، یادآور شد: تنها یک چین وجود دارد و جزیره تایوان بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو چین است.

وی با بیان اینکه واشنگتن باید از حرکت در مسیر اشتباه اجتناب کند، افزود: ما از ایالات متحده می‌خواهیم که به اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک پکن و واشنگتن پایبند باشد، روابط اساسی با تایوان را پایان دهد و هرگونه تماس رسمی با این جزیره را متوقف کند تا از مسیر صحیح خارج نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    به روی چشم. منتظر بودم امر بفرمایید. خخخخخخ
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    1 0
    چرا چین بر علیه یمنی ها در شورای امنیت رای داد؟ مگر چینی ها نمی دانند که مردم یمن بخاطر جلوگیری از جنایات اشغالگران و جنایتکاران صهیونیست کشتی های صهیونیست ها را میزنند ؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا وقتی آمریکایی ها و سعودی ها بر علیه ملت یمن اعتلاف تشکیل می دادند چینی ها اعتراض نکردند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس