خاندوزی

در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۹ تن واردات رسمی طلا ثبت شده است و آیین نامه استفاده از طلا در سرمایه گذاری تصویب شده است.واگذاری بنگاه های متعلق به بانک ها و دستگاه های اجرایی فعال می شود.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی در نشست مجمع کار آفرینان ایران که با موضوع پیگیری و حذف موانع سرمایه گذاری و تولید برگزار شد، گفت: در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۹ تن واردات رسمی طلا ثبت شده است و آیین نامه استفاده از طلا در سرمایه گذاری تصویب شده است.

سید یوسف قاضی عسگر تولید کننده در این جلسه در مورد مشکلات تولیدکنندگان گفت: به عنوان مثال؛ امروز در کارخانه من در امارات با کارخانه من در ایران قیمت تمام شده ۱۰ درصد تفاوت می کند با این که شاید قیمت انرژی صدها برابر است. ارز ۲۸ هزارتومانی که تخصیص می دهید، به هیچ عنوان به صنعت ما کمک نمی کند.

سید احسان خاندوزی بعد از شنیدن مشکلات تولید کنندگان گفت: در جنگی که وجود دارد باید کاری کنیم که شما از کسانی که پشتیبانی کننده هستند، کمترآسیب ببینید.

وزیر اقتصاد در ادامه در مورد تسهیل فرآیند واگذاری شرکت ها گفت: موفق شدیم وفاقی فی ما بین سطح بالای دولت و قوه قضاییه ایجاد کنیم و در ماه های آینده خواهید دید که این فرآیند و روش معکوس خواهد شد و بخش زیادی از بنگاه هایی که بانک ها نگه داشته بودند و دستگاه های اجرایی حاضر به واگذاری آن ها نبودند، در واقع واگذار خواهد شد.

وی درادامه گفت: از کارآفرینان وتولیدکنندگان اقتصادی می خواهیم که به عنوان فرصتی برای اداره بهتر کشور در مسیر واگذاری شرکت ها، اعلام آمادگی کنند.

وی گفت: نظرات خوبی وجود داشت برای آن که بتوانیم واگذاری هایی که صورت می گیرد را به بخش خصوصی واقعی اقتصاد انتقال بدهیم، تلاش می کنیم تا از طرق مختلف از اجماع تسهیل واردات طلا به کشور و سرمایه گذاری خارجی در این قالب ها، مسیرها را هموار کنیم.

تنوع بخشی به روش ها تامین مالی با استفاده بیشتراز اوراق گان و روش های مبتنی بر وگتورینگ و ضمانت نامه ها و همچنین تنوع بخشی به نفع تعهد ارزی از نکات مورد تاکید وزیر اقتصاد برای تسهیل فرآیند تولید در کشور است.

جلسات پیگیری و رفع موانع تولید به صورت ماهانه در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای حل مشکلات تولید کنندگان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 1
    ۶۰ تن ذخایر طلا رو دولت حسن انگلیسی به باد داد -تازه ژست طلبکارها رو هم گرفته
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      تا باشه هوادارانش حامی رفع حصر سران فتنه نباشن
  • قدرت الله پولادوند IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    جناب دکتر خاندوزی از چین و هند بخواهید بجای پول نفت طلا و نیکل به شما بدهند.
  • ناهید IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    هرکی طلابخره سودشوبایدبادولت شریک بشه پس نخرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس