شکست قهرمان جهان در فینال انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی

چهره نفرات نخست ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی مشخص شد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فزنگی قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی، با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدجواد رضایی با تشویق تماشاگران قمی مقابل آرمین محب ثابت به میدان رفت و در پایان در مدت زمان ۲ دقیقه با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید و قهرمان شد.

در فینال وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا رستمی و محمد الیاسی به مصاف هم رفتند و در پایان رستمی در حالی که ۳ بر صفر از حریف خود عقب بود با اجرای ۵ بارانداز متوالی با امتیاز عالی ۱۱ بر ۳ به برتری رسید و قهرمان شد.

در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم، رسول گرمسیری کشتی گیر کهنه کار خوزستانی برابر عباس مهدی زاده به روی تشک رفت و در پایان در حالی که در تایم نخست ۷ بر صفر از حریف خود عقب بود کار را به تساوی ۷ بر ۷ کشاند. رسول جزینی مربی مهدی زاده اقدام به چلنج کرد اما بررسی ویدیویی نشان داد که مهدی زاده دو مرتبه با دست خود اقدام به گرفتن پای گرمسیری کرده و به همین دلیل مهدی زاده طبق قوانین داوری ۳ اخطاره شد و گرمسیری با کسب برتری در این مبارزه به عنوان قهرمانی رسید.

در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم، مهدی بالی دارنده ۳ مدال طلای آسیا مقابل امیررضا اکبری با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و بر سکوی نخست ایستاد.

اما در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم، علی اکبر یوسفی دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱ که طی یکی دو سال اخیر افت شدیدی داشته و دوبنده تیم ملی را از دست داده است، برابر فردین هدایتی دارنده مدال طلای جوانان جهان ۲۰۲۳ به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند. هدایتی پس از شکست یوسفی او را بوسید و دست او را به نشان احترام بالا برد.

نتایج دیدارهای فینال ۵ وزن دوم این رقابت ها به شرح زیر است:

۶۷ کیلوگرم: آرمین محب ثابت صفر - محمد جواد رضایی ۹
۷۲ کیلوگرم: محمد الیاسی ۳ - محمدرضا رستمی ۱۱
۸۲ کیلوگرم: رسول گرمسیری ۷ (برنده) - عباس مهدی زاده ۷
۹۷ کیلوگرم: امیررضا اکبری یک - مهدی بالی ۳
۱۳۰ کیلوگرم: فردین هدایتی ۴ - علی اکبر یوسفی یک

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس