کاظمی قمی: خواسته ایران سهیم شدن افغانستان در همکاری‌های منطقه‌ای است

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه و سفیر ایران در افغانستان گفت که تهران از مخالفان طالبان پشتیبانی نمی‌کند بلکه در تلاش است، افغانستان بخشی از همکاری‌های منطقه‌ای شود.

به گزارش مشرق، حسن کاظمی قمی در این دیدار تاکید کرد ایران از مخالفان طالبان حمایت نمی‌کند، بلکه تلاش می‌کند افغانستان بخشی از همکاری‌های منطقه‌ای شود. وی افزود گروه‌هایی که به اختلافات بین ایران و افغانستان دامن می‌زنند هرگز موفق نخواهند شد.»

به گفته ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، در دیدار میان نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در باره مسایل بازرگانی و مهاجران افغان در ایران نیز گفت‌وگو شد.

سخنگوی طالبان گفت: «هیات ایرانی هم تاکید کرد تهران از دسیسه‌های کشورهای دیگر آگاه است و از تلاش‌ها در خصوص ایجاد بدگمانی بین ایران و افغانستان جلوگیری خواهند کرد.»

ذبیح‌الله مجاهد همچنین تاکید کرد افغانستان خواهان داشتن روابط خوب با ایران و تمامی کشورهای همسایه است.

بنا به گزارش طلوع نیوز در این دیدار مساله مهاجران افغان در ایران و مسایل سیاسی و اقتصادی از بخش‌های مهم بودند که دوطرف درباره آن گفت‌وگو کردند.

حسن حق‌یار رییس مطبوعاتی معاونت سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان گفت: «این نشست به سود افغانستان و ایران بود و قرار شد برای ایجاد روابط بهتر میان دو کشور تلاش‌های بیشتری انجام شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    3 2
    کاش این افغانستان اباد بشه و مردم این کشور آواره کشور های دیگه نباشند ،اینجوری برای همه بهتره.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    ایرانو خودشو راه نمیدن تو منطقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس