آقای مدیر پرسپولیسی! در حدی نیستی که در مورد استقلال حرف بزنی؛ سر جای خودت بنشین!/ کاش وقتی کنار علی پروین قدم می‌زدی خیلی چیزها را یاد می‌گرفتی

صمد مرفاوی سرمربی اسبق استقلال گفت: گروهی از مدیران غیر فوتبالی پرسپولیس از گل یامگا در دقایق تلف شده ناراحت شدند و حرف‌هایی زدند که اصلاً با منطق فوتبال جور در نمی‌آید.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه روزها از برگزاری دربی پایتخت می‌گذرد، رابطه استقلال و پرسپولیس هنوز با یکدیگر شکرآب است. پیرامون این مسئله و سایر اتفاقات مربوط به استقلال با صمد مرفاوی سرمربی و مدیرفنی اسبق آبی‌پوشان همکلام شدیم که حرف های او را در زیر می خوانید:

استقلال بعد از بازی با پرسپولیس به روند مساوی‌های متوالی خود خاتمه داد و مقتدرانه نساجی را برد به نظر می‌رسد این تیم روی غلطک افتاده است.

خوشبختانه تفکرات و استراتژی تدوین شده توسط کادر فنی به خوبی در استقلال جا افتاده و به نظر می‌رسد وضعیت میان سرمربی و مدیرعامل هم کاملاً بهتر شده است. استقلال از نظر فنی در قیاس با ابتدای فصل پیشرفت کرده و هماهنگی میان نفرات افزایش پیدا کرده است. همه در استقلال صبوری کردند تا به این مرحله برسند که داریم می‌بینیم. شرایط تاکتیکی خوبی در تیم حکمفرما شده است.الان استقلال وضعیت خوبی دارد ولی برای قهرمانی یک نکته بسیار مهم باید مدنظر قرار بگیرد.

چه نکته‌ای؟

من اصلاً منکر توانایی‌های بازیکنان کنونی استقلال نیستم. دم همه آنها گرم که تا اینجای کار صدر نشین هستند اما واقعیت فوتبال این است که استقلال باید برای نیم فصل دوم تقویت شود. باید نفرات جدیدی در کنار این بازیکنان قرار بگیرند تا شرایط بهتری حاکم شود فراموش نکنیم در دور برگشت کار دشوارتر می‌شود.

دوباره بحث قهرمانی نیم فصل مطرح است و عده‌ای از کارشناسان می‌ترسند این مسئله به تیم لطمه بزند چون اساساً چیزی به نام قهرمانی نیم فصل وجود خارجی ندارد.

امیر قلعه نویی همیشه می‌گفت به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند. من هم اعتقادی به قهرمانی نیم فصل ندارم هر فصل فقط یک قهرمان دارد که در انتهای مسابقات مشخص می‌شود. استقلال هنوز رقبای بسیار جدی دارد که در کورس قهرمانی هستند. سپاهان و پرسپولیس.

نکته اینجاست که با وجود امتیازات فراوانی که پرسپولیس در این هفته‌ها از دست داده، شما هنوز با قاطعیت از پرسپولیس به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی یاد می‌کنید.

بله دقیقاً. پرسپولیس تیم بزرگی است و هنوز هم می‌گویم برای قهرمانی همین فصل خیلی شانس دارد به همین خاطر استقلالی‌ها تحت هیچ شرایطی نباید از پرسپولیس غافل شوند. پرسپولیس تیم بزرگ و با هواداری است که چهره‌های بسیار سرشناسی را هم تحویل فوتبال ایران داده است اما گاهی اوقات از برخی افراد که فوتبالی نیستند و در این باشگاه سمت دارند، حرف‌هایی می‌شنویم که واقعاً عجیب است.

بیشتر بخوانید:

مثلاً چه حرف‌هایی؟

این رفتارها و شکایت‌هایی که بعد از دربی مطرح شد واقعاً در حد محلات است. گروهی از مدیران غیر فوتبالی پرسپولیس از گل یامگا در دقایق تلف شده ناراحت شدند و حرف‌هایی زدند که اصلاً با منطق فوتبال جور در نمی‌آید. برای مثال، یکی از مدیران این باشگاه بلافاصله پس از پایان بازی مصاحبه کرد و گفت: "استقلالی‌ها به خاطر باز کردن دروازه پرسپولیس دور افتخار می‌زدند!" آقای مدیر تو اصلاً در این فوتبال عددی نیستی. شما اصلاً در حدی نیستی که پیرامون استقلال صحبت کنی. استقلال آنقدر قهرمانی دارد که احتیاجی به این رفتارها ندارد. استقلال قهرمان آسیا شده آن وقت به خاطر یک گل دور افتخار بزند؟ اگر آدمی مثل حمید درخشان، یحیی گل محمدی و یا افشین پیروانی بیایند و در مورد پرسپولیس صحبت کنند، آدم می‌پذیرد چون سال‌ها برای فوتبال ما زحمت کشیده‌اند و در جام جهانی حضور یافته‌اند ولی آقای مدیر تو عددی نیستی که راجع به استقلال حرف بزنی بهتر است سر جایت بنشینی. یا یک مثال دیگر، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از پایان بازی می‌آید و حرف‌هایی می‌زند که واقعاً در شأن فوتبال ایران نیست.آقای مدیرعامل! شما سال‌هاست در کنار علی پروین راه می‌روی، مرد بزرگی که گردن فوتبال حق دارد و مربی خود من هم بوده است. خودم خیلی به علی آقا ارادت دارم .ای کاش شما از راه رفتن کنار پروین خیلی چیزها را یاد می‌گرفتی. علی آقا وقتی بازی تمام می‌شد دیگر حرفی نمی‌زد و می‌رفت سراغ مسابقه بعدی ولی متاسفانه برخی مدیران غیر فوتبالی پرسپولیس در این روزها رفتارهایی از خودشان نشان دادند که...

آقای مدیر پرسپولیسی! در حدی نیستی که در مورد استقلال حرف بزنی؛ سر جای خودت بنشین!/ کاش وقتی کنار علی پروین قدم می زدی خیلی چیزها را یاد می گرفتی

البته در مورد کمک داور ویدیویی هم سر و صدای بسیار زیادی راه افتاد.

بله اگر کمک داور ویدیویی نبود پرسپولیسی‌ها دوباره می‌گفتند ما بازی را بردیم اما به لطف همین تکنولوژی پنالتی استقلال به درستی تشخیص داده شد. نمی‌شود که بعضی آقایان از همه چیز فقط به نفع خودشان استفاده کنند وقتی به نفعشان است می‌گویند VAR خوب است اما وقتی به ضررشان باشد، می‌گویند این تکنولوژی خوب نیست! کمک داور ویدیویی تکنولوژی بسیار مدرنی است که الان در فوتبال جهان استفاده می‌شود.

شما خودتان فوروارد ثابت استقلال تیم ملی بوده‌اید و خیلی دلمان می‌خواهد نظرتان در مورد گوستاوو بلانکو را بدانیم.

ببینید، هر مربی تفکراتی دارد که بر اساس آن تیمش را جلو می‌برد. من همیشه به افکار مربیان احترام می‌گذارم به همین خاطر تفکر و اعتقاد خودم در مورد بلانکو را بیان نمی‌کنم چون این بازیکن مورد تایید جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال است. امیدوارم بلانکو روز به روز بهتر شده و بیشتر به تیم کمک کند.

نظرتان در مورد مهرداد محمدی چیست؟ بازیکنی که به عنوان وینگر به استقلال آمد اما حالا در قالب یک مهاجم خیلی خوب بازی می‌کند و به تیم ملی هم دعوت شده.

مهرداد بازیکن خوب و شایسته‌ای است. او توانایی‌هایش را نشان داده می‌تواند باز هم به استقلال کمک کند اما معتقدم گاهی اوقات باید گذشت بیشتری داشته باشد و در موقعیت‌هایی که می‌تواند پاس بدهد، این کار را بکند.

برسیم به یک ماجرای تاریخی. این روزها در سی و دومین سالگرد رسیدن استقلال به فینال جام باشگاه‌های آسیا قرار داریم. اتفاقی که دی ماه سال ۱۳۷۰ به وقوع پیوست و استقلال با وجود شایستگی فراوان و ستارگان و سرمربی بزرگی که در اختیار داشت، فینال را به الهلال عربستان باخت و نایب قهرمان شد. شما در آن مقطع بازیکن فیکس استقلال و تیم ملی بودید، از آن مسابقه برایمان بگویید.

واقعا حیف شد. یک قدم تا ستاره سوم فاصله داشتیم. فقط یک قدم. باور کن همین الان بعد از ۳۲ سال که در موردش صحبت می‌کنم باز هم حسرت مسابقه نهایی مقابل الهلال عربستان را می‌خورم. ما یک قدم با قهرمانی فاصله داشتیم و اگر آن بازی را می‌بردیم، استقلال حالا سه ستاره بود.

در مورد آن مسابقه دو بحث هنوز هم مطرح است. اول اینکه می‌گویند اگر شاهرخ بیانی در جدال نیمه نهایی محروم نمی‌شد، می‌توانستیم الهلال را ببریم و نکته دوم هم اینکه بسیاری از هواداران استقلال حسرت می‌خورند که چرا احمدرضاعابدزاده نتوانست در ضیافت پنالتی‌ها مانند همیشه موفق عمل کند.

من اصلاً کسی را متهم نمی‌کنم و آن شکست را گردن هیچکس نمی‌اندازمو آقای بیانی کاپیتان ما بود و بازیکن بسیار موثری هم تلقی می‌شد. عابدزاده هم همینطور. ما در مسابقه فینال ابتدا با یک گل جلو افتادیم اما گل بدی خوردیم. کلاً در آن مسابقات گل‌های بدی خوردیم. وقتی در فینال کار به پنالتی کشیده شد، متاسفانه چند ضربه ما خراب شد. من، عباس سرخاب و رضا حسن‌زاده نتوانستیم گل بزنیم.

البته ظاهرا وقتی کار به پنالتی کشیده شد برخی بازیکنان استقلال به منصور پورحیدری فقید گفتند که نمی‌توانند پنالتی بزنند چون به لحاظ روحی آمادگی آن را ندارند.

بله یکسری از بازیکنان گفتند ما نمی‌توانیم پنالتی بزنیم. خب به هر حال با توجه به فشار بازی این مسئله طبیعی است.

و به عنوان سوال آخر، ایا استقلال روزی می‌تواند دوباره قهرمان آسیا شود؟

این مسئله غیر ممکن نیست اما باید بپذیریم که سخت است. کشورهای رقیب ما در آسیا از ما جلو زده‌اند و خیلی سریع‌تر پیش می‌روند. استقلال برای قهرمانی در آسیا نیازمند برنامه‌ریزی است. اگر بخواهم حقیقت را بگویم باید اذعان کرد که این تیم کنونی استقلال در شرایط فعلی نمی‌تواند قهرمان آسیا شود بلکه باید چند سال حفظ شود، ساختار محکم‌تری پیدا کند، به لحاظ بازیکنان و جذب نفرات جدید تقویت شود، امکانات بیشتری هم برایش در نظر گرفته شود تا بتواند ستاره سوم را به دست آورد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    17 18
    تو خودت که اصلا در حد پرسپولیس نیستی حرف اضافی بزنی
    • اکبر IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      16 17
      لنگ شما در حد کفش صمدخان هم نیست
  • کیسه فینال آسیا ندیده IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    14 16
    همچین میگن صمد خان انگار 4 تا توپ طلای آسیا گرفته، کدو بازیکنتون مردسال آسیا شده؟؟!! یادشون رفته بهش حیا کن رها کن میگفتن. هر کسی هم میخواد معروف بشه اسم سرورش پرسپولیسو میاره
    • اکبر IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      13 10
      شما لنگیا تا حالا چند بار قهرمان آسیا شدید؟
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      3 3
      ۱۵بار یعنی دوبرابرشما قهرمان لیگ ایران شده ایم قهرمان بلامنازع سوپر کاپ هستیم دوبار به فینال جام درجام اسیا رفتیم ویکبار قهرمان شدیم درسال ۱۹۹۰. بیشترین حضور وامتیاز وگل زده درلیگ قهرمان اسیا داریم که شما در زمان پارینه سنگی که درزمنهای خاکی بدون نمایندگان عربستان کره زاپن و...بود قهرمان شدید اما پرسپولیس درفرمت جدید ۲بار نایب قهرمان شد و۸بار به نیمه نهایی رسیده وبارها دردیداررده بندی حاضر بوده تمامی مرد سالهای ایرانی دراسیا پرسپو لیسی بودند و...الان هم طارمی نگین درخشان ایرانی پرسپولیسی هست تنها افتخارتان نکونام هست با یک سال بازی دراستقلال!!!!! درانتهای فوتبالش ومجیدی با ۴۰ بازی ملی!!!!!
    • اکبر قادری IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 1
      ببین بچه جون نائب قهرمانی رو بزار در کوزه آبشو بخور ما هم دوبار نائب قهرمان آسیا شدیم مهم اینه چندبار قهرمان آسیا شدید که یه بار هم نشدید خخخخخخ جک با مزه ای بود خخخخخخخخ پرسپولیس سال 1990 قهرمان آسیا شده خخخخخخخخ قهرمان 1991 آسیا استقلال بود بچه جان با مربی گری منصورخان پورحیدری
    • اکبر قادری IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 2
      اون موقع که استقلال سال 1991 و 1970 قهرمان آسیا شد، شماها هنوز تیمتون تشکیل نشده بود بچه جون
    • میلاد IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      1 1
      چرا میزن به کربلا؟؟ یه سوال پرسید چند بار قهرمان آسیا شدید که جوابش صفره تموم شد رفت
  • میلاد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    14 10
    شما لنگیا که اوج افتخارات باشگاهتون قهرمانی جام رمضانه که دیگه صحبت نکن خواهشا ... شماها تا حالا چندبار قهرمان آسیا شدید؟
    • رضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      5 3
      قهرمانی در مسابقات بزرگ بین المللی دسته 3 رو یادت رفت بگی
  • رضا IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    9 6
    توکه دم از معرفت علی پروین میزنی همون پروین هم گفته احترام بزرگتر واجبه کاری به درستی یا نادرستی حرفها نداریم تو که بقول خودت معرفت داری چرا این اراجیف رو میگی حدو اندازه ادمارو متر ووزنه اندازه میگیره نه تو
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      2 0
      مدیرتون مبارکتون باشه. آقا صمد اصلا نباید در مورد مدیر ارجمند فرش بدست رونالدو ندیده شما حرفی می زد.
  • علی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    تو بهترین و با دانش ترین بودی آقا صمد ولی باشگاه استقلال در دوره روحانی تا مرز فروپاشی برد و تمام پولهای سلطانی فر آذری جهرمی عراقچی خانی مدیران باشگاه بردن برج ساختن و تیم نابود کردن الان باید محاکمه بشن آقای خانی هم باید به جرم خیانت به باشگاه محاکمه و اموال باشگاه برگردونن
  • شریف IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 1
    من یه پرسپولیسی ام،بهتره پرسپولیسی هاحواسشون رابه بازیهای باقی مونده لیگ جمع کنن،بلکه بتونن سهمیه ای بگیرن،قهرمانی که باضرب وزور نمیشه،امسال تیم رانفله کردن طلبکارزمین وزمان هم هستن...سرِتون به کارخودتون باشه قرمزها...
    • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      1 0
      کیسه منافق از پوشش قرمز خارج شو ! دیگه دیگرون تا این حد گوش مخملی نیستند که تو فرض کردی
  • ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 3
    تو و بزرگ تر از خودت هم در حدی نیستید که در باره پرسپولیس حرفی بزنید!
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 2
    کیسه کشا با مساوی خوشحال شدن واقعا چه به روز تیم اوردن
  • ابی ابی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 1
    اوه اوه بس کنید حرف های مفت را تو مربی بودی یادت هست چه ناسزاهایی شنیدی حالمان بهم می خورد از این فوتبال فقط حرف مفت می زنید همتون چه ابی چه قرمز چه زرد
  • US ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 1
    خوب این درست اما دو طرفه است. مدیرهای استقلال هم در حد پرسپولیس نیستند و نباید راجب بزرگترین تیم ایران صحبت کند.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 2
    دراین که درویش برای مدیریت محبوبترین و پرطرفدارترین تیم ایران و آسیا کوچک است تردیدی وجود ندارد ولی امثال مرفاوی امتحان پس داده در فوتبال و مربیگری حق ندارد به مدیر تیم بزرگی چون پرسپولیس قهرمان جسارت نماید مرفاوی بهتراست در حد و اندازه های خودش اظهارنظر نماید
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 2
    حد و حدود خودت چقدره
  • ۲۲ IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 2
    ببخشید اسطوره.کیسه خخخخ
  • ۶۶۶۶۶۶/۶۶۶۶۶۶ IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 2
    مشرق کیسه کش.نظرات عشقپولیس ها رو درج کن
  • امیر IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    آخه تو خودت چه هستی
  • ع IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    درویش‌در‌این‌حد‌نیست‌
  • مهدی همدانی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    کاش صمد مرغابی! کمی حرف زدن یاد بگیره!
  • ناصر IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    مرابی انگار بیکار شدی
  • غیرت جنوب IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    شما فعلا برید فکری بخاطر تخلفات خودتون کنید جعل اسناد و عوام فریبی گسترده که رسوای همه عالم شدید که متأسفانه ذات باشگاه تون اینه، بعد یکی از دلایلی که متأسفانه با احراز شدن تخلفات این تیم جریمه و تنبیه شون نمیکنند همش میترسند از هوچیگری و شلوغ کاری این مکتب که خودشون را همیشه پاک و عاری از گناه می دونند و زمین و زمان را مقصر می دونند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس