فروش نفت کشور چطور با برنامه خنثی‌سازی تحریم‌ها‌ تغییر کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در ابتدای فعالیت دولت فروش نفت کشور ۴۰۰ هزار بشکه در روز بود اما امروز فروش نفت خام ایران از مرز ۱.۵ میلیون بشکه در روز عبور کرده است.

به گزارش مشرق، بهروز محبی نجم‌آبادی با اشاره به رشد اقتصادی بخش نفت و گاز ایران به عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور، اظهار داشت: در پایان دولت قبل فروش نفت ما به ۴۰۰هزار بشکه در روز رسید یعنی به حداقل میزان فروشی که دولت وقت نمی‌توانست خودش را اداره کند.

وی افزود: امروز میزان فروش نفت خام ایران از مرز ۱.۵ میلیون بشکه در روز نیز عبور کرده است و رشد اقتصادی بخش نفت و گاز در حال رکوردشکنی است که نشان از موفقیت و دیپلماسی موثر اقتصادی در حوزه انرژی کشور دارد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهبرد و سیاست‌های کلان دولت در زمینه تحول تجارت انرژی ایران و رویکرد خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار کرد: سیاست بنیادی و اساسی‌ دولت توجه به دیپلماسی اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های همسایگان و هم‌پیمانان ویژه در مجموعه شانگهای، بریکس یا پیمان‌های منطقه‌ای است.

وی افزود: فروش نفت‌ به گونه‌ای طراحی شد که نگاه صرفا به رفع تحریم‌ها نباشد، این موضوع به خنثی‌سازی تحریم‌های نفتی کمک زیادی کرد و در این رابطه موثر بود.

‌این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی‌ تاکید کرد: قطعا دولت گذشته رویکردش پیگیری رفع تحریم‌ها بود، اما دولت جدید علاوه بر پیگیری رفع تحریم‌ها برنامه خنثی‌سازی تحریم‌ها را نیز اضافه کرد، یک مسیر برای خنثی سازی تحریم‌ها، فروش نفت بود که شیوه‌های مختلفی در این زمینه به کار گرفته شد، شرایط جهانی هم در این رابطه موثر بود، اوضاع نابسامان اروپا در قضایای اوکراین و مشکلات سوخت و مواجهه آنها با روسیه که مشکلات سوخت برایشان به‌وجود آورد، حلقه سخت و تنگی را که برای محاصره ایران طراحی شده بود را از هم گسست و نهایتا امروز ایران شرایط اقتصادی بهتری را تجربه‌ می‌کند و رشد اقتصادی نیز ناشی از این موضوع است.

وی بیان کرد: در استفاده از صندوق توسعه ملی‌ در حوزه عمرانی عملکرد مطلوب ارزیابی می‌شود که این موضوع نیز رشد اقتصادی را بیشتر کرد و نمودار رشد، شیب بیشتری گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    2 0
    وقتی پولش میمونه تو جیب چین دیکتاتور چه فایده ای برای مردم داره ؟
  • عمیر IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    چی گیر ما میاد؟ اختلاس ؟ دزدی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس