داعش

گروهک تروریستی داعش با اشاره یک نیروی سوم (آمریکایی‌ها) عملیات خونین کرمان را برعهده گرفته تا ردپای صهیونیست‌ها را از صحنه پاک کند.

سرویس سیاست مشرق- انجام سه عملیات تروریستی بافاصله یک هفته در سه‌نقطه مجزا از هم در منطقه تفسیرهای قابل‌توجهی دارد، در اقدام تروریستی اول شیخ صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس در منطقه ضاحیه بیروت به شهادت رسیده و به فاصله یک روز بعد نزدیک به ۹۵ نفر از هم‌وطنان در حمله تروریستی و ناجوانمردانه در کرمان به شهادت رسیدند.

در عملیات تروریستی سوم نیز فرمانده عملیات تیپ ۱۲ الحشد الشعبی و معاون او که دو تن از فرماندهان جنبش نُجباء به شمار می‌آیند در حمله آمریکایی به شهادت رسیدند.

رادیو فردا ارگان سازمان سیا پس‌ازاین سه ماجرای خونین در تحلیلی از حوادث بدون اشاره به ماهیت تروریستی آن نوشت که محور مقاومت زیر ضرب رفته و این ماجرا در منطقه ادامه خواهد داشت!

ارگان رسانه‌ای آمریکایی‌ها نوشته است که به زودی یک گروه جنگجو مسئولیت برخی از عملیات‌ها را بر عهده خواهد گرفت.

البته پیش‌بینی آمریکایی‌ها خیلی زود نتیجه داده و یک روز پس از جنایت کرمان گروهک تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را نیز بر عهده گرفت؛ اما آیا داعشی‌ها توانسته‌اند خیلی راحت از حلقه‌های امنیتی عبور کرده و این جنایت بزرگ را رقم بزنند؟

سکوت صهیونیست‌ها درباره دو عملیات در لبنان و کرمان و پیام ‌های آمریکایی‌ها برای دوری از تنش بیشتر حکایت از آن دارد که داعش نمی‌تواند مسئول چنین عملیاتی باشد.

روتوش یک جنایت/ رمزگشایی از یک روز خونین در کرمان

شواهد میدانی موجود پس از عملیات تروریستی کرمان نشان می‌دهد نوع اجرای عملیات با مدل برخورد داعش متفاوت بوده و این گروهک تروریستی با اشاره یک نیروی سوم (آمریکایی‌ها) آن را برعهده گرفته تا ردپای صهیونیست‌ها را از صحنه پاک کند.

بر اساس ارزیابی سند امنیت ملی آمریکا رودرویی مستقیم تهران و تل‌آویو به سود واشنگتن نبوده و نیروی توازنی آمریکا را بر هم زده و این کشور به‌جای درگیری در شرق باید به سوی غرب آسیا گردش کند؛ از نگاه آمریکایی‌ها ترور کرمان اگرچه روحیه از دست رفته صهیونیست‌ها را تقویت کرده اما ادامه تنش به سود میدان نیست؛ از این ترور تا جایی باید ادامه پیدا کند که «استراتژی بازی در زمین حریف» را تقویت کند؛ این بازی نباید از حد آستانه عبور کرده و به صورت عکس عمل کند.

از این رو گرچه این ترور با اشاره سازمان سیا و سرپنجه گروهک‌های همکار با صهیونیست‌ها صورت گرفته اما مسئولیت آن را گروهی باید بپذیرد که کمترین اصطکاک میدانی را دارد.

آیا داعش پشت ترورهای خونین کرمان قرار دارد؟

پاسخ به این سوال البته سخت نیست؛ نگاهی به مجله تبلیغاتی داعش به نام «رومیه» که پس از تصرف دابق در سوریه توسط نیروهای تحت حمایت ترکیه نام خود را از «دابق» به «رومیه» تغییر داد، حاکی از یک چرخش گفتمانی در مدل عملیاتی و سازمانی داعش است که در عملیات تروریستی کرمان این تغییر گفتمانی رعایت نشده است.

تفاوت میان صوت منتشره از سخنگوی داعش با مواضع دو سایت الفرقان(منبع اعلام مواضع خلفا داعش) و اعماق(مرجع رسمی اقدامات داعش)، احتمال اختلافات در این گروه یا معامله با سرویس اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای قبول مسئولیت در ازای خارج کردن آنها از فشار بین المللی را تقویت کرده است.

گفته می‌شود که حمایت آمریکا از داعش خراسان در مقابل حملات و فشارهای اخیر طالبان، سناریو احتمالی این معامله است.

در مجله «رومیه» در مطالبی با عنوان مشترک «تاکتیک‌های شوالیه‌های ترور» به آموزش ترور و کشتن افراد به‌صورت انفرادی پرداخته‌شده است.

این آموزش‌ها مختص افرادی است که در قلمروی سرزمینی داعش تنها مانده‌اند. به نظر می‌رسد با نابودی «سازمان داعش»، چنین توصیه‌هایی از جانب سرویس‌های اطلاعاتی بیشتر عملیاتی شده است. در حال حاضر شواهد موجود نشان‌دهنده تمایل بیشتر داعش به عملیات تروریستی در نقاط مختلف فرا سرزمینی است در این دسته از عملیات‌ها عامل ترور به عنوان گرگ تنها به صورت مستقیم به سوژه حمله کرده و پس از ترور حذف می‌شود؛ اما تصاویر شطرنجی شده داعش نشانه آن است که عامل اصلی ترور از صحنه جنایت بیرون بوده است؛ بیرون رفتن نیروی بدون سرزمین از محدوده عملیات اقدامی غیرعقلانی برای داعش است؛ نگاهی به عملیات تروریستی داعش در شیراز نشان می‌دهد که عامل ترور در صحنه حذف می‌شود زیرا بیرون از آن جایی برای حیات ندارد!

اما چرا داعش مسئولیت ترور را برعهده گرفته است؟

سرویس اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال حاضر داعش را این‌گونه توجیه کرده است که می‌تواند از فرصت ترور در ایران بهره‌برداری کرده و با استفاده از زمانه ضمیمه‌ای از الگوی «گرگ تنها» دوباره به سمت نقطه‌یابی سرزمینی حرکت کند.

در محاسبات گروهک تروریستی داعش این‌گونه برآورد شده است که انجام عملیات تروریستی در داخل خاک ایران باعث جذب هوادار در نقاط مرزی شده و فرصت برای آزادسازی شهرها و ایجاد حاکمیت در آن فراهم می‌شود، داعش روی مناطقی در جنوب شرق و غرب کشور حساب ویژه بازکرده و آن را مستعد مکان‌یابی می‌داند!

آنچه در حمله تروریستی در کرمان اتفاق افتاده، چند هدف عمده دارد:

۱- افراد غیرنظامی هدف درجه‌یک در این مدل از عملیات‌های تروریستی هستند.

۲-درحالی‌که در اغلب کشورها آدم دزدی، گروگان‌گیری و امثال آن شیوه مرسوم‌تری است، در طراحی دشمن استفاده از بمب‌های ساچمه‌ای با هدف گرفتن تلفات رواج بیشتری دارد.

۳- در فرآیند رادیکال شدن و افراطی‌گری به نحو فزاینده‌ای از اینترنت، رسانه‌های افراطی و اماکن غیرنظامی استفاده‌شده است.

۴- عامل تروریستی فاقد ایدئولوژی بوده (عامل تهی) و کمتر به‌عنوان عامل گروه‌های سازمان‌یافته عمل می‌کند.

۵- تهدید سازی مصنوعی و ایجاد رخنه امنیتی دستاورد این دست اقدامات است.

شواهد نشان می‌دهد که داعش تنها روتوشی برای پوشش جنایت از سوی آمریکایی‌ها و سرپنجه صهیونیستی آن بوده و هدف از چنین اقداماتی راه اندازی یک بازی چندوجهی است که تا تصعید تدریجی مقاومت و وحدت ساحات برآمده از آن را دچار اختلال کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 74
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    بجای این همه فلسفه بافی باید می نوشتید: ۱_ متاسفانه حفره های شدید امنیتی در کشور مشهود است بطوریکه در شاهچراغ دو بار عملیاتی تروریستی می شود و یا در کرمان به این صورت، ورودی مرزها دست کیست؟ متأسفم که آسیب پذیری ایران بخاطر غفلت عناصر امنیتی خیلی بالا رفته است. زن و بچه مردم به امید این امنیت در مراسمات اینچنینی حضور می یابند و آنوقت به راحتی ... ۲_ الان هم مسئولین گیجند در پاسخگویی به دشمن و نهایتا چند تا موشک می‌زنیم تو عراق یا سوریه و تمام. این بازدارندگی ایجاد نکرده و نخواهد کرد. اگر در این متن میخواهید بگویید اسراییل پشت داستان است خب بسم الله دیگه منتظر چی هستیم باید قاطع پاسخ داد و اگر نمی توانیم پاسخ دهیم دو تا ترقه کنار یه خونه تو سوریه بزنیم و بگیم ضربه سخت به داعش انجام شد. در مجموع این حوادث نشان از تزلزل در سیستم امنیتی ما دارد. تا ضربات بعدی را نزدند باید فکر و تدبیری کرد.
    • GB ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      21 41
      من با شما هم موافقم و هم مخالف. درد زن و بچه خیلی سوزناکه، اون هم تو ایران. جوانان دلیر و با ایمان ایران با عشق و از جان گذشتگی از وطنشون محافظت میکنن. حفره امنیتی وجود نداره. متأسفانه ورژن تکنولوژی امنیتی ایران در حد کشوری مثل آمریکا یا اسرائیل نیست. دلیل دوم سياسيون امثال ظریف، روحانی و ولایتی هستند که حتی تو دولت جدید تفکراتشون جاری هست. خیلی ضعیف عمل میکنن و بخش جان بر کف ایثارگر رو پایین میارن. دلیل بعدی قشر به اصطلاح روشن فکر هستن که فکر میکنن بازی با احساسات مردم و بخصوص جوونا براشون شخصیت و منزلت ایجاد میکنه. بنابراین شما دقت کن گیج نشی. آمریکا و اسرائیل با ایران مشکل وجودی دارن ربطی به این بره اون بیاد هم نداره. توسل کن و عاشقانه کار کن. خدا حفظت کنه.
    • امین IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      30 5
      احسنت..داداش
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      18 8
      عملیات انتقام در تلاویو و واشنگتن باید انجام شود چشم در مقابل چشم
    • قریشی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      16 16
      در سال صدها عملیات خنثی شده رو فقط چشمهای کور و یا چشمهایی نمی بینند که فقط دوخته به شبکه های اینترنشنال و من و تو هستند
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      13 10
      ترقه کجا بود چرا از سر احساسات حرف میزنی؟ ایران نسخه داعش رو پیچید ، منفجر کردن یک بمب در فاصله دو کیلومتری از مراسم که هنر خاصی نمیخواد
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      11 16
      ایران کلا حفره هست! ایران و امریکا هیچ مشکلی وجودی باهم ندارن چرا اراجیف میبافی؟!
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      6 13
      صحبت شما صحیح است اما درگیری مستقیم با اسراییل و آمریکا در منطقه در جال حاضر خیلی منافع استراتژیکی در بر ندارد. اما بهتر میشد اگر قدری ضربات محکمتری به تجمع غیر قانونی آمریکایی ها و اسراییل در منطقه وارد می آمد. حضور آمریکا -اسراییل و غرب در منطقه خاورمیانه در اصل به منظور کنترل انرژی که پشتیبان دلار آمریکا میباشد است. تا زمانی که هزینه حضور نظامی آنها کمتر از درآمد شان از این کار باشد آنها به اینکارها ادامه میدهند. فقط زمانی با مشکل روبرو میشوند که با هر حمله تروریستی توسط عواملشان در منطقه مانند داعش یا خودشان برای مثال قیمت انرژی بلافاصله افزایش یابد - بصورت اتوماتیک. هر چه فعالیت های تروریستی آنها بیشتر قیمت انرژی بالاتر. بعد از مدت کوتاهی بورسهای نیویورک - لندن - پاریس ... با سیر نزولی غرب را مجبور با عقب نشینی خواهد کرد. آنموقع میتوان با استفاده از سر جنگی های قویتر حساب اشغالگران و تروریستها را رسید. کلا این یک رودرویی دراز مدت است که جنبه های درگیری زیادی دارد.
    • adrian DE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      16 7
      مرد حسابی تو داری فلسفه می بافی. نمیشه کل مرز دریایی و خشکی کشور را که دیوار کشید، پشت قضیه سازمان سیا و موساد هستن.. لااقل یه بار برو مرزهای ایران نگهبانی بده دیگه داستان سرایی نمیکنی، حالیت میشه مرز چه شکلیه، نشستی تو خونه قصه میبافی بیابون صاف نیس که. شرق و غرب و شمال ایران مرزها همه ش کوهستانیه. بعد هم نصف بیشتر مرزنشین ها تفکرات ضد شیعی دارن..
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      8 0
      احمدی نژاد با تشر و تهدید تنگه هرمز قیمت نفت را بالا میبرد به لطف روحانی فهمیدند نه فقط تشره
  • ح IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    24 29
    مهم نیست! این موشک های ماست که تعیین می‌کنه کی این کار رو انجام داده!
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      26 4
      داعش اگر بود چهره دو نفر را پنهان نمی‌کرد. اگر نیست چرا جهره أنها بسته است . بایدبا دقت نگاه کرد
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      14 3
      قانون مهم : از دشمنت هر چه شنیدی بدون دروغه و برای گمراه کردنت داره میگه ،من بشخصه تا حالا ازین داعش راست نشنیدم هرچه هم راست بوده اطلاعات سوخته لو رفته بوده ،همین پوشاندن دو چهره تروریست هم حاکی از نیرنگ بازی داعشه دو شخصیت رو معرفی کرده که می‌تونه حتی وجود خارجی نداشته باشن،دقیقا مثل اینه که اصلن عکسی نشون نداده باشه،فقط میخاد بگه کار منه ،داعش چیزی رو میگه که مادرش آمریکا یادش میده و استادش اسرائیل براش تعیین میکنه
    • EE ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 0
      این ح اسکول باز پیدا شد به چرت وپرت گفتن
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    26 5
    ایران هم همین کارها را در حق اسراییل انجام بده به اسم یه گروه ناشناخته مقاومت
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      15 14
      دست عربستان تواین ماجرا عربستان شریک اسراییا وامریکا وداعش حالا بگوید روابط با عربستان
    • محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      5 5
      حرفت کاملا درسته حالا که داعش مسئولیتش رو پذیرفته ،عملیات های مشابه هم می‌تونه تو مناطق دیگه ای که دارن به ما ضربه میزنن بیوفته ویک گروه گم نام مسئولیت رو به گردن بگیره ،معادله سختی نیست ولی اگر حسش باشه...!
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    23 7
    قبول نیست- کار داعش نیست-مدارک محکم باید باشه - اینها الکی میگن
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      6 4
      اسرائیل حتی جرات ندارد گردن بگیرد.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    27 22
    کار اسرائیل بوده - حالا شما هی تحلیل ماست و خیاری بده تو مغز مردم-
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      27 21
      همه میدونن کار اسرائیل نیست.اسرائیل هیچوقت همچین ترورهای بی حاصلی انجام نمیده اسرائیل بخواد بزنه یه مهره گردن کلفتو میزنه اونم دقیق و بدون هیچ تلفات ناخواسته و غیر نظامی.همچنین عملیاتی هیچ دستاوردی برای اسرائیل نداره که بخواد انجامش بده.همیشه میخواید بفهمید یه ماجرایی زیر سر کیه فقط مافیه ببینید منفعتش به کی میرسه.دیگه بقیش با خودتون
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      0 7
      یعنی الان که برعندازا داذن از این ماجرا ماهیگیری می کنند عاملش بودند؟
    • US ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      3 5
      آخه لبشعوری که داری ازاسراییل طرفداری می‌کنه اون گردن کلفتی غزه که 10هزارتاش بچه بودن سندبراکافیت نیست اون دهن کثیفتو ببنداینم مثل اونا
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    24 20
    کار اسرائیل هست - اینها بازیچه هستند
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    13 16
    همون آمریکا که با داعش می جنگید و حتی رهبرشون رو کشت منظورهست دیگه
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      19 16
      ترامپ با صراحت گفت داعش رو آمریکا بوجود آورده ... اما ماله کش های اصلاح طلب هنوز دارن از آمریکا قهرمان میسازن. به کوری چشم آمریکا پرستها همه دنیا فهمیدن که داعش رو حاج قاسم و جبهه مقاومت نابود کرد. و الان این تفاله داعش با حمایت آمریکا و اسراییل داره ترور و جنابت می‌کنه. حقیقتا شما که از آمریکا حمایت میکنی خون به ناحق ریخته شده این مردم گردنت هست. شاید حتی از این فاجعه خوشحال هم شدی ولی ترسیدی تند تر کامنت بزاری
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    22 8
    تحلیل ها فایده ندارد- از اسرائیل انتقام بگیرید مشکل در اسرائیل هست
  • ایمیل IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    19 5
    داعش الکی گردن گرفته..ممکنه نقشه و اطلاعات و پول از صهیونیست گرفتن و انجامش دادن و فراموش نکنید شاهچراغ هر دوبار از بدخشان افغانستان اومدن..این بحث ورود افغانی ها کنترل باید بشود .حتی اگه همشون رو اخراج کنید این کار رو بکنید.برای امنیت
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      5 0
      میدونی روزانه چند صدنفر افغانی از مسیر همون کرمان قاچاقی میان ایران
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    9 0
    واقعن سواد سیاسی مردم ایران بالاست .همه تو ماشین و دانشگاه و مترو وبازار با مسخره تروریست و مغز فاسد ترور چه راحت با گذر از تمام دروغ های پروپاگاندایی مقصر حوادث اخیر رو شناسایی و به هم نشون میدن و به حال اونا و حامیانشون تو حال و اینده نزدبک میخندن .. مرگ بر داعش ضد ایرانی
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    99 7
    متاسفانه مسئولین امنیتی قصور کردند به مردم راست نمی گویند روز حادثه یک مسئول کرمانی فرمود کپسول گاز ترکیده معاون سیاسی استاندار کرمان فرمود چند تا حمله ترویستی خنثی شده اگر اینچین بود چرا مراقبت را بیشتر نکردند حجم مواد انجاری کمر بند انتحاری نیست وقتی نزدیک چهار صد نفر برابرگزلرشات تلفات گرفته می شود ججم موادخیلی بیشتر بوده و کوتاهی اداره اطلاعات سپاه و وزرارت اطلاعات و نیروی انتظامی باعث شده زمانی اشپز سه می شود کار بهتر از این در نماید اکثر مسئولین شعار میدهد هنوز هیچ قاطعیتی در مورد حوادث قبلی مثل شاهچراغ و کانتری سیستان و... از مقامی ندیدم ونه انجام شده فقط شعار چند روز بعد فراموش می شود تا کی باید مردم عادی با جانشان کوتاه فکر اهمال مسئولین باید بدهند معلوم می شود هیچ یک از مسئولین تخصص مربوطه ندارند تمتم کارهای کشور از بالا به پایین عوام فریبی و هزینه کرد از جان مردم است وبس
  • TR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    حالا اصلا گیریم که این ترور با دستور مستقیم اسرائیل و آمریکا بوده ، خب میخواین جیکار کنین؟!!! 45 ساله که میگین مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و با این دوتا شعار الکی ملت ایران رو در سه نسل نابود کردین و دودستی ایران رو به چین و روسیه هدیه دادین .. خب حالا برین بجنگین دیگه اقلا 100 نفر نیرو بفرستین نوار غزه تینم نمیتونین ؟ً!! نه عزیزم موضوع این نیست شماها اصلا نمیخواین درگیر شین کی از این پست و مقام و خونه های بالا شهر و حقوق نجومی و رفاه بدش میاد ؟!!! همینجوری خوبه براتون فقط ملت بی زبون ایران نابود میشن اگرم حرف بزنن که زبونشون از حلقوم در میارین بیرون اما منتظر عذاب الهی باشین همونطور که قوم عاد و ثمود و نمرودیان رو نابود کرد و نیز قوم لوط !!!!
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      8 14
      چین و روسیه تهدید و تحریم و ترور نمی کنند اما غربی ها چنین می کنند.
    • CA ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 19
      هميشه يک عده بلدن لبه گود بنشينند و بگن لنگش کن, نه تحليل سياسى بلدن نه اوضاع جهانى را خوب مى شناسن نه معادلات جهانى را مى دونند خلاصه نه سواد و نه معلومات دارن فقط احساساتشون محشر بالا ميزنه
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    22 3
    به نیروهای فلسطین و مقاومت لبنان و یمن و عراق و سوریه تاجایی که اممکان داره اسلحه و مهمات برسونین- بصورت منظم و یکپارچه صهیونیستهارابرای توقف جنایات غزه و خروج از غزه فشار وارد کنین- اینجوری جواب خواهید گرفت
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    8 19
    این سندی است گواه برای همراهی مردم ایران از شهید قدس حاج قاسم و دوستداران راه حاج قاسم با شهیدان طوفان الاقصی غزه و لبنان و عراق و سوریه و یمن ...
  • علی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    7 13
    یه دوستی داریم پیشگو هست گفت فردا داعش گردن میگیره.چرا ؟فعلا دیپلماسی میریم جلو .از کاشت دیگران داریم برداشت میکنیم تو میدان.تا الان انقدری ضعف و ناکارآمدی نداشتیم .انگار حاج قاسم رفت .اقتدار میدان هم رفت
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      16 7
      زر نزن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    10 19
    داعش متولد زنای امریکا انگلیس واسرائیل است یکبار دیگرفیلم دلجویی نتانیاهو اززخمی های داعش دربیمارستان صهیونیست هارابخش کنید بعد قضاوت کنید‌که‌کینه قبلی اینهاازحاج قاسم شهید‌ماوتن های اربا ارباشهدای مظلوم کرمان ازکجافرماندهی می شود نفوذیهای همفکرحامیان داخلی راهم بحسابشان برسید
  • رضا IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    20 4
    با درود به روح شهیدان . این همه ادعای قدرت اطلاعاتی و نظامی داریم ولی به همین راحتی میلیونها مهاجر غیرقانونی افغانستانی وارد کشور می شوند ، سالانه میلیاردها دلار کالای قاچاق وارد و میلیاردها دلار سوخت قاچاق خارج می شود . هزاران تروریست با مهمات و اسلحه در شهرهای مرکزی جولان میدهند و مردم بیگناه را میکشند . قدرت به حرف نیست ، به عمل باید نشان داد . یا علی
  • مسعود IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    25 4
    فکری به حال ورود افغانی ها بکنید
  • ناشناس IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    13 11
    بدون شک داعش توسط امریکا و اسراییل حمایت می شود.اما وقتی بیانیه می دهد چرا عده ای می خواهندکشور دیگری را متهم کنند؟؟!!
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    6 6
    بین لغو سفرحج وفاجعه کرمان چیه
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      10 3
      ارتباط دارد براینکه عربستان مجوز پروازقبل ازاین حادثه نمی داد برای مکه چون خبر این حادثه داشته با داعش واسراییل وامریکا شریک مرگبر ال سقوط ال سقوط مساوی با صهیونیست
  • باغبان پیر FR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    9 3
    تسلیت به خانواده های شهدای کرمان. شهدای کرمان از کودک, زن و مرد سند شهادت چهره های خبیث آمران, عاملان و حامیان اهریمنان دیو صفت رذیل میباشد
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    15 0
    در بیانیه از کلمه ی ایران استفاده شده که داعش از نام کشورها هرگز در بیانیه هاش استفاده نمی کند بلکه از کلماتی مانند بلادکفر. خلافت و ... استفاده می نماید
  • ساس IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 14
    بهترین گوشمالی برای سازمان های درگیر در مسئله کرمان راه اندازی یک سازمان با نام إتک (انتقام ترور کرمان) با سرنام انگلیسی ETEk در مناطق خنثی جهان از جمله قلب افریقا و ژاپن برای تحمیل تلفات حداکثری به مویرگ های انرژی دیتا و اقتصاد و سیاستگذاری این سازمانهاست. البته رویکرد آنها خودایستا باشد تا بتوانند بخوبی نشو نما کنند و وابستگی محرزی نداشته باشند و قابل خاموش کردن هم نباشند.دو گرگ تنها ۱۰۰نفر را زده اند و مدل فکری طراحان سیا که منطبق بر مدل قدیمی کا گ ب شده را نشان میدهد پس ضعف در انتخاب نحوه عمل نشان ضعف در مدیریت گزینش نیروی سیا است و اینگونه افراد را میتوان به تله های خونبار و بی بازگشت هدایت کرد کافیست طراحی دقیق و خوب و کارامد و مستور باشد.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    14 3
    از سازمانهای مربوطه (اعم از امنیتی، پزشکی،...) تقاضا داریم تا وجود یا عدم وجود آثاری از بدن این دو تروریست در محل حادثه را با قاطعیت تعیین و به اطلاع ما مردم برسانند.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    20 10
    کار اسراییل نبود دنبال بهانه برای مشتعل کردن منطقه نباشید
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    14 5
    ای داعش:کجای قرآن گفته شده با قوم یهود متحد شوید و مسلمانان را بکشید , کلام الهی بارها می گوید مسلمانان با هم متحد باشید واز اختلاف و تفرقه بپرهیزید و با دشمنان اسلام پیکار کنید . ای کسانی که توسط سازمان های جاسوسی کفر اغفال شدید به خود بیایید و بدانید جایگاه قاتلین بی گناه (کودک و زن )جهنم است.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    9 15
    کار آاسرائیل وآمریکاست به نوکرشون دائش گفتن تو به گردن بگیر
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      28 6
      چای دبش هم کار آمریکا بود
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      5 31
      ۱۲:۰۵، نابغه قرن چای دبش رو که دولت خودش اومد گفت، تازه اونم توی دولت فخیمه حسن کلید بوده و این دولت هم گفت که ما 9 ماپیش گفتیم ولی الان دوباره بولدش کرده بودن، ولی در کل خودش فساد رو نشون داده و خودشم پیگیری میکنه
    • EE ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      9 0
      ۱۳:۴۱ خدا شفات بده تا کی گندکاری وبی عرضگی خودتون را میخوان بندازن گردن دولت قبل ؟!!!!!
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    7 6
    یک نکته برای من ابهام داره داعشی که درشاهچراغ فاجعه آفرید همزمان بود با آشوب اراذل واوباش که عوامل جاسوسی پشتش بودند بطوریکه چهارقدم آنطرفتر سروصدا میکردند بعد درحین آن آشوب اراذل واوباش حادثه رخ داد .درجریان غزه واتفاقات وبرجسته شدن درگیری غزه این حوادث رخ داد نتیجه اینکه داعش درمیان بعضی رخدادها سریع دست بکار میشه ولی فضای آرام درکشور باشه اتفاقی نمیافته .نشان میدهدکه جو روانی وبرجستگی ذهنی افکارعمومی جامعه از یک رخداد به رخداد دیگری تغییر وضعیت میدهد حال چه کسانی سود میبرند ؟اسرائیل
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    21 4
    این مرزهای بی صاحاب رو چرا کنترل نمیکنید هر بی همه چیزی سرش میندازه میاد تو بالاخره از این میلیون میلیون افغانی و پاکستانی که قاچاقی میان تو 100 تاش هم تکفیری هست
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    13 8
    هر فتنه ای تو دنیاست زیر سر امریکاست شیطان بزرگ، صیهیون نجس و روباه پیر با رذالت برخی پست فطران بی مغز منطقه بزودی دست انتقام الهی مکرشان را فرو می پاشد ومکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    6 5
    داعش نمی تواند عامل ترور باشد
  • یزدان US ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    6 7
    یا در مورد داعش چیزی نمیدونی یا کلا خودتو به کوچه چپ زدی داعش دشمن اسراییله
    • US ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      0 2
      شما بفرمایید چطوریه این نتیجه رسیدی از اینکه دسته دسته زخمی هاروبرامداوا به اسراییل می‌بردم یا اینکه چون دسته دسته اسراییلی کشتن ومیکشن چقدرشما دیگه .....
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    26 11
    همونطور که تو فرهنگ بخاطر تصمیمات قبیله ای چندسال اخیر افت کردیم در اقتصاد داغون شدیم در مدیریت ضعیفتر از ده سال پیش هستیم و....در امنیت هم افت شدیدی کردیم دیگه نیروها حس و حال اون قبل ندارند و یجور بیخیالی رواج پیدا کرده است یه نیروی بسیار هوشمند و صبور از سال ۸۵به این طرف داره مثل موریانه همه چیو میخوره حتی صحبت کردنها عده ای در جامعه که بویی تنش و خراب کردن اعصاب مردم میده هم در همون راستا است اگه اینارو از سیستم نیندازین بیرون کارتون بزودی تمام است
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    8 0
    مرز ها رو باز گذاشتید و عبور و مرور قانونی و غیر قانونی افغانی ها و طالبان یک لحظه قطع نمی شود. حتی این عامل انتخاری ممکن است با مدارک وارد کشور شده باشند خب برای کسی که انتحاری است چه اهمیتی دارد که چگونه وارد کشور شود؟
  • علیرضا US ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    6 6
    عزیزان ! وقتی توان و انرژی نیروهای امنیتی را صرف اموری می کنید خب معلوم است که تروریست ها و دشمنان رخنه می کنند.
  • US ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    5 6
    کار خودشونه
  • کارشناس IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    7 0
    دستهای اینها شبیه دست یک جنگجو نیست
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    12 6
    اسرائیل سران درجه یک رو ترور میکنه و پایگاهای پهپادی داخل ایران رو میزنه و دانشمند هسته ای را وسط‌ بادی گاردها. این جور ترورهای کور دسته جمعی کار تکفیریهاست که بزرگترین ضربه را از حاج قاسم خوردند
  • صرفا جهت اطلاع IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    5 9
    چرا توی مراسم اربعین و ۲۲ بهمن اتفاقی نمی افته . اما اینجا که مراسم خیلی محدودی بوده این اتفاق افتاده! کار خودتون بوده
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    5 7
    قانون مهم : از دشمنت هر چه شنیدی بدون دروغه و برای گمراه کردنت داره میگه ،من بشخصه تا حالا ازین داعش راست نشنیدم هرچه هم راست بوده اطلاعات سوخته لو رفته بوده ،همین پوشاندن دو چهره تروریست هم حاکی از نیرنگ بازی داعشه دو شخصیت رو معرفی کرده که می‌تونه حتی وجود خارجی نداشته باشن،دقیقا مثل اینه که اصلن عکسی نشون نداده باشه،فقط میخاد بگه کار کنه ،داعش چیزی رو میگه که مادرش آمریکا یادش میده و استادش اسرائیل براش تعیین میکنه
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    7 6
    کار داعش است که توسط مشورهای دوست و برادر ترکیه، سعودی و امارات بوجود امد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    10 0
    تروریسم به هر شکلی باید محکوم باشد
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    10 1
    معمولا هرکشوریکه پذیرای مردم کشور دیگری هست چنین اتفاقاتی دورازذهن نیست
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    5 11
    مردک بی شعور امریکایی! فکر کرده ای مردم دنیا و مردم فهمیده و با معرفت ایران، این چرندیات و‌جفندیات و‌مزخرفات دروغوین تو و اربابانت را باور می کنند!!/ تازه اگه همه برنامه و طرح های این خیانت ۱۰۰ در صد کار داعش باشد.‌ عوضی! این جمله و گفته های آن ترامپ آن مردک زن نما که دستش به خون سردار سلیمانی آغشته است! را یک بار مرور کن. تا بدانی بی شعور و احمق و خر و چهار پای واقعی فقط و فقط خودتان هستید، و بس....ترامپ گفت که داعش ساخته آمریکاست.آمریکا تسلیحات لازم و به داعش میداد.آمریکا سردار سلیمانی که در خط مقدم مبارزه با داعش بود، و ترور کرد.حالا میگوئید، ما نبودیم، و با ایرانیان احساس و ابراز همدردی می کنید.!!؟؟؟ واقعا مرگ دنیایی و ننگ ابدی گوارایتان باد.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    5 0
    هر کس باعث و بانی این انفجارها بوده خدا سرنگونش کنه الهی آمین
  • GB ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    1 3
    آفرین به هوش شما. چشماشون آبی بوده گفتن شطرنجی کنن معلوم نشه. عکس قلابی تابلو.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    1 3
    این مردم عوضی اونهاییشونم که توییت نزدن با اونطرف روح مغز و جسمشون اونطرف و می خواهند اونطرف باشند
  • DE ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 4
    کدام حرف ایشان از اول دوره ریاست جمهوری تابحال، ناپخته بوده؟ چگونه شما به «بدون عمل» رسیده اید؟ «درد و رنج مردم مظلوم ایران» چرا باید با این کار و مسیر شما بیشتر نشود؟
  • DE ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 7
    آفرین! یک کار رسانه ای درست، بجا و بموقع. رسالت رسانه این نوع آگاهی دادن است.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    7 0
    کافی هست درشهر تهران بخصوص مترو نگاه کنید .پر از افغانی......مزر ايران وافغانستان...اصلا وجود ندارد..راحت میان
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    5 2
    اگرم به فرض اسرائیل میگفت کار من بوده آیا شما جرات میکردید پاسخ بدید؟ قطعا خبر. پس برید خداروشکر کنبد داعش گردن گرفت. انتقام سیدرضی و صالح العاری و بقیه بماند...
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    3 3
    فرقه های داعشی همه مال صهیونیستهاست در لندن، اما چرا هیچکدام هرگز دستگیر و محاکمه نشد.
  • وهاب IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    7 0
    با سلام .ما دیگه از طرف سنی های افراطی در خطر ضربه خوردن نیستیم ...در بینشان تنها کشوری که بخواهد عرض اندام کند پاکستان است که ان هم در مرزهای شرقی خود با هند دچار بحران شدید است وهیچگاه حاضر نخواهد شد مرزهای غربی اش را با ایران ملتهب کند ...مسله اصلی سیاستهای داخلی در کشور است ...اینکه هزاران کامنت خوشحالی به خاطر جان دادن هموطن خودمون در کرمان این یعنی فاجعه .دشمنان ما بیرون مرزها ما را امت رافضی میخوانند .فرقی هم ندارد که غربزده یا شرق زده باشیم .این اراجیف غرب گدا و شرق گدا رو کنار بگذاریم اینها تحفه جنگ سرد بود که دیگر تابوتش هم پوسیده شد .دنیا رو به روز ببینیم .نگذاریم در اذهان دنیا ادم بده این داستان بشویم که انوقت با دست خودمان له خواهیم شد
  • US ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    3 0
    قول اتقام سخت را فقط حاج قاسم عملی کرد آن هم برای انتقام شهید حججی از داعش قول بقیه دیگه کشکه!
  • نادر IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    1 3
    داعش مجری است پیمانکار آمریکا اسرایئل و انگلیس است
  • رضا IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 1
    یه سوال اساسی: اگر مطمئن هستید هر بمب گذاری که تو کشور انجام میشه کار اسرائیله چرا هیچ اقدامی جز شعار نمی کنید؟
    • DE ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      1 3
      اسرائیل سگ رنجیری آمریکا است و تا کنون ضربات کاری از جمهوری اسلامی دریافت کرده است. این بار حتما ضربات سختی خواهد خورد.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 0
    چرا گفتن کپسول گاز بوده بعد شد بمب ریموتی بوده حالا میگن انتحاری بوده انفجار دوم میگن بمب داخل ماشین بوده اینا دوتا انتحارین مگه منفجر میشن پودر میشن نه صورتشون باقی میمونه پس دلیل نداره داعش با نقاب عکسشون بذاره ببینید این همه مهاجر وارد میشه یعنی موساد چنتا شونه اجیر نکرده واقعا بازرسری بدنی که نمیشده بازم خدا شکر که دو تا انفجار رخ داده
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 0
    دیگه هیچیتونو باور نمیکنم من خودم کرمانی ام این بود حفظ امنیتتون
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    1 2
    وقتی حماس، طوفان الاقصی رو انجام داد، آمریکا و اسرائیل و ... گفتند کار ایران است و حرف از جنگ نیابتی می‌زدند چون ایران پشت حماس هست. درحالی که ما نیابتی نمی‌جنگدیدم ، فقط به مظلوم کمک می‌کردیم و می‌کنیم تا حقش را بگیرد و کشته نشود در برابر غرب روانی و سگ‌های هارش. حالا علنی یا به اعتراف خودشون، پشت اسرائیل و داعش و ... آمریکاست. داعش قبول کند یعنی کار گروه تحت حمایت و ساخته شده توسط آمریکا و غرب و اسرائیل بوده... قبول کردن داعش یعنی قبول کردن آمریکا و غرب و اسرائیل
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 0
    راستي اين احمقهايي كه براي زودتر رسيدن به بهشت، به انفجار انتحاري دست مي زنند چرا از مربيانشان كه به آنها درس خود كشي مي دهند نمي پرسند اگر اين عمل خلاف انسانيّت كار خوبي است پس چرا آنها زنده اند و خودشان براي به زودتر رسيدن به بهشت دست به اقدام نمي زنند و تا حالا زنده مانده اند؟
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    1 3
    الان می فهمم چرا بعضی از برعندازا مثل منوتو مخالف اخراج افاغنه غیر قانونی بود، تبانی برعنداز اسرائیلی و داعش خراسانی مبارک
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      0 0
      نامبارک
  • reza IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    0 1
    امریکا نمی تواند از توله داعشش خود را جدا کند داعش اسراییل امریکا انگلیس یکی هستند
  • آب و هوای IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 0
    هویت یکی از دو انتحاری کرمان مشخص شد ..همونطور که پیش بینی میشد تاجیک تبار هست..و احتمال زیاد از بدخشان افغانستان اومدن.پایگاه داعش
  • ناشناس IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    1 0
    تصعید و وحدت ساحات یعنی چه؟!!این چه زبانی است؟
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    اصلا بفرض الان اسراییل قبول مسئولیت کنه. میخوای چه کاری بخوری که قبلا نخوردین؟ فوقش دو تا دانشجو از دانشگاه اخراج و پرونده سازی میکنید
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    الان توایران شش تا اسراییل آمریکا داریم و احتیاجی نیست اونا لخودشون زحمت بدن
  • یزدان IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    خوبیش اینه که ملت ایران اگاه هستند و دروغ و حقه بازی رو از راست تشخیص میدن
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 0
    پس قبول دارید کار داعش نبوده و میلیون دلار پول گرفته تا گردن بگیره
  • سیدمهدی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    گلوی داعش را در اسرائیل خفه کنید برنامه های عملیاتی را برای اسرائیل تدوین کنید ایرانیان مردمانی باهوش و سیاس بوده اند شما فرزندان بزرگترین امپراتوری های تاریخ بشر هستید زیر باشید مانند پدرانتان برنامه نابودی اسرائیل را گام به گام پیش ببرید درفش و داغ باید اثرگذار باشد دیمونا شروع خوبی هست ولی بدست دوستان استراتژی شوک و بهت جواب می دهد
  • خودم IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    دوباره منافقین وطن فروش، فعال شدن تا جنایات داعشی های همکار خودشون را تطهیر وپای مهاجرین افغانستانی را پیش بکشن .ننگ بر هرچه منافقه.
  • خودم IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    رضا توباز دهن گندت را باز کردی ! من میدانم تو یه منافقی! میخوای همکیش وهمکارت یعنی داعش را بی گناه جلوه داده و جنایات آن ها را گردن مها جرین بی دفاع وبی گناه افغانستانی بیندازی ای ملعون پست فطرت!
  • بنده خدا IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    ای منافق مزد‌ور! صفحه راعوض نکن ! فعلا بحث از جنایات داعش ، همکار وهمفکرشماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس