کد خبر 1560314
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
هشدار جدی ارتش یمن به آمریکا

یحیی سریع اعلام کرد: «نیروهای مسلح یمن به دشمن آمریکایی نسبت به عواقب هر گونه تشدید تنش علیه کشور و مردم یمن هشدار می دهد.»

به گزارش مشرق، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح در سخنانی هشدارآمیز اعلام کرد: «نیروهای مسلح یمن به دشمن آمریکایی نسبت به عواقب هر گونه تشدید تنش علیه کشور و مردم یمن هشدار می‌دهد.»

سخنگوی نیروهای مسلح در سخنان هشدارآمیز خود اعلام کرد: «به همه کشورها هشدار می‌دهیم که آمریکایی‌ها به دنبال حفاظت از کشتی‌های دشمن صهیونیستی هستند و نسبت به مشارکت با آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم. موضع ما در یمن در قبال مساله فلسطین قاطعانه و اصولی است و بدون توجه به تحولات و بدون توجه به چالش‌ها و تهدیدات تغییر نخواهد کرد. به کشورها هشدار می‌دهیم که واشنگتن به دنبال دخالت دادن دیگر کشورها در حفاظت از کشتی‌های دشمن صهیونیستی است.»

به گفته یحیی سریع، نیروهای مسلح یمن برای مقابله با هرگونه تجاوز به کشور و مردم آمادگی کامل و نظامی دارند و دشمن آمریکایی باید هشدارهای رهبر انصارالله را مورد توجه قرار دهد.

ساعاتی پیش از این نیز، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله، در سخنانی تاکید کرد که دفاع از برادرانمان در فلسطین موضوع مورد اجماع همه مردم یمن است.

به گفته این عضو ارشد انصارالله یمن، همانطور که یمن در نبرد اخلاقی علیه ائتلاف آمریکایی پیروز شد، در هر نبرد نظامی نیز اگر مورد حمله قرار گیرد پیروز خواهد شد.

البخیتی در ادامه گفت: «پیام به دشمنان این است که نیروهای مسلح یمن مشتاق رویارویی با دشمن اصلی یعنی آمریکا هستند. آقای الحوثی تأیید کرد که کشتی‌های ایالات متحده در صورت حمله به یمن هدف مستقیم قرار خواهند گرفت و آمریکایی‌ها از جدیت این تصمیم آگاه هستند. باید بپرسیم که چرا بقیه کشورهای عربی و اسلامی به آن نپیوستند؟»

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله همچنین افزود: «یمن به هر یک از کشورها در هر نبردی با اسراییل کمک خواهد کرد.»

درباره روند صلح و آتش بس در جنگ یمن نیز محمد البخیتی گفت: «باید برای مذاکرات سیاسی محدودیت زمانی تعیین کرد، در غیر این صورت این مذاکرات بر مردم عرب و اسلام تأثیر منفی خواهد گذاشت. عربستان و امارات مشارکت در ائتلاف بین المللی برای حفاظت از کشتی‌های اسراییلی را اعلام نکرده اند و این یک نکته مثبت است. توقف جنگ به منافع مشترک یمن به عنوان یک طرف و عربستان سعودی و امارات به عنوان طرف دوم تبدیل شده است. اهداف نبرد ما همچنان دفاعی است و در صورت ادامه جنگ ممکن است در آینده تغییر کند.»

طی روزهای گذشته نیز، محمد البخیتی در سخنانی تأکید کرده بود که اگر آمریکا موفق به ایجاد ائتلاف بین المللی علیه یمن شود، کثیف‌ترین ائتلاف تاریخ خواهد بود.

البخیتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس گفته بود: یمن منتظر تشکیل کثیف‌ترین ائتلاف تاریخ است تا شرافتمندانه‌ترین نبرد تاریخ را رقم بزند. جهان هنوز ننگ و عار سکوت در قبال جنایت‌های سابق رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی ملت فلسطین را فراموش نکرده است.

یمن از ابتدای جنگ در غزه حمایت همه جانبه سیاسی و نظامی را از مردم فلسطین آغاز کرده است. همچنین نیروهای مسلح یمن تمامی آزادگان امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان را به اتخاذ مواضع شرافتمندانه در قبال فلسطین و حمایت از ملت و مقاومت آزاد فلسطین فراخوانده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    16 10
    یادمه هفته ای یه بار عربستان و اماراتو همینجوری تهدید میکردن
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      18 6
      قرار بود عربستان یک هفته ای انصار الله را نابود پس چی شد این یادت رفته؟
    • محمد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      14 8
      سلام کاش یک جو غیرت یمنی در وجود بی وجود حکام عربی وجود داشت.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      10 15
      یمنیا غیرت داشتن که نصف خاکشون دست امارات نبود.تو یه جو غیرت یمنی داری چرا نمیری با اسرائیل بجنگی؟شما هر کی گنده تر حرف بزنه فکر میکنید خیلی بزرگه کلا به شعار دادن علاقه دارید یمنیا از اون زمانی که من یادمه فقط دارن شعار میدن به بار ندیدم عمل کنن
  • مجتبی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 5
    درود بر یمنی های عزیز که مانند ابراهیم خلیل الله خداوند آتش را بر آنان سرد می کند
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 5
    از عصبانیت در مورد یمن انشاالله که دق کنید.روح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس