خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد

هویت، تربیت، محبت، ایثار، وفا، معنویت، حیا، عفاف، مجاهدت و وفاداری همه مفاهیم بلندی است که پیرامون شخصیت زن شکل می‌گیرد.

به گزارش مشرق، خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت حجت الاسلام حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران آغاز شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: ما با انقلاب اسلامی زندگی تازه‌ای را در سایه‌سار حضرت مادر سلام الله علیها آغاز کردیم و به همین مناسبت نگاه‌ها متوجه یک موضوع بسیار حیاتی، جدی و سرنوشت ساز در همه زمان‌ها شد و آن موضوع زن است که وقتی نامش برده می‌شود، خانواده، مادر و همسر به یاد می‌آید و چه حلاوتی در این واژه‌ها است.

وی افزود: هویت، تربیت، محبت، ایثار، وفا، معنویت، حیا، عفاف، مجاهدت و وفاداری همه مفاهیم بلندی است که پیرامون شخصیت زن شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری افزود: جاهلیت مدرن غربی امروز هویت زنان را زنده به گور می‌کند، گاهی با پرچم فمینیست و بر حسب ظاهر پیگیری حقوق زنان را مطرح می‌کنند در حالی که ذات فمینیست چیزی جز مردسالاری نیست و توصیه به زنان برای عبور از هویت خلقتی خودشان است. همچنین در نگاه لیبرالیستی به زنان در جریان سرمایه‌داری با برجسته‌سازی ویژگی جنسیتی زنان، برده‌داری و استثمار نوینی را شکل دادند که از زن یک موجود درجه ۲ می‌سازد، نگاهی که یا او را برای به دست آوردن ثروت یا طعمه‌ای برای لذت‌جویی و کام‌جویی می‌داند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: به این ترتیب آن سلول اصلی حیات بشری یعنی خانواده در معرض فساد، بیماری و خطر قرار می‌گیرد و با برداشتن حیا و عفت در محیط زیست بانوان، عملاً جنگ علیه خانواده را آغاز کردند و چه به روز بشریت آوردند؛ این فهرست طولانی جنایت جاهلیت مدرن غربی علیه زنان یعنی علیه کل بشریت است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در پرتو معارف فاطمی و هدایت فاطمی با تکیه بر میراث وحیانی و بهره‌برداری از درس‌های معلم اول انقلاب اسلامی یعنی امام راحل بزرگترین خدمت را در احیای هویت زن معاصر ایرانی و بعد هم زنان جهان انجام داد. در این نگاه، زن هویت اساسی و خلقیاتش کاملاً صیانت می‌شود. هویت زنانه او به رسمیت شناخته می‌شود، یعنی نقش مادری و همسری اصالت پیدا می‌کند و پیش از این‌ها نقش دختری اصالت پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • هوشنگ IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 14
    زن برای من کالای درجه ۴ هست که به مرور زمان کهنه می شه ارزشی نداره
    • DE ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      2 1
      حتی مادر و خواهرت ؟؟؟
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 1
      ختما مادرت درجه 4 بوده که توی نجاست رو زاییده
  • احمد VI ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    17 4
    واژه جاهلیت مدرن را جناب رییس جمهور دکتر رییسی معرفی کردند. خواهشمندم حقوق مولف و مصنف را رعایت فرمایید.
    • احسان IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      12 1
      حقوق زن را ایران خودرو و سایپا نقص کرده اند و با تحویل بدون قرعه خودرو به مادران طرح کاهش جمعیت را کلید زده اند ،مادران بیش از سه فرزند باید یک خودروی ایمن تویوتا و هیوندا و کیا و پورشه بگیرند تا مثل ملیکا محمدی نشوند
    • متفکر DE ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 0
      حقوق مرد چی می شه؟ بعد از دو سالگی تمام مسولیت های بچه بر عهده پدر هست!!! زن می تونه راحت طلاق بگیره٬ مهریه رو هم کامل بگیره. بچه رو هم بده به پدر. هر وقت هم خواست بچه رو ببینه. درحقیقت مرد اینجا نقش پرستار بی جیره و مواجب رو بازی می کنه.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    10 0
    عجب این جمله دقیقا فقط در یکی دو کشور صدق میکنه و بس
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 7
      افغانستان و یک کشور دیگه یحتمل
    • مجتبی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 11
      افغانستان با احکام غلط عایشه و عمر به فنا رفته ربطی به اسلام ندارند
  • ناشناس IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    21 0
    حقیقتا در حیرتم!!! زمان دولت قبل مدام از گرونی و معیشت و سختی و کوچک شدن سفره ها صحبت میشد ولی الان که چی!!؟؟ شاید ما یه جای دیگه زندگی میکنیم!!
  • رزا US ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    9 18
    همين که در عمل زن نصف مرد ارث مى بره خلاف نظرتون رو ثابت مى کنه
    • حسیب IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 0
      زن نصف مرد ارث میبره اما وظیفه پرداخت بدهی پدر و مادر بر عهده مرد است، خواهر نه بدهی های پدر و مادر را می‌پردازد و نه خود خرج برادرش نمی‌کند اما برادر در اسلام موظف است علاوه بر بجا آوردن نماز و روزه و کفاره برای پدر و مادرش بدهی های آن ها و در صورت مجرد بودن خواهر جایگزین پدر می‌شود و باید خواهرش را از نظر مالی تامین کند (احکام شیعه که نمی‌خواهند شما بدانید!) به نظر شما این احکام برای خواهر ناعادلانه است؟
    • حسیب IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 1
      و برادر باید در تمام طول زندگی خواهرش از او چه در مجردی چه در متاهلی خواهرش مانند یک پدر مواظب او باشد
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    من یک سوال محترمانه دارم و لطفا این سوال من رو در یک مقاله پاسخ بدهید. علما و روحانیون که سمت اجرایی ندارند و صرفا می توانند صحبت کنند. مردم هم که کاری از دست شان بر نمی آید و اگر هم بخواهند کاری انجام بدهند توسط قوه ی قضاییه ی مملکت امام زمان بازداشت می شوند. سایت ها و خبرگزاری ها هم که صرفا می توانند خبر و مقاله و این قبیل مسائل را منتشر کنند. مسئولان هم که برای خوش خدمتی و پست و میز و صندلی و انتخابات و ... دور خودشان می چرخند. حال سوال اینجاست : وضعیت ولنگاری و بی حجابی قرار است چگونه و توسط چه کسانی حل بشود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس