افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع حاصل از یک درصد افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان می‌شود.

به گزارش مشرق، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در فضای مجازی خود نوشت: « با هدف حفظ کرامت و معیشت بازنشستگان، در لایحه بودجه سال آینده مقرر شده است منابع حاصل از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به امر متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یابد. این تدبیر منابع مالی پایداری را برای افزایش حقوق بازنشستگان فراهم می‌آورد».

پیش از این حمید امانی همدانی معاون سازمان برنامه و بودجه در مورد دلایل چشم‌پوشی دولت از درآمد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده که برای بودجه عمرانی پیش‌بینی شده بود، گفت: با توجه به ایرادی که نمایندگان مجلس به لایحه بودجه گرفتند، قرار شد درآمد ناشی از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که بین ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، صرف یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان شود.

به گفته کارشناسان ،‌ناترازی صندوق‌های بازنشستگی به یکی از بحرانهای اقتصادی تبدیل شده است که مهترین دلیل آن کاهش نرخ پشتیبانی صندوقهای بازنشستگی از ۷ بیمه پرداز در ازای یک مستمری بگیر به ۳ بیمه پرداز کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    17 3
    زیادنکردن که هیچ چپاول شروع شد
    • جمال IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      4 1
      از کارمندان و کارگران در جوانشیشان مالیات میگرفتید نه در پس پیریشان و با حقوق های زیر 10 12 میلیون دولت انقلابی عوض رساندن حقوق ها به 25 میلیون ، انقلاب شهید داده، سواستفاده کنندگان انقلاب و شهدا در آتشی ابدی خواهند سوخت
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    19 2
    چه کرامتی که از جیب مردم برای همسان‌سازی خرج می‌کنی.بقول معروف خرج که از کیسه مردم باشد حاتم طایی شدن آسان باشد.تازه پوز همسان‌سازی می‌دهد.
  • US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    13 3
    بنظر فرمول انقلاب دیگری در جریان هست!
    • حمید IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 4
      رئیس قبلی سازمان برنامه و بودجه را مافیا با بهانه های واهی هئیت علمی دانشگاه غیر دولتی از کار برکنار و شد چیزی که نباید میشد رئیس جمهور حواست هست دوروبرت چه خبره؟ هئیت علمی دانشگاه غیر دولتی سگش به دولتی(انحصار طلبان) می ارزه همون قبلی رو بیار و به حرف های مافیا گوش نده و آن ها را اخراج کن
  • خان داداش IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    15 2
    اما خب چرا پول این طرح از جیب مردم برمی‌دارید؟؟ چرا وعده وعید میدید هزینه اش از مردم میگیرید؟؟؟
  • محمد AZ ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    6 5
    شخصا نمیدونم چرا وقتی همه میبینند که این وزیر نیروی این دولت با گرانتر کردن قیمت برق و گاز و قبضهای مردم باعث گرانی و تورم بیشتر هم شد و اینرا همه مشاهده کردند چرا ساکت هستند؟ مخصوصا الان که برخی میگویند وزیران نیروی دولتهای قبلی باید پاسخگو و مجازات بشوند!!!! چرا با افزایش قبضهای چند درصد از مردم اینطور تشنج اقتصادی بوجود میاورند خب اینرا چه کسی باید پیگیری کند ؟ چرا الان که اینرا همه میبینند کاری نمیکنند ؟ کسی جرات گفتن واقعیت را ندارد؟ فقط وزرای نیروی دولتهای قبل اشتباه کرده اند ؟ این مالیات هم که اگر شما کالایی انلاین یا حضوری خریداری کنید خودبخود مالیات هم پرداخته اید و از شما گرفته میشود! این یعنی همه مردم در روز بارها برای دریافت خدمات یا سرویس و کالا مالیات پرداخت میکنند!!! این هم در افزایش تورم و قیمتها تاثیر زیادی گذاشته انوقت مسئولین پروفسور بدنبال دلایل افزایش گرانیها و تورم میگردند!!! سوال اصلی اینجاست که چرا با وجود این تحریمها بر علیه مردم ایران از طرفی مسئولین ایران هم در داخل این طوری به مردم بیشتر فشار میاورند! این نوع همکاری و همدلی جایزه دارد! دولتی که وزرایش اینطور به مردم فشار میاورند اجازه دارد به دولتهای قبلی اینقدر شکایت کند ؟
    • محمدقزل IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      7 12
      تولید آب و برق و گاز با توجه به تورم ه‍زینه تولید خیلی زیاد شده ولی آیا میدانستی قیمت گاز برق آب و بنزین در ایران از تمام کشورهای جهان ارزانتر است...قیمت ۱ متر مکعب گاز در ایران ۱۰۰ تومان است یعنی مفت یا قیمت ۱ لیتر بنزین از یک بطری آب کمتر است...ولی باز هم بعضی‌ها قدر نمی دونن نون این مملکت را میخورن ولی جفتک می اندازند
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      7 4
      آقا محمد شما هم میدانستید که حقوق در ایران پایین ترین سطح حقوق هست همه چیز را جهانی ببین نه فقط هزینه ها را درآمد ها را هم جهانی ببین
    • م د IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      1 0
      اون چند درصد از مردم گناه دارن فقت ؟؟؟؟ چرا موقع خرج و تفریحشون اون چند درصد مردم به فکر بقیه مردم نیستن مفت اوری حدی داره بیشتر بشه میترکه $$$$
  • محمود IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    12 2
    دولت در صدد است صندوق های بازنشستگی را مصادره و بار را به دوش مردم بیاندازد
    • AZ ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      3 1
      به جناب محمدقزل عزیزم شما خبر نداری که دولت ایران بیصدا انرژی برق و گازی که به مردم میفروشد را از روسیه که کشوری بسیار بزرگ و پرجمعیت است هم حتی گرانتر کرده ؟ از کشور روسیه گرانتر عزیز من میفهمی یعنی چه ؟ شما اطلاع نداری نباید بیای پاسخ بدی که البته دلم واسه امثال شما و مردم میسوزد چون این اطلاعات را نه مسئولین دولت به مردم میگویند و نه اجازه میدهند خبرگزاریها اطلاع رسانی کنند که چقدر برق و گاز و بنزین افزایش قیمت داشته است و جالبه که مسئولین نیرو و وزیر انرژی از بس این حرف شمارا در رسانه تکرار کرده اند که مردم ایران پرمصرفترین هستند و برق و گاز و بنزین ایران ارزانترین است الان از این نادانی سود استفاده کردند و بیصدا و براحتی قیمتها گرانتر کردند و این جدای از چند برابر محاسبه کردن قبضهای مردم است حتما توجه کنید! من خودم طرفدار رئیس دولت هستم اما دلم بیشتر برای مردم ایران که اطلاعات بروز و دقیقی هم ندارند و مسئولینی که صبح تا شب در تلویزیون و خبرگزاریها میگویند دولت ایران ارزانترین انرژی را به مردمش میدهد اما نمیگویند که نسبت قیمت انرژی با تورم و گرانی محاسبه میشود مثلا الان کشور ایران تنها کشوریست که کاملا مردمش بهرشکلی تا دندان تحریم هستند خب بفرما یک کشور پیدا کن بعد انوقت با ان کشور قیمت برق و گاز و بنزین را مقایسه کن خب بفرما... طرف اینقدر کمسواد است که میاید ایران تحریم شده که مردمش از فقر و نداری زجر میکشند را با چند کشور اروپایی و امریکایی مقایسه میکند :))))) خب معلومه سواد ندارند با این تحریمها و تورم و گرانی که دولت ایران باید بجای افزایش قیمت گاز و برق و بنزین اتفاقا تا پایان تحریمها قیمتها را نصف کند و حتی تعریفه ها گمرکی را هم برای مردم بردارد! اخر مردمی که اینطور بشدت تحریم هستند چطور قرار است تا 10 سال دیگر که قیمت ارزها چند بیست برابر میشود را تحمل کنند ؟ البته مسئولین ایران براحتی تحمل میکنند چون حقوقشان بنسبت تورم و بروز محاسبه میشود! دوست عزیز اصلا بنده دروغگو هستم خوبه؟ شما خودت با صبر و حوصله تحقیق کن که ارزانترین برق و گاز برای کدوم کشورهاست ! و بعد خواهشا مقایسه نکن که جون هیچ کشوری مثل مردم ایران اینقدر تحریم نیستند و تورم و گرانی که مردم ایران هم در حال تحمل هستند قابل مقایسه نیست چرا این دولت باری از دوش مردم برنمیدارد؟
  • CA ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    4 1
    وقتی میگم دیگه رای نمیدم دلیلش نظایر این تصمیماته حکومت و نظام سانسورچیی که نان سر سفره من نیاره رای تایید بهش نمیدم
  • DE ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    8 1
    عجب وقاحتی ! همسان سازی از جیب خود مردم و برای طرحی که معلوم نیست کی اجرا می شود . . نقد بده ، نسیه بگیر !
  • مسعود IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    8 0
    چرا افرادی را که از صندوق بازنشستگی اختلاس کردند را مؤاخذه نکردند و میلیاردها تومان از پول بازنشستگان به یغما برده شد و صدایی بر نیامد؟؟؟و حالا حقوق این عزیزان رنج کشیده را از مالیات و هزینه و جیب ملت پرداخت میکنید؟
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    9 1
    یعنی عملا ۱۳ درصد مالیات بدیم ولله باج بگیران بهتر شماها بودن
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    7 0
    در دنیا مالیات شش درصده اینجا چند مدل مالیات که یکیش مالیات بر ارزش افزوده بالای ده درصده
  • کاربر IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    5 0
    اون وقت از سلبریتی های میلیاردی بگیر ریالی مالیات نمی گیرند، شهید چمران می گفت: اگر کسی غیر از تخصص خودش مسئولیتی رو قبول کنه، خائن به انقلاب و شهداست، اگه این وزرا و مسئولین بلد نیستند مملکت داری رو بذارند متخصصان بیایند، این همه جوان تحصیلکرده مستعد داریم که دارن از این مملکت فرار می کنن
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    3 0
    از این جیب به اون جیب
  • کاربرجدید IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    2 0
    عجب!!! هنگام واریز حقوق 10درصد مالیات کسر می شود هنگام خرید کالا هم 10صد باید مالیات پرداخت شود تازه این مالیتهای مستقیم است. بعد پرداخت حقوق بازنشستگان باید از جیب مردم تأمین شود. بر چه مبنایی؟؟؟
    • DE ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 0
      بر مبنای غارت و زور گیری !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس