به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت:

حملات انصارالله هزینه هنگفتی برای اقتصاد جهانی به همراه دارد

اندیشکده هیل در گزارشی به وضعیت کشتیرانی در دریای سرخ پرداخته و معتقد است اقدامات انصار الله در این دریا در درازمدت به ضرر اقتصاد جهان است و چالش‌های بزرگی را برای ایالات‌متحده ایجاد کرده است.

در همین رابطه نیک چایلدز، کارشناس ارشد نیروهای دریایی و امنیت دریایی مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک(IISS) اظهار می‌دارد که این حملات اکنون شرکت‌های بزرگ کشتیرانی جهان را مجبور به لغو ترانزیت در دریای سرخ کرده و موجب شده تا کشتی‌ها با هزینه بسیار بالا، کالاهای خود را از مسیر طولانی‌تری( دور زدن قاره آفریقا) به مقصد برسانند. به گزارش مجله حمل‌ونقل آمریکا، این تغییر مسیرها بر 17 درصد از ترافیک جهانی حمل‌ونقل تأثیر می‌گذارد و انتظار می‌رود هزینه‌های بار برای شرکت‌های حمل‌ونقل بین 15 تا 20 درصد افزایش یابد.

چایلدز در ادامه به دو مشکل اشاره می‌کند، اول اینکه: شرکت‌های کشتیرانی باید هزینه‌های افزایش‌یافته حمل‌ونقل را متقبل و این موضوع نه‌تنها بر صنعت دریایی بلکه بر اقتصاد جهان تأثیر خواهد گذاشت.

دومین مشکلی که این کارشناس به آن اشاره می‌کند تمرکز نیروی دریایی ابرقدرت‌ها بر جنگ اوکراین و روسیه و همچنین اقیانوس آرام و هند است و این مسئله موجب شده تا بازدارندگی علیه انصارالله جدی گرفته نشود.

این اندیشکده در پایان می‌افزاید که حملات انصار الله در پاسخ به جنگ اسرائیل و حماس است که تاکنون افزایش پیداکرده و بازدارندگی قابل‌توجهی علیه این گروه مسلح که یک بازیگر دولتی است صورت نگرفته است.اکنون یک عرصه سیاسی بسیار پیچیده شکل‌گرفته و تردیدها را برای حل این مشکل باید کنار گذاشت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 3
    امیدواریم فشارها بر اسرائیل بیشتر بشه
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 3
    از محور مقاومت درخواست داریم تا از یمن حمایت کنند
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 3
    به مجاهدین یمن باید اسلحه و مهمات ارسال شود
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 0
    انصازالله اگربه پدافند هوایی وپهباد رهگیر مجهز بشود هیچ ائتلافی قدرت رویارویی با آن نخواهد داشت ایران باید به حوثی هاکه آبراه مهم جهان رادراختیار دارند باتمام توان کمک کند تا آمریکا ودیگر کشورهای استعماری را از منطقه اخراج نمایند زنده باد مقاومت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس