گفتگوی وزیر دفاع اوکراین و رئیس‌پنتاگون درباره حملات روسیه

وزیر دفاع اوکراین و رئیس‌ پنتاگون در باب وقوع بزرگترین حمله هوایی روسیه در این کشور از زمان آغاز جنگ ۲۲ ماهه، بار دیگر به صورت تلفنی گفتگو کرده و نکاتی را در رابطه با این حملات مطرح کردند.

به گزارش مشرق، «رستم عمروف» وزیر دفاع اوکراین در تاریخ ۲۹ دسامبر با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده در تماسی تلفنی در مورد بزرگترین حمله هوایی روسیه به اوکراین از زمان آغاز تهاجم گسترده در این کشور صحبت کردند.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، در این گفتگو، وزیر دفاع آمریکا بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا به همراه دیگر کشورهای متحدش در ناتو و اروپا همچنان در حمایت از اوکراین و مبارزه با حملات روسیه ثابت قدم خواهند ماند. مقامات دو کشور در این تماس تلفنی متعهد شدند تا در ادامه روند جنگ در کنار یکدیگر باقی مانده و بیشتر با هم در تماس باشند.

تماس تلفنی مذکور در حالی انجام می‌گیرد که روسیه در روز گذشته سنگین‌ترین حملات هوایی‌اش به اوکراین را انجام داده و چندین منطقه از این کشور را با ۱۵۸ موشک و پهپاد هدف قرار داد. طبق آمارهای ارائه شده، حمله مورد نظر، تا ساعت ۷ و نیم عصر دیروز، ۳۰ کشته بر جای گذاشته و بیش از ۱۶۰ نفر را زخمی کرد.

شدت حمله انجام گرفته به قدری بود که حتی «ولادیمیر زلنسکی»رئیس‌جمهور اوکراین هم در اظهاراتی از آن به عنوان «عظیم‌ترین حمله روسیه» یاد کرد.

به گفته نیروهای هوایی اوکراین از ۱۵۸ فروند موشک و پهپاد روسی، ۱۱۴ مورد رهگیری و سرنگون شده‌ است. زلنسکی امروز هم در صفحه تلگرامش نوشت: روسیه تقریبا با تمام امکاناتی که در زرادخانه خود داشت، این حمله را انجام داد.

طبق اظهارات زلنسکی در این حمله بیش از ۱۰۰ خانه به همراه ۴۵ ساختمان مسکونی چند طبقه، دو کلیسا، بیمارستان، یک زایشگاه و ساختمان‌های تجاری و انبارهای متعددی در سراسر اوکراین تخریب شده و آسیب دیده است.

پیشتر نیز لوید آستین در اظهاراتی تلفنی حملات هوایی شدید روسیه به کی‌یف را محکوم کرده و عنوان کرده بود، حملات این‌چنینی زیرساخت‌های حیاتی و شهرهای اوکراین را به شدت تخریب می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس