کد خبر 1561722
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
حوادث

ماجرای ربوده شدن پسر دو ساله از سوی راننده مسافربر در کمتر از ۶ ساعت با تلاش کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت ختم به خیر شد.

به گزارش مشرق، صبح سه‌شنبه حیاط اداره پلیس آگاهی حال و هوای دیگری داشت؛ زن و مرد جوانی گریان و پریشان‌حال گوشه‌ای از حیاط با بی‌صبری در انتظار بودند. شامگاه دوشنبه پسر دو ساله‌شان به نام آراد ربوده شده بود، اما صبح کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با آنها تماس گرفته و خبر پیدا شدن بچه را داده بودند، حالا این پدر و مادر همراه مادربزرگ کودک با عجله خود را به اداره آگاهی رسانده بودند تا ناباورانه بار دگر فرزندشان را در آغوش بکشند.

در همین حین خودرویی سفید رنگ وارد حیاط شد و در چند قدمی آنها ایستاد. زوج جوان دیگر تاب ایستادن نداشتند، وقتی در خودروی سفیدرنگ باز شد چهار مأمور اداره یازدهم پلیس آگاهی از خودرو پیاده شدند. در آغوش یکی از آنها پسرکوچولو با کاپشن آبی‌رنگ و شلواری قرمز، دیده شد. مادر با دیدن پسرش فریادی از سر شوق کشید و در حالی که خدا را شکر می‌کرد در چشم برهم‌زدنی خود را به افسر پلیس رساند و کودکش را در آغوش کشید.

دردسر خرید شبانه شیرخشک

مادر آراد، در حالی که کودکش را محکم در آغوش گرفته، به خبرنگار «ایران» گفت: دیشب برای خرید شیرخشک همراه پسرم آراد از خانه خارج شدم.

داروخانه‌های حوالی خانه‌مان شیرخشک نداشتند و از آنجا که شوهرم خواب بود، تصمیم گرفتم خودم برای خرید شیرخشک بروم. با تاکسی از صالح‌آباد به میدان خراسان رفتم و در مسیر هم به داروخانه‌ها سر می‌زدم. در میدان خراسان شیرخشک گیرم نیامد و آنجا سوار خودرو شده و به سمت میدان شوش رفتم.

زن جوان، اشک‌هایش را پاک کرد و بوسه‌ای به صورت پسرش زد و گفت: در میدان شوش هم شیرخشک گیرم نیامد و مقابل تالاری در همان منطقه دوباره جلو یک خودرو پژو خاکستری‌رنگ را گرفتم، گفتم داروخانه، راننده هم توقف کرد و روی صندلی جلو نشستم. دو سه دقیقه‌ای که از حرکت گذشته بود، داروخانه‌ای دیدم و گفتم توقف کن. با بچه‌ام از خودرو پیاده شده و به سمت داروخانه رفتیم، در نزدیکی داروخانه، از آنجا که آراد مدت زیادی در آغوشم بود و خسته شده بودم، او را داخل خودرو گذاشتم و به راننده گفتم حواست به بچه‌ام باشد.

بعد به سمت داروخانه رفتم، زمانی که این حرف را زدم، راننده خودرواش را خاموش کرده بود اما چند قدمی که برداشتم، صدای روشن شدن خودرو را شنیدم. سربرگرداندم و دیدم خودرو مقابل چشمانم حرکت کرد و رفت. دنبال خودرو دویدم، اما با سرعت دور شد. وحشت‌زده جلو یک خودرو عبوری را گرفتم و به راننده گفتم بچه‌ام را دزدیده‌اند. سرگردان خیابان‌ها را گشتیم اما از خودرو پژو که بچه‌ام داخل آن بود، خبری نبود. دوباره به محلی که بچه را ربوده بودند، برگشتم و با خودم گفتم شاید کودک‌ربا دلش بسوزد و بچه را برگرداند، بیش از نیم ساعت هم صبر کردم، اما خبری نشد و درنهایت با پلیس تماس گرفتم. از زمانی که بچه‌ام را ربوده‌اند یک لحظه آرام و قرار نداشتم و تمام خیابان‌هایی را که به داروخانه متصل می‌شد، گشتم. فکرش را نمی‌کردم به این زودی پسرم پیدا شود.

ورود پلیس به ماجرای ربودن کودک

بلافاصله موضوع به کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد و آنها راهی محل شدند. کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته داروخانه پرداختند و تصاویر خودرو پژو را در حالی به دست آوردند که پلاکش مخدوش بود.

کارآگاهان بلافاصله شماره‌هایی را که از پلاک به دست آورده بودند در کنار هم قرار دادند و با محدود کردن شماره‌های احتمالی، موفق شدند پلاک اصلی خودرو پژو را به دست آورند.

در حالی که تلاش برای یافتن کودک و همچنین شناسایی و دستگیری مالک خودرو ادامه داشت ، ساعت ۷ صبح در حالی که حدود ۶ ساعت از اعلام گزارش ربوده شدن کودک گذشته بود، حوالی خیابان مولوی یکی از گشت‌های اداره یازدهم، کودکی را گریان و رها شده در خیابان پیدا کرد.

مشخصات کودک با مشخصات آراد یکی بود و مأموران بلافاصله کودک را با خود به اداره آگاهی بردند.

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این پرونده گفت: ساعت ۱:۳۰ بامداد سه‌شنبه ۱۲ دی، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی، ربایش کودکی دو ساله به نام آراد اعلام شد. بلافاصله تیم ویژه‌ای از کارآگاهان زبده اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. طبق اظهارات مادر طفل، راننده‌ای تحت عنوان مسافربر آنها را سوار خودرو کرده و زمانی که مادر برای خرید به داروخانه می‌رود، اقدام به فرار می‌کند.

سرهنگ مرتضی نثاری ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی هویت راننده شناسایی شد و در حالی که تلاش برای دستگیری وی ادامه داشت تیمی از کارآگاهان به صورت گشت‌های موتوری در خیابان به رصد پرداخته و درنهایت حوالی خیابان مولوی، کودک را رهاشده پیدا کردند.

تحقیقات برای دستگیری عامل این کودک‌ربایی و انگیزه‌اش از سوی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    60 5
    پس در واقع فعلا کارآگاهان زبده کاری نکرده‌اند اگه اون بیشرف را پیدا کردند و وسط شهر مجازات کردند شاید بشود گفت اتفاق مثبتی افتاده .شلاق و ... وسط میدان شوش
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      8 0
      بی احتیاطی از جانب مادر کودک بود بچه ی دوساله غذا میخورد چه لزومی داشت آن موقع از شب برای شیرخشک بچه را در خودرویی ناشناس رها کند ؟
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    10 5
    خدا قوت حافظان .
  • CA ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    25 9
    اینا همش بخاطر شبکه های اجتماعی و اینترنت و ماهوارست
    • راجی از سه راه جوبشور IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      8 7
      منقل چقدر میچسبه خصوصا در کانادا
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      5 4
      گودرز چه ربطی به شقایق داره با اون بیرق مسخره بالای سرت؟!
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      12 3
      دوست عزیز بنده کانادا نیستم و ایدان بر دلتونم. به دلیل فیلترینگ همفکران عزیزتون باید فیلترشکن استفاده کنم کل روزو.
    • راجی از سه راه جوبشور IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      4 2
      این سایت هم فیلتره که فیلترشکن استفاده میکنی؟!
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      ایدان از روستاهای کاناداست؟
  • حسن ازساوجبلاغ IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    18 2
    ضمن تشکر از پلیس وظیفه شناس و زحمتکش،آیا بهترنیست سامانه ای برای حمایت عملیاتی از خانواده های دارای کودک شیرخوار راه اندازی شود تا کسانیکه شیرخشک نیاز دارند بصورت پستی وسهمیه ماهیانه برایشان ارسال شود تا دربدر بدنبال شیرخشک اسیر نشوند واینهمه مصیبت وگرفتاری پدید نیاید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • رسن ازسامندشتاغ IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      6 7
      نخیر بهتر نیست. سوال بعدی
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      0 1
      پیشنهاد درستی است .
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    7 8
    چقدر زشته مرد موهای سرش رو دمب اسبی بسازه. ژاپنی و کره ای که عهد بوق این کار رو میکردن موهای پرپشت داشتن بهشون میومد نه جوان ایرونی با موهای کم مایه شیویدی!
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      7 2
      دوباره جنس از موتوری خریدی؟؟؟؟؟؟؟
  • مونا IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    11 1
    پلاک ماشین پیدا شد، هویت راننده هم که معلوم شد پس، خب چرا نریختند سرش همون شب دستگیرش کنند؟ بچه اگر توو خیابون رها نمیشد چی میشد؟ ردزنی ماشین با این همه دوربین در کوچه و پس کوچه هاو سامانه های هوشمند تشخیص پلاک، واقعا کار سختی بود؟ خدا رو شکر که به خیر گذشت این حادثه ی بد.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    18 2
    شوهر بخوابه زن بچه بغل دور تهران برای شیر خشک بگرده؟! عجیب نیست؟
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      6 9
      بدبخت لابد نشئه بوده!!!!!!
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      8 4
      البته همه اش هم بخاطر شیرخشک نبوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      7 4
      خودشم میخواسته گشت بزنه خخخخخخخ
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      3 4
      آدم نیستند ، این زن و شوهر را حساب کن ، زنی که بچه شیرخواره را بده به یه مرد غریبه و خودش بره ، اصلا اسم انسان را از روی این موجود بردار
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      5 0
      خیلی عجیبه، سازمان حمایت از مادران و شیرخواران باید تنبیه مناسبی برای مردانی که می‌خوابند در نظر بگیره، چه معنی داره مرد بخوابه
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      5 2
      حیا کنید شاید این مرده سر کار بوده و اون زن بیچاره هم که چند تا داروخونه را با اون راننده بیشرف سر زده به هر دلیلی ولو اشتباه فکر نمیکرده اون پست فطرت چنین کنه اما بیشرفی کامنت‌گذاری که این مادر بیچاره را متهم میکنه واقعا کثیفتر از اون ربایش نباشه کمتر نیست
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    11 0
    مرد خونه ای که هنرش دم اسبی بستن موهاش باشه،نصف شب زنش باید بره دنبال شیر خشک و اون تو خونه خوابه نمونه ای از مردای بی مسؤوليت امروزی که هنرشون زیر ابرو برداشتن و کذایی کردن موهاشونه
  • عبد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    6 4
    پلیس ایران فقط بدرد شهادت میخورن-و بعد انتقام سخت بگیرن-سیلی محکم
  • محمد IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    9 0
    بچه به این گنده ای هنوز شیرخشک میخوره؟!!! داستان یک مقداری ساختگی به نظر میرسد
  • علیرضا IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    6 1
    من داروخانه دارم شیرخشک با کدملی بچه زیر 2 سال فراوان است احتمالا شیرخشک آزاد میخواسته با توجه به اینکه بچه اش در عکس حدود 5 ساله به نظر میرسد و قطعا شیرخشک نمیخورد
    • یه زن IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 3
      ازکجا میدونی ۵سالش هست شاید کمتر باشه درضمن شاید بچه مشکل داره که بیشتر از دوسال هست هنوز شیر میخوره،یه بچه ایی رو دیدم مشکل داشت ۳وخورده ایی بود هنوز شیر میخورد دلیل نمیشه از روی تصویر حکم بدی آقای دکتر😡😡
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    5 5
    زنیکه بیشعور شیرین عقل پشت کوهی ! بچه را میدی به یه غریبه میگی مواظبش باش ؟! من نمی دونم اینجور زنها کجا بزرگ شده اند
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      همچی غریبه هم نبوده هاااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    4 0
    بچه بزاید و شبها بدنبال شیر خشک بگردید جالبه این مادر نشسته تا شیر خشک تمام بشه بعد شب بره دنبال شیر خشک عجیب نیست
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    4 1
    الان اون بچه رو تو خیابون رها کرده پلیس هم داشته رد میشده پیداش کرده دیگه زبده اینجا چه معنی میده خداییش
    • اوراقچی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 1
      زبده گی به همینه که قبول کردند آن نره قول هنوز شیرخشک میخوره و عکس یادگاری هم با آنها گرفته اند!!!!
  • عادل IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 1
    خوشم میاد یه عده پشته گوشی یه خبر میخونن و فقط قضاوته مفت میکنن..من خودم تو عمرم مواد ندیدم.پلیس منو زد بجرمه مواد والکی گفتن مواد فروشه.بیکاروبی پولم.قاضی هم به ناحق حکم زد ۴۰ملیون جریه.این ازقاضی وپلیسه وافعیش.اینم ازقاضیهایه تو خونه.چرا دم اسبیه چرا شوهر خواب بوده زنه فلان بوده و...
  • نازنین IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    3 0
    بچه خرس گنده هنوز شیر خشک بخورون پدر به درد نخورده مادر بیچاره موندم این زندگی تشکیل دادن با این فلاکت مگه مجبورید
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    وزیر بهداشت چرا میگه مشکل خشک نداریم
  • adrian DE ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    بچه دزدی زیاد شده، شیراز هم اخبارش از اقوام شنیدم من. بچه را می دزدن چارتا داد و فریاد تو ماشین میکشن سرش، اگه گوشی موشی و طلا ملا داشته باشه می زنن بعد ولش میکنن. اگر یارو خیلی پولدار باشه زنگ میزنن به ننه باباش میگن پول بذار تو فلان سطل اشغال، بچه ت هم برو فلان جا ولش می کنیم بردار. مبلغ زیادی هم نمیخوان که طرف بیخیال پلیس بشه.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    شیر خشک نیست واقعا؟؟؟
  • احمد.... IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    5 0
    بنده که سناریوی این زن راباورنکردم.کدام مادری فرزندش رامی دهد دست یک غریبه !!!! که مواظبش باشد؟؟ مگراینکه عقلش , پاره سنگ بردارد.ازهیکل آن بچه هم, که درتصویر پیداست , عجیب است که شیرخشک می خورد!! درمورد پدرش هم قضاوت باشما!! خوابیده تاهمسرش بابچه کوچک وبدون وسیله, دور شهررادربه در دنبال شیرخشک بگردد!!
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    2 0
    آن مادر محترم نباید به غریبه اعتماد می کرد وبچه اش توخودرو اومی گذاشت ومیرفت دنبال شیر خشک
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 2
    باباهه گرفته خوابیده بی مسیولیت مادر بیچاره رفته شیر خشک بگیره مورد زشت بعدی نایاب شدن شیر خشک هست، من برای بچم به ۵۰ تا داروخونه زنگ زدم گفتن شیر خشک نداریم ، آخر سر یه داروخانه خدا خیرش بده گفت یکی دارم، سر آقای وزیر بهداشت سلامت.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    4 0
    شماها آدمهای خود تحقیر هر چیز حتی پلیس رو تخریب میکنید. حالا این یه مورد خودش پیدا شده، آیا آنجا هایی که پلیس گروگان رو از دست گروگانگیران آزاد میکنه تعریف میکنید و یا نه فقط دست به تخریب تون خوبه؟
  • DE ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 3
    شما كه عاجز هستيد از تأمين شير خشك، زودتر بميريد!
  • مهران IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    چقدر پلیسه خوشحاله
  • علی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 2
    بیچاره مادر
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 1
    اینم شانس پدرومادربچه بوده پلیس کاری نکرده یه چیزی پیش خداداشتند
  • کامیکازه IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    2 0
    فقط مقصر اصلی مادر کودکه مگه اون راننده چکاره ات بوده که از داروخانه برگشتی و بچه ات دادی به او و گفتی حواست به بچه باشه؟؟؟؟؟؟؟
  • کریم IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    ایشالا که دست به اون بچه نزده باشه . بفرستنش پزشک قانونی اگه ازار رسونده باشه باید در ملا عام چندبار اعدامش کنن . تا اگه افرادی هرچند کم مریض در جامعه هست . مجازات رو ببینه و جرئت نکنه از این غلطا کنه . توی قران گفته دست دزدو قلم کنین اگه کافر نیستید . همین چیزا باعث میشه که گمراهان شیعه رو متهم به کفر و شرک کنن
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    عجب مادر احمقی من به بابای بچه اعتماد ندارم اون به غریبه اعتماد داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس