کد خبر 1563662
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
بکن باوئر

فرانتس بکن‌باوئر اسطوره فوتبال آلمان و بایرن‌مونیخ پس از سپری کردن چند سال بیماری در ۷۸ سالگی درگذشت.

به گزارش مشرق، با تایید خانواده فرانتس بکن باوئر، اسطوره فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت.

به زعم بسیاری، بکن‌باوئر که به «قیصر فوتبال آلمان» شهرت داشت، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ به شمار می‌رود.

بکن‌باوئر که تنها یکی از سه نفری است که به عنوان بازیکن و مربی فاتح جام جهانی شده - او سال ۱۹۷۴ به عنوان بازیکن و ۱۶ سال بعد به عنوان سرمربی این افتخار را کسب کرد - و افتخارات بی‌شمار دیگری مانند هت‌تریک قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا به همراه بایرن مونیخ در اواسط دهه هفته در کارنامه‌اش ثبت شده است، از مدتی قبل درگیری بیماری بود و به همین دلیل نیز از مدت‌ها پیش در انظار ظاهر نمی‌شد و در نهایت همین بیماری قیصر فوتبال آلمان را تسلیم کرد.

بکن‌باوئر در طول دوران بازیگری‌اش ۱۰۴ بازی ملی برای تیم ملی آلمان غربی انجام داد و سال ۱۹۷۴ نیز به عنوان کاپیتان این تیم کاپ قهرمانی جام جهانی را بالای سر برد. شهرت اسطوره فقید ژرمن‌ها به خاطر نمایش‌های درخشان او به عنوان دفاع آخر ، سوئیپر یا لیبرو بود؛ پستی که برخی اهالی دنیای فوتبال حتی او را خالقش می‌دانند.

اسطوره بزرگ فوتبال درگذشت +عکس

سلامتی بکن باوئر از زمانی که پسرش استفان در سال ۲۰۱۵ درگذشت به تدریج رو به افول رفت. از آن زمان او با بیماری‌ پارکینسون و همچنین زوال عقل درگیر شد و همچنین تحت عمل جراحی قلب نیز قرار گرفت.

در بیانیه‌ای که از سوی خانواده قیصر فوتبال آلمان منتشر شده، آمده است: با اندوه فراوان اعلام می‌کنیم که فرانتس بکن‌باوئر در حالی که اعضای خانواده در کنارش بودند با آرامش به خواب ابدی رفت.

وی در سال ۱۹۷۱ کاپیتان تیم ملی آلمان شد و سال ۱۹۷۲ آلمان توانست برنده جام ملت‌های اروپا شود. سال ۱۹۷۴ بکن‌باوئر توانست برای تیم ملی کشورش جام جهانی را نیز به ارمغان بیاورد. وی سال ۱۹۷۷ بایرن مونیخ و همچنین تیم ملی را ترک کرد.

اسطوره بزرگ فوتبال درگذشت +عکس

بکن‌باوئر بین سال‌های ۱۹۸۴ – ۱۹۹۰ سرمربی تیم ملی آلمان شد و سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶ همین سمت را در باشگاه بایرن‌مونیخ به‌دست آورد.

قیصر فوتبال پس از آن که در سال ۱۹۸۶ با آلمان در فینال به آرژانتین و مارادونا باخت و نایب قهرمان شد، توانست ۴ سال بعد و در سال ۱۹۹۰ژرمن ها را با شکست آرژانتین قهرمان جام جهانی کند تا مثل ماریو زاگالو او هم به عنوان بازیکن و سرمربی فاتح جام جهانی شده باشد.

اسطوره بزرگ فوتبال درگذشت +عکس

قیصر فوتبال آلمان افتخارات زیادی از جمله قهرمانی در جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا، جام ملت‌ها، جام بین قاره‌ای و بوندسلیگا را در کارنامه خود داشت.

او همچنین همراه با بایرن مونیخ ۲ بار برنده توپ طلا و ۴ بار بهترین فوتبالیست سال آلمان شد.

بکن‌بائر طی سال‌های پایانی عمر با مشکلات قلبی، عفونت چشم، پارکینسون و زوال عقل دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    گزارش مختصر ولی کامل، ممنون مشرق.
  • حسين DE ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 2
    خيلى از فوتباليست هاى ايرانى همدوره بكن باوئر يه سر و گردن از همه نظر چه از نظر تكنيكى و يا شيوه بازى از ايشون خيلى بالاتر بودند.
  • فرهاد مجیدی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    تسلیت میگم💙💙🙏
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    3 0
    درد و بلای یک کارگر ساده که با وجدان و امانت کار می کند بخورد تو سر همه سلبریتی ها چه ورزشی چه به اصطلاح هنری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس