کد خبر 1563330
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
تعداد ورشکستگی شرکت‌ها در فرانسه رکورد زد

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در پایان ماه دسامبر توسط بانک مرکزی فرانسه، بیش از ۵۵۰۰۰ کسب‌وکار در سال ۲۰۲۳ در این کشور ورشکسته و تعطیل شدند که بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در پایان ماه دسامبر توسط بانک مرکزی فرانسه، بیش از ۵۵۰۰۰ کسب‌وکار در سال ۲۰۲۳ در این کشور ورشکسته و تعطیل شدند که بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.

آمارهایی که این تنظیم کننده در روز شنبه منتشر کرد، نشان می‌دهد که طی ۱۲ ماه گذشته به طور میانگین ۵۵ هزار و ۴۹۲ شرکت با ورشکستگی یا انحلال مواجه شده‌اند.

اگرچه افزایش ثبت شده در تعطیلی شرکت‌ها در فرانسه قابل توجه بود، اما بانک مرکزی این کشور تأکید کرد که این سطح هنوز کمتر از میانگین پرونده‌های ورشکستگی سالانه ثبت شده بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ یعنی ۵۹۳۴۲ است.

بر اساس این گزارش، طی سال‌های همه‌گیری کرونا، تعداد بسیار کمتری از شرکت‌های فرانسوی یعنی تقریباً نصف ارقام فعلی، اعلام ورشکستگی کردند.

بیشتر شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) فرانسه بیشترین تعداد تعطیلی‌ها را در سال ۲۰۲۳ اعلام کردند. کسب‌وکارهایی که حداکثر ۲۵۰ نفر را در استخدام خود داشتند، با ۵۵۴۳۵ تعطیلی، اکثریت این بخش را تشکیل می‌دادند.

در عین حال، شرکت‌های متوسط و بزرگ با بیش از ۲۵۰ کارمند نیز شاهد افزایش تعطیلی بودند و تعداد آن‌ها به ۵۷ شرکت رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲ دو برابر شده است.

این روند منفی در کسب و کار رستوران‌ها و هتل‌ها نیز قابل‌توجه است، جایی که تعداد ورشکستگی‌ها نسبت به سال قبل ۴۴.۶ درصد افزایش یافت، در حالی که بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با افزایش ۴۴.۴ درصدی مواجه شد.

بخش کشاورزی این کشور تنها بخشی بود که کاهش ۱.۳ درصدی تعداد پرونده‌های ورشکستگی را ثبت کرد.

در ماه دسامبر، فایننشال تایمز گزارش داد که تعداد ورشکستگی شرکت‌ها در سراسر جهان از میزانی که در طول بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ به آن رسیده بود، فراتر رفته است.

تحلیلگران این افزایش را به نرخ‌های بهره بالاتر و همچنین انحلال شرکت‌های به اصطلاح «زامبی» نسبت می‌دهند که تنها به لطف حمایت دولت‌ها دوران کووید را پشت سر گذاشته بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس