کریسمس پردردسر انگلیسی‌ها/مدرسه مشهور لندن در آتش سوخت

منابع خبری انگلیس در سومین روز کریسمس (چهارشنبه) از آتش‌سوزی گسترده در یکی از مدارس مشهور غرب لندن که برخی از مقام‌های دولتی و چهره‌های سرشناس هنری از آنجا فارغ التحصیل شده‌اند، خبر دادند.

به گزارش مشرق، سازمان آتش‌نشانی لندن اعلام کرد که ۷۰ آتش‌نشان با ۱۰ خودروی آتش‌نشانی از ساعت ۱۰ صبح (به وقت محلی) در مدرسه اورتری واقع در منطقه فولهام حضور دارند تا شعله‌های آتش را خاموش کنند.

بر اساس گزارش این نهاد انگلیسی، یک اتاق شیشه‌ای در ساختمان چهار طبقه مدرسه دچار حریق شده و عملیات اطفاء همچنان جریان دارد.

در همین حال پلیس لندن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پسر ۱۶ ساله به ظن آتش‌سوزی دستگیر و بازداشت شده است. این نهاد امنیتی همچنین یک مرکز خرید در نزدیکی محل حادثه و خانه‌های اطراف را تخلیه کرده است. خیابان‌های اطراف هم در اقدامی احتیاطی مسدود شده است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره علت و ارتباط نوجوان ۱۶ ساله با این حادثه گزارش نشده است. همچنین گفته می‌شود که کسی براثر آتش‌سوزی مجروح نشده است.

بر اساس گزارش‌ها، سیمون کالو بازیگر، فرزندان تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس، هریت هارمن معاون رهبر پیشین حزب اپوزیسیون و نیک کلگ معاون نخست وزیر اسبق انگلیس، از جمله کسانی هستند که از این مدرسه فارغ التحصیل شده‌اند.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که طبق گزارش‌ها جرم و جنایت در لندن شیب صعودی گرفته و آمارها در حال نزدیک شدن به دوران پیش از همه‌گیری کرونا است. پلیس لندن دیروز از کشته شدن یک نفر بر اثر حمله با چاقو در شب کریسمس خبر داد و اعلام کرد که چهار نفر را در ارتباط با این حادثه دستگیر کرده است.

در ماجرای آتش سوزی مدرسه اورتری نیز پلیس به عمدی بودن این اتفاق مشکوک است و نوجوان ۱۶ ساله‌ای را که هویت او افشا نشده، به ظن مشارکت در این عملیات، بازداشت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس