کد خبر 1561963
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصوالگرا نوشت:

حاج قاسم سلیمانی، انسانِ انقلاب اسلامی

اگر بپرسند که خروجی انقلاب اسلامی در سطح فردی چه ویژگی‌هایی دارد، باید حاج قاسم را سردست گرفت. او حقیقت انقلاب اسلامی در خروجی شخصیتی در مقیاس یک نفری است. او تمامی شاخصه‌های انقلاب را در خود داشت. ایمانی مستحکم از سر یقین به راه توحید که با عشقی گرم به سمت شهادت سیری همیشگی داشت. اعتقادی راسخ با استحکام مبانی و متکی بر عالم فرزانه زمانه‌اش حضرت امام (ره) داشت. و عملی سرشار از جهاد هرروزه در مسیر رضایت الهی و اولیای او در تمامی ابعاد را رقم زد. حاج قاسم نمادی است از ایمان و عمل صالح در زمانه‌ی ما.

او مردم‌دار بود آنگونه که انقلاب اسلامی باید باشد. به مردم معتقد بود بدون آنکه آنان را دسته بندی کند یا بخواهد با ابزارهای ساده‌لوحانه همگان را مجبور سازد. همین اکسیر -که امام به همه ما یاد داده بود- باعث شد تا با تشکیل بسیج مردمی عراق و سوریه و فلسطین، جان تازه‌ای به محور مقاومت بخشیده شود. او با تدبیر بود و عقل لازم برای کارها را داشت؛ یعنی از ابزارهای معقول و مشروع برای رسیدن به آرمان‌هایش استفاده می‌کرد. و علاوه برآن اهل تصمیم هم بود. نمی‌ترسید از عمل، از مقابله با دشمن داخلی و خارجی، از آنچه بعدا بگویند، به وظیفه‌ای که عقلا به آن رسیده بود، عمل می‌کرد و همین شد که خدا کار او را عهده‌دار شد.

حاج قاسم هم با عوامل خارجی و در راس آن استکبار درگیر بود و هم با عوامل داخلی که با بی‌ایمانی یا بی‌عقلی خود می‌خواستند انقلاب را از مسیر خود خارج کنند. آنها که دوست داشتند سرخم کنند؛ یا آنها که دوست داشتند با همه بجنگند. حاج قاسم می‌دانست با چه کسی بجنگد و با چه کسی صلح کند. او بر مبانی امامین انقلاب استوار بود اما عاقلانه به سمت اهداف و آرمان‌ها حرکت می‌کرد.

حاج قاسم خروجی انقلاب اسلامی است. نمادی از الگوی تام و تمام برای آنچه باید شد. قرار نیست همگان فرمانده نظامی یا دیپلمات استراتژیک همچو او شوند. اما حتما قرار است که ویژگی‌های کلان او را در خود متبلور سازند. سلام خدا بر او که الگوی بود و هست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس