کد خبر 1560383
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
لغو عضویت ۹ نظامی از پارلمان ملی چین

پارلمان ملی چین به‌طور ناگهانی و بدون توضیح، عضویت ۹ شخصیت نظامی را از پارلمان ملی لغو کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی شینهوا گزارش داد نهاد عالی قانونگذاری این کشور در جلسه روز جمعه عضویت این افراد را لغو کرد. برکناری آنها در ادامه مجموعه‌ای از حذف و تعدیل‌های اخیر صورت می‌گیرد که سؤالاتی را در اذهان عمومی برانگیخته است.

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی در این باره نوشت: پنج تن از این افراد برکنارشده از کارکنان بخش نیروی موشکی کشور بودند؛ از جمله لی یوچائو فرمانده سابق ارتش، که قبلاً گزارش شده بود به اتهام فساد مورد تحقیقات است.

نام دو نفر نیز از دپارتمان توسعه تجهیزات ارتش در میان اخراجی ها دیده می‌شوند.

دینگ لایهنگ، فرمانده سابق نیروی هوایی نیز دیروز (جمعه) برکنار شد. بنا به گزارش ژاپن تایمز نفر نهم از نیروی دریایی بود.

کمیته مربوط دلیلی برای حذف این افراد اعلام نکرده است. ارتش آزادیبخش خلق چین نیز هیچ اطلاعاتی در مورد تحقیقات انضباطی منتشر نکرد.

ژاپن تایمز به نقل از برخی رسانه‌ها نوشت: این اقدام نشان می‌دهد پاکسازی پرسنل در رده‌های بالای دفاعی این قدرت شرق آسیا ادامه دارد.

در سال ۲۰۱۴، چین تحقیقاتی را در مورد برخی از ژنرال‌های فعلی و بازنشسته خود آغاز کرد؛ از جمله دو ژنرال که در هیئت مدیره کمیسیون نظامی مرکزی حضور داشتند.

روز جمعه مجلس چین دونگ جون، رئیس سابق نیروی دریایی را به عنوان وزیر دفاع جدید منصوب کرد. برخی آگاهان بر این باورند این انتخاب احتمالاً راه را برای از سرگیری تبادلات نظامی در سطح بالا بین پکن و واشنگتن هموار می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس