کد خبر 1560695
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
محسن مهدیان

پشت پرده فتنه۸۸ همان‌ها بودند که پشت پرده کوچک کردن سفره مردم شدند و همان‌ها بودند که پشت پرده تجزیه‌طلبی و اغتشاشات۱۴۰۱و حالا پشت پرده همه آن فتنه‌ها، درگیر کودک‌کشی است.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

یکم. اول قصه ۹دی را در چند جمله مرور کنیم.

ماجرا چه بود؟ «دروغ گفتند.» یعنی آنها که اتفاقا شعار قانون‌گرایی داشتند مشخص شد که سخت‌ترین دشمنی را با قانون دارند. با قانون انتخابات وارد رقابت شدند و وقتی شکست خوردند زیر میز زدند و گفتند قانون را قبول نداریم. همان‌ها که شعار انتخاباتی‌شان علیه دروغ بود، مشخص شد که دروغ می‌گفتند که شعارمان قانون است؛ اما ماجرا به اینجا ختم نشد. برای اینکه زیر میز بزنند گفتند تقلب شده است. عده‌ای هم باور کردند و به خیابان‌ها ریختند. حق داشتند. واقعا فکر می‌کردند تقلب شده است اما ماجرا جایی نگران‌کننده شد که گفتند داور را قبول نداریم. قضاوت برای تقلب با خودمان است نه قانون.

آتش شعله گرفت. جماعتی به خیابان‌ها ریختند. شعار دادند. کم‌کم اعتراضات تند و بی‌پروا شد. سطل آشغال آتش زدند. شیشه بانک شکستند. راه را بستند و غیره تا اینکه ضدانقلاب مثل همیشه میدان‌دار شد و کار کشید به «نه‌ غزه و نه‌لبنان» و توهین به سیدالشهدا، آدم‌کشی و...

اینجا بود که گویی پرده‌ها افتاد. مردم متوجه شدند باطن ادعای تقلب، تجزیه‌طلبی است و آدم‌کشی. بعدها ماجرا روشن‌تر هم شد. وقتی که همه دیدند سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی در همان روزها کلید خورده است.

یعنی پشت پرده فتنه۸۸ همان‌ها بودند که پشت پرده کوچک کردن سفره مردم شدند و همان‌ها بودند که پشت پرده تجزیه‌طلبی و همان‌ها بودند که پشت پرده ترور و همان‌ها بودند که پشت پرده بی‌حجابی اجباری شدند تا رسید به اغتشاشات۱۴۰۱و حالا پشت پرده همه آن فتنه‌ها، درگیر کودک‌کشی است و...

و اما این یک درس بزرگ است؛ درسی که حقیقت ملت ایران را توضیح می‌دهد؛ برای همه آنها که ظاهرگرا هستند و نمی‌توانند باطن حقیقی این ملت را ببینند.

دوم. در مرور قصه ۹دی دقت کرده‌اید؟ مردم کجا جدا شدند؟ وقتی باطن آن شعارها و ادعاها مشخص شد... این باطن چه بود؟ ضدیت با هویت ایمانی مردم. وقتی با ایمان مردم مقابله شد، ۹دی خلق شد.

هویت ایمانی مردم امری فراتر از افکارعمومی است. افکارعمومی لایه شناخت مردم است. ایمان لایه باورهای عمیق مردم است. دستکاری شناخت مؤثر است اما دستکاری ایمان مردم به این سادگی‌ها میسر نیست.

مردمی که به جهت افکارعمومی سال۸۸ رنگین‌کمانی بودند، به جهت ایمانی در ۹دی یکرنگ شدند و این ناگفته شنیدنی و شیرین انقلاب اسلامی است. این مردم با هر سلیقه‌ای و هر شکلی، به جهت ایمانی یکصدا هستند و یکپارچه.

این دارایی را دشمن نمی‌داند که هیچ، برخی خودی‌ها و انقلابی‌ها و مسئولان نیز نسبت به آن جاهل‌ و در ظواهر متوقف هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 7
    امیدوارم هرچی به نفع وطن همون بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس