کد خبر 1561246
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

با نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم آشنا شوید

مگر می‌شود کسی از سفر به استانبول و تفریحات جذاب آن بگذرد؟ به خصوص در میدان تکسیم که قلب تپنده این شهر محسوب می‌شود و جذابیت‌های فراوانی را در خود جای داده است. سواحل زیادی در اطراف میدان تکسیم وجود دارد که هر یک جذابیت‌های منحصربه‌فردی دارند. به همین منظور ما هم تصمیم گرفتیم در این نوشته به معرفی معروف‌ترین سواحل نزدیک میدان تکسیم استانبول بپردازیم تا بتوانید بازدید از زیباترین سواحل را در برنامه تفریحی‌تان جای دهید. پس اگر قصد سفر با تور استانبول ارزان را دارید، این مطلب را مطالعه کنید تا با اقتصادی‌ترین مکان‌های تفریحی در ترکیه آشنا شوید.

ساحل گلدن؛ نزدیک ترین ساحل به میدان تکسیم

ساحل طلایی یکی از نزدیک ‌ترین سواحل به میدان تکسیم استانبول است که در محله اسکودار قرار دارد و فاصله‌اش با میدان فقط حدود ۱۰ کیلومتر است. این ساحل با توجه به موقعیت مکانی و دسترسی آسانش، نزدیکترین ساحل به میدان تکسیم محسوب می‌شود. یکی از جذابیت‌های این ساحل زیبا، داشتن منظره‌ای چشم‌نواز از تلاقی دریای سیاه و دریای مرمره است.

علاوه بر این، تفریحات زیادی هم در این ساحل وجود دارد که چشم‌انتظار حضور شما هستند. تفریحاتی مانند والیبال ساحلی، شنا، قایق‌سواری، گلف، پیاده‌روی و... که هر یک طرفداران زیادی دارند. برای ورود به این ساحل باید بین 5 تا 10 لیر هزینه ورودی پرداخت کنید. از ساعت 8 صبح تا آخر شب می‌توانید به این ساحل مراجعه کنید و از لذت قایق‌سواری و سایر تفریحات در شب بهره‌مند شوید.

ساحل فلوریا؛ از قدیمی ترین و نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم

ساحل فلوریا از تکسیم حدود 28 کیلومتر فاصله دارد که می‌توانید این مسافت را قدم‌زنان طی‌کنید و بعد از نیم ‌ساعت به مقصد برسید. درصورتی‌که نمی‌خواهید پیاده‌روی کنید، می‌توانید از وسایل حمل ونقل عمومی و تاکسی استفاده کنید. فلوریا در منطقه اروپایی باکرکوی استانبول در امتداد دریای مرمره قرار دارد. ساحل فلوریا یکی از قدیمی‌ترین سواحل ترکیه بوده و در دو بخش متفاوت ساخته شده است.

بخش اول فلوریا «منشکه» نام دارد که یک ساحل عمومی رایگان است و حدود 600 متر طول دارد. در بخش دیگر این ساحل، داستان متفاوت است و از نظر بهداشت و نظافت از بخش عمومی ساحل بسیار بهتر است. یکی از مزیت‌های انتخاب میدان تکسیم برای اقامت گردشگران، نزدیک بودن مکان‌های تفریحی به هتل های استانبول در این منطقه است.

ساحل فلوریا همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 19 فعال است و می‌توانید با پرداخت بلیط ورودی از خدماتی مانند حمام آفتاب، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، شنا و... استفاده کنید.

با نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم آشنا شوید

ساحل سوما؛ از خلوت ترین سواحل در نزدیکی تکسیم

یکی از نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم ساحل سوما (Suma beach) است که حدود 30 کیلومتر با تکسیم فاصله دارد. این ساحل زیبا و خلوت در منطقه ساریر، محله گوموش‌دره و در امتداد دریای سیاه واقع شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در این ساحل به یوگا بپردازند، پیلاتس انجام دهند و از کنسرت‌های محلی لذت ببرند. اقامتگاه‌های زیادی در این منطقه وجود دارند که می‌توانید با حضور در آنها از نمایشگاه‌ و جشنواره‌های متنوع این ساحل لذت ببرید.

بدون شک ساحل سوما یکی از نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم است که می‌توانید در آن آرامش داشته باشید و از قدم ‌زدن در کنار ساحل، مدیتیشن، شنیدن صدای امواج و... لذت ببرید. تپه‌های سرسبزی اطراف این ساحل را احاطه کرده‌ و جلوه خاصی به این ساحل بخشیده‌اند. این ساحل تمیز و دوست‌داشتنی در وسط هفته 280 و در آخر هفته 320 لیر ورودی دارد که از 10 صبح تا 12 شب برای استفاده گردشگران و مردم محلی فعال است.

ساحل جاده بوستان؛ از زیباترین سواحل نزدیک به میدان تکسیم

یکی دیگر از نزدیک‌ ترین سواحل به میدان تکسیم، ساحل جاده بوستان است که تنها 19 کیلومتر با تکسیم فاصله دارد. ساحل بوستان به 2 بخش رایگان و خصوصی تقسیم شده است. برای استفاده از امکانات بخش خصوصی باید هزینه آن را پرداخت کنید و از امکانات خاص آن بهره‌مند شوید.

سراسر ساحل بوستان از مناظر زیبا و امکانات ساحلی فراوانی برخوردار است. از این رو گردشگران زیادی جذب این ساحل زیبا می‌شوند. باید به شما بگوییم که اگر به‌دنبال آرامش و قدم ‌زدن در کنار ساحل و لذت‌ بردن از صدای امواج هستید، این ساحل گزینه مناسبی برای شما نیست؛ چراکه همیشه شلوغ و پرجنب‌وجوش است.

ساحل کیلیوس؛ محبوب‌ ترین ساحل میدان تکسیم استانبول

یکی دیگر از نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم استانبول ساحل کیلیوس است. این ساحل حدود 30 کیلومتر از میدان تکسیم فاصله دارد و یکی از تمیزترین سواحل استانبول به شمار می‌رود. ناگفته نماند که کیلیوس ازجمله محبوب‌ترین سواحل میان شهروندان و گردشگران ترکیه به حساب می‌آید.

در واقع بعد از برگزاری مسابقات کایتون در سال 2004 (ورزش‌ ساحلی با چتر) به محبوبیت این ساحل اضافه شد. از جاذبه‌های تفریحی این ساحل زیبا می‌توانیم به جت‌اسکی، موج‌سواری، باشگاه ورزشی، مراکز اروماتراپی، رستوران‌ها و... اشاره کنیم.

چگونه از تکسیم به ساحل کیلیوس برویم؟ می‌توانید برای رسیدن به ساحل از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و مترو استفاده کنید. برای استفاده از مترو باید در ایستگاه حاجی عثمان قطار را ترک کرده و با اتوبوس از محله های استانبول عبور کنید تا خود را به ساحل کیلیوس برسانید و از تفریحات آن لذت ببرید.

با نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم آشنا شوید

ساحل اوزونیا؛ ساحلی شلوغ در نزدیکی میدان تکسیم

ساحل اوزونیا (Uzunya) یکی دیگر از نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم است که در منطقه دمیرچی‌ کوی قرار دارد. این ساحل دارای تفریحات آبی فراوان، رستوران‌های زیبا با انواع غذاهای دریایی، بارهای عالی و محیطی باز و دلنشین است. ساحل اوزونیا در فصل تابستان از ساعت 9 صبح تا 21 شب فعال است و خدمات خود را به گردشگران و مردم محلی ارائه می‌دهد.

تفریحات موجود در ساحل اوزونیا با چند پارک‌ آبی استانبول مشابه است اما تفاوت‌های فاحشی هم با برخی دیگر از پارک‌های آبی دارد. مثلا این نکته را نباید از قلم انداخت که در این ساحل شاید امکان استفاده از سرسره‌های آبی بلند و پیچ‌درپیچ را نداشته باشید، اما تفریحات آبی دیگری در اختیار دارید که لحظات خوشی را برایتان رقم خواهند زد.

ساحل ترو بلو

از دیدگاه بسیاری گردشگران ساحل ترو بلو (True Blue) زیباترین ساحل استانبول است. این ساحل که می‌توانیم بگوییم یکی از قدیمی‌ترین سواحل استانبول است، جذابیت‌های چشم‌نوازی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

ساحل ترو بلو در پارک فنرباغچه قرار دارد و برای رسیدن به آن کافی است از میدان تکسیم سوار اتوبوس خط FB1 شوید تا مستقیم به ساحل برسید. جشن و پایکوبی، کنسرت، فستیوال و... ازجمله برنامه هر روز این ساحل در تمام تابستان است. رستوران‌های شیک و مجلل ساحل ترو بلو انواع غذاهای سنتی و مدیترانه‌ای را با بهترین کیفیت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

سفر به استانبول با تور استانبول برسام سیر آریا

در این مطلب نزدیکترین سواحل به میدان تکسیم استانبول را معرفی کردیم تا بتوانید برای سفر به سومین شهر توریستی جهان، برنامه‌ریزی کنید. تور استانبول برسام سیر فرصتی مناسب برای چنین سفری است تا دغدغه پرواز و اقامت خود را نداشته باشید و بتوانید با خیال راحت از سواحل و مراکز آبی این شهر دوست‌داشتنی لذت ببرید.

آژانس مسافرتی برسام سیر آریا با برگزاری تورهای ترکیه و سایر کشورها، در تلاش است تا گامی موثر برای پیشرفت صنعت توریسم برداشته و با فراهم کردن امکان پرداخت اقساطی، برای رفاه حال مسافران عزیز خود تلاش می‌کند. لطفا برای آشنایی با شرایط پرداخت اقساطی و همچنین اطلاع از برنامه سفر تورهای خارجی به www.barsamseyr.com مراجعه کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس