کد خبر 1563664
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

حمله پر هیاهو؛ عقب نشینی یواشکی!

رژیم صهیونیستی با هارت و هورت فراوان به غزه حمله کرد و حالا بی سر و صدا در حال عقب نشینی از شمال این منطقه است.

آنها در طول ۷۵ روز، چند برابر قدرت انفجار بمب اتمی هیروشیما، بمب بر سر مردم غزه ریختند و ۳۰ هزار شهید و مفقود بر جا گذاشتند.

اما پس از بمباران، هسته سخت جنگ، روی خود را به ژنرال ها و سیاستمداران صهیونیست نشان داد؛ زمانی که بنا شد نیروهای زرهی و پییاده، غزه را به تسخیر در آورند.

یک هفته، چند هفته، یک ماه، دو ماه...؛ هر چه جنگ در کف میدان جلوتر رفت، ناتوانی ارتش اسرائیل آشکارتر شد. این شکست، مهیب تر از عملیات طوفان الاقصی بود؛ چرا که آنجا غافلگیر شده بودند و اینجا نباید غالفگیر می شدند؛ اما شدند!

ارتش و سرویس های امنیتی اسرائیل نشان دادند که فراتر از ناتوانی نظامی، توان اطلاعاتی و محاسبه و پیش بینی را از دست داده اند. آنها، هم از ناشیگری تیپ های زبده خود رونمایی کردند و هم زوال توان ارزیابی های راهبردی خود را عیان ساختند.

ضربات ترکیبی و ضربدری محور های مقاومت، از جنوب (غزه)، شمال (حزب الله) و شرق/ جنوب شرق (مقاومت عراق و یمن)، نه تنها رو به کاهش نگذاشت، بلکه در این سه ماه، به بلوغ بالاتری رسید و به شکلی دردناک برای اسرائیل، گسترش یافت.

اکنون در حالی که آغاز سال نو میلادی در کشورهای مختلف، با تظاهرات ضد صهیونیستی گسترده مقارن شده، ارتش اسرائیل، روندی فرسایشی را طی می کند، و فضای سیاسی رژیم، با بیشترین منازعات روبه رو است.

به گزارش یدیعوت آحارونوت؛ "ارتش اسرائیل با وجود هزینه ۶۰ میلیارد دلاری، نتوانسته به اهداف جنگ دست یابد".

وبسایت آمریکایی رادیو فردا هم گزارش داده: "جنگ‌ های قبلی اسرائیل، غالبا در کمتر از یک ماه به پایان رسیده‌. انقباض اقتصاد اسرائیل، قابل پیش بینی است. طی سه ماه، ۲۲۰ هزار سرباز فرا خوانده شدند که هزینه های آن بر دوش اقتصاد سنگینی می‌کند. ۲۰ درصد کارگران از کار بیکار شده و صدها هزار نفر اخراج شده‌اند. بسیاری از سرمایه‌گذاران، برنامه‌های خود را به تعلیق در آورده اند.

دولت نتانیاهو زیر بار فشار ترکیبی بی سابقه، به معنای واقعی کلمه دست و پا می زند و رفتار های رادیکال در قالب اقدامات تروریستی از خود نشان می دهد.

اما روند تحولات سه ماهه نشان می دهد این رفتار از سر درماندگی، خروجی دیگری جز ورود نیروهای مقاومت به فاز ضربات دردناک تر نداشته است؛ مانند ضرباتی که مقاومت یمن، حزب الله لبنان، و مقاومت یمن به تناوب بر شدت و وسعت آن افزودند، و در گذشته اصلا قابل تصور نبود.

خط قرمز های پوسیده ای که صهیونیست ها و حامیان آمریکایی در گذشته به عنوان حاشیه امنیت اسرائیل ترسیم کرده بودند، به خاطر بازی بد خودشان در حال رنگ باختن است.

عقب نشینی بی سر و صدای تیپ های زبده از شمال نوار غزه، رویداد بزرگی است که نباید در ازدحام اخبار جنجالی، به حاشیه بیفتد. نتانیاهو خفّت بزرگی را به جان خرید، ولو ادعا کند که برای اردوکشی به جبهه شمالی است.

ارتشی که در برابر حریف ضعیف تر -دو دهه تحت محاصره- نتوانست دستاوردی جز فرسودگی داشته باشد، نمی تواند با ارتشی ده برابر قوی تر، و مجهز به ۱۵۰ هزار راکت و موشک و رزمندگان زبده ای که میدان های گوناگونی را در منطقه (از جمله سوریه) پشت سر گذاشته اند، بجنگد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمود IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    29 5
    در قضایای فعلی فلسطین یک نکته قابل توجه بود وان اینکه پشت گرمی این ارتش پوشالی دول آمریکا و در کل ناتو هست.ودر حال حاضر این ترورهای اخیر هم با همدستی و طراحی اطلاعاتی این ابر نکبتهای جهان صورت می گیرد ودر کل جنگ فعلی مقاومت منطقه با آمریکا و ناتو هست
    • SE ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      11 3
      خاک بریرت زیباکلام
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 8
      این حرف رو هم نزنید دلتون میترکه هرکاری دلشون خواست کردن هیچ کسی نفس نکشید حالا الکی هارت و پورت میکنند
  • محمد IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    21 4
    برای این چند تا ترور که این حیوانات عاملش بودن تا دیر نشده یک عکس العمل درست و درخور نشون بدید.
  • US ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    6 6
    ترکیه و کشورهای عربی هم طبق معمول هیچ غلطی نمیکنند. ترکیه فقط زورش را به اعراب و ارامنه میرساند
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 3
      چه ربطی به ترکیه داره دعوای شماها؟! ترکیه اولین کشور مسلمانی بوده که اسراییل رو به رسمیت شناخته و از اول دنبال طرح دو کشوری بوده و هیچ وقت قصد نابودی اسراییل رو نداشته. بی غیرتی خودتونو گردن ترکیه نندازین. ترکیه مواضعش ثابته برعکس شما که در حرف و عمل متفاوتین
  • طاهری IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    11 4
    متن عالی و دقیقی بود درود بر اهل قلم پاک و درود به رزمندگان که در راه حذف اسرائیل پا گذاشتن
    • محمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 0
      سلام در خیانت اردوغان سر سپرده همین بس که با لشگر کشی به سوریه وایجاد دالان برای ارسال تروریستها از سراسر جهان واکنون با اشغال قسمتی از خاک سوریه عملا در خدمت صهیونیستهاست . اگر غیر از این باشه ارتش قدرت گرفته وبازسازی شده سوریه قطعا به سراغ بلندیهای جولان رفته واین یعنی آغازی بر پایان رژیم اشغالگر.
  • FR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    3 0
    اسراییل همه چیزش را از دست داده از این ببعدش ادامه در وقت اضافی ست !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس