به گزارش مشرق به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی، صبح امروز چهارشنبه در همایش طرح ملی ایجاد سامانه حمل و نقل هوشمند در کشور، با اشاره به سیر تحولات حمل و نقل شهری در کشور، افزود: با آغاز قرن بیست و یکم موضوع مدیریت ترافیک مطرح شد که در این راستا کشورهای مختلف گامهایی در زمینه همگرایی ترافیک برداشتند و از سال 2010 علاوه بر مدیریت ترافیک، موضوع حمل و نقل شهری برای ارتقای زندگی انسانها مطرح شد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، ارتقای فرهنگ ترافیک را از جمله برنامه های کشورهای مختلف در این زمینه نام برد و اظهار داشت: بر این اساس در پاریس میزان مصرف شهروندان از دوچرخه یک درصد، پیاده روی 23 درصد و موتور و تاکسی یک درصد است که این میزان در پکن برای دوچرخه 32 درصد، پیاده رو و تاکسی یک درصد است.
وی با بیان اینکه میزان استفاده از تاکسی در کلان شهر تهران را 22 درصد ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط ترافیکی کشور، اقداماتی برای مدیریت ترافیک و حمل و نقل هوشمند شده است به گونه ای که تا سال 84 تعداد دوربین های کنترل ترافیک 105 و 70 متر فیبرنوری در تهران کشیده شد بود ولی در 6 سال اخیر تعداد دوربین های کنترل ترافیک به هزار دوربین و میزان فیبر نوری به بیش از 700 متر ارتقا یافت.
هاشمی با اشاره به اقدامات دانشگاه ها برای ارتقای فناوریهای مورد نیاز برای کنترل ترافیک، خاطر نشان کرد: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 82 فعالیت های تحقیقاتی خود را در این زمینه آغاز کردند و موفق به طراحی و ساخت اولین دوربین دیجیتالی کنترل ترافیک شدند.
وی ادامه داد: با بومی سازی این فناوری در حال حاضر بیش از 110 دوربین دیجیتالی طراحی شده این دانشگاه در 115 بزرگراه شهر تهران نصب شده است. با نصب این دوربین ها از میزان تصادفات و تلفات در برخی از بزرگراه ها چون نیایش کاسته شد.
کد خبر 155835
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
- ۰ نظر
- چاپ
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از بومی سازی دوربین های دیجیتالی کنترل ترافیک از سوی دانشگاه امیرکبیر خبر داد و گفت: با نصب 110 دوربین طراحی شده در بزرگراهها موجب کاهش تصادفات و تلفات در برخی از بزرگراه ها شده است.