پیام تسلیت اسقف اعظم روسیه در پی حادثه تروریستی کرمان

پاتریارک کریل اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه در پیامی خطاب به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور، شهادت جمعی از ایرانیان در حادثه تروریستی کرمان را به ملت ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه در این پیام نوشت: رهبر معظم روحانی جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران؛ برادران عزیز! پس از دریافت خبر حمله تروریستی رخ داده در شهر کرمان ایران، عمیقا اندوهگین شده ام. در نتیجه این جنایت افراد بسیاری کشته و زخمی شدند. مراتب عمیق تسلیت اینجانب را پذیرا باشید.
پاتریارک کریل در ادامه این پیام افزود: از شما می خواهم اعلام حمایت و آرزوی آرامش اینجانب را به خانواده کشته شدگان و بهبودی هرچه سریعتر مجروحین انتقال دهید.
اسقف اعظم روسیه در ادامه با اعلام مراتب تسلیت عمیق خود به آسیب‌دیدگان این حادثه و ملت ایران، چنین دعا کرد: خالق رحمان در زمان مصیبت و اندوه به آنها آرامش دهد.

ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر نیز مجروح شدند.

انفجار نخست ۷۰۰ متری مرقد شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مرقد بوده و خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است.

پیش از این، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی در این پیوند تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

مراسم وداع با پیکر شهیدان این حادثه تروریستی جمعه ۱۵ دی‌ماه با حضور رئیس‌جمهور در مصلای شهر کرمان برگزار شد. .

تاکنون دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت این سازمان، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی، محافل سیاسی ، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی، کارشناسان و تحلیلگران، دولت های غربی، عربی و اسلامی، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.
از آن جمله، رئیس‌جمهور روسیه، رئیس شورای مفتیان و اداره امور دینی مسلمانان این کشور و رئیس اداره دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه در پیام‌های جداگانه‌ای،‌ جان باختن انسان‌های بی‌گناه در این حادثه را تسلیت گفتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس