واشنگتن‌پست: نتانیاهو پیشنهاد اشغال غزه را مطرح کرده است

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام نزدیک به کاخ سفید مدعی شد نخست‌وزیر اسرائیل پیشنهاد اشغال غزه را مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، یک منبع نزدیک به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به واشنگتن‌پست گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به شدت با سپردن حکمرانی غزه به تشکیلات خودگردان مخالف است.

این منبع اضافه کرد که نتانیاهو پیشنهاد اشغال غزه را مطرح کرده که برای دولت آمریکا مأیوس‌کننده است.

پیش از این مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی در اظهارات علنی مدعی شده‌اند که رژیم صهیونیستی قصد اشغال غزه را ندارد.

حدود دو هفته پیش خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی که نامش را فاش نکرد مدعی شد که این رژیم قصد اشغال نوار غزه یا کنترل آن برای مدت زمان طولانی را ندارد.

بسیاری از دیگر کشورهای دنیا هم با اشغال غزه توسط رژیم صهیونیستی مخالف کرده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

تا کنون بیش از ۲۰ هزار نفر در حملات رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده‌اند. از این میان هشت هزار نفر کودک و ۶۲۰۰ نفر زن هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 3
    این پیشنهاد به نفع مردم غزه میباشد.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      3 0
      و باعث خوشحالی سگ های بی پدر جهود
  • سهیل IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    نیتش که اشغال بود ولی گرفتار سد و شیر بچه های مقاومت پاسخش رو دادند
  • حسین IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    سلام خواهشن صدای من حرف من رو به گوش فرماندهان سپاه پاسداران سپاه قدس برسانید ، تنها برگ برنده اسراییل نیروی هوایی ایندرژیم هست اگه جبهه مقاومت رو صاحب یک پدافند پیشرفته جمع جور اما مدرن میکردین و چندین جنگنده مهاجم رو میتونستن منهدم کنن و اینجوری بمباران نمیشدن ورق جنگ برمی‌گشت ، تنها برگ برنده اسراییل جنگندهاش هستن اگه زده بشن یا صدمه ببینن قطعا ارتش اسرائیل فلج خواهد شد ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس