کد خبر 1559317
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
فوری ؛ یارانه‌بگیران حساب خود را چک کنند / ۴۰۰هزارتومان واریز شد!

حساب مشمولان طرح جدید یارانه ۴۰۰ هزارتومان شارژ شد.

به گزارش مشرق، یارانه جدید برای مشمولان هشت استان شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد واریز شد. یارانه جدید یا طرح «یسنا» به حمایت غذایی از مادران باردار و شیرده اختصاص دارد و قرار است از این هفته پروسه اجرایی خود را آغاز کند. علت اصلی راه‌اندازی این طرح براساس آنچه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های 1391 تا 1399 بود. معضلی که عاملی شد تا دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند که یکی از بخش‌های مهم آن به حمایت از مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال اختصاص داشته باشد.

در این طرح مادران شیرده دهک اول درآمدی هشت استان تحت پوشش طرح امنیت غذایی قرار گرفتند و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه آنها توسط دولت شارژ می‌شود. اعتباری که صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالای خوراکی است و امکان برداشت نقدی آن وجود ندارد.

احتمال افزایش سقف یارانه جدید

عسگریان، معاون وزیر رفاه در رابطه یارانه جدید گفته است: خیلی امیدوار هستیم که استان‌های تحت پوشش طرح امنیت غذایی مادران باردار و شیرده در طول این ماه افزایش یابد یعنی اخباری بدهیم مبنی بر اینکه استان‌ها دوبرابر شدند یا کل استان‌ها زیر پوشش رفتند؛ شاید هم اگر منابع تامین بشود، میزان کمک هزینه پرداختی آنها را از ۴۰۰ هزار تومان به سقف ۶۰۰ هزار تومان هم برسانیم.

روش شناسایی یارانه بگیران جدید

معاون وزیر رفاه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما با تاکید بر اینکه شناسایی مادران دهک آول نیازمند طرح امنیت غذایی بر عهده وزارت بهداشت است گفت: این مادران بعد از شناسایی به ما معرفی می‌شوند سپس وسع سنجی می‌کنیم و بعد از تایید، به حساب سرپرست خانوارشان ماهانه ۴۰۰ هزار واریز می‌کنیم. البته این رقم اعتبار است یعنی صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالای خوراکی است و امکان برداشت نقدی ندارد و قاعدتا این شارژ زمانی باز می‌شود که مادر ۱۶ قلم کالای خوراکی خریداری کند.

منبع:اقتصاد آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    43 3
    بابا کشتید ملت رو برای ۷۰۰ تا هزار تومنی اینکه این همه تبلیغ و بوق و کرنا نمی خواد به قرآن قسم زشته یک کیلو و نیم گوشت !
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 6
    خیلی ها برای همین 400هزارتومان خودشون را بیچاره میکنن!!!!!!!
  • رضا IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    9 2
    نیازی به چک کردن حساب نیست پیام میاد .لازم نیست این تیترها روبزنید
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    5 0
    من در عجبم چرا به استان سیستان و بلوچستان نداده اند ؟
  • آرش IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 0
    ما تو شهرایذه زندگی میکنیم که همه زیر خط فقر هستند ، و دولت به همه یارانه 300 تومانی میده نه 400 تومنی و در استانی زندگی میکنیم که ما رو بومی خودشون نمیدونن و شغل ماهمه کارگری هست حالا این 400 تومن به ما تعلق نمیگیره چون استانمون غنی هست. پس ما ایذه ای ها چی؟
  • ایرانی وطن پرست باغیرت IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    باسلام به ایرانیان عزیزم،استان سیستان وبلوچستان،که فقربعضی جاهای ان استان حاکم است،چرااین طرح به اون استان تعلق نگرفته است،مگرجزوایرانمان نیست؟؟اونجاهم کسانی هستن که به بیشترازاینهانیازمندن،توبعضی ازاستانهای که دولت فکرمیکنداون استان ثروتمنداست ووضعیت مردمشدخوب است اماکسانی هستن دراون استان که فقیرهستن ونیازبه یاری دولت دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس