کد خبر 1557889
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰
سرنوشت تلخ پسر یک مرد نظامی | انگشت‌نمای مردم و گورستان‌خواب شدم | ۲ بار عاشقی در خیابان

جوانی که با اتهام سرقت دستگیر شده بود، زندگی تلخ خود را که با طلاق پدر و مادرش شروع شد، برای پلیس بازگو کرد.

به گزارش مشرق، جوان ۳۶ ساله‌ای که به اتهام سرقت دستگیر شده بود، با بیان اینکه هرکس زندگی و آینده را خودش می‌سازد، درباره سرگذشت اسفبار خود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری معراج مشهد گفت: دوران کودکی‌ام را در یکی از شهرهای کردستان گذراندم اما ۱۱ سال بیشتر نداشتم که فرزند طلاق نام گرفتم چراکه پدر و مادرم به خاطر خرید یک قطعه زمین با هم دچار اختلاف شدند و در نهایت مهر طلاق را بر شناسنامه خودشان ثبت کردند.

پدرم مردی نظامی بود. مادرم نیز در یکی از مراکز درمانی کار می‌کرد اما هرکدام حساب بانکی جداگانه‌ای داشتند و مادرم نمی‌خواست درآمدش را برای خرید زمینی هزینه کند که پدرم قصد داشت سند آن را به نام خودش بزند.

من پدرم را انتخاب کردم و به همراه او به همدان رفتم. مدتی بعد پدرم با زن جوانی ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دیگر شد اما من که با نامادری کنار نمی‌آمدم، درس و مدرسه را رها کردم و با شستن قبور مردگان و فروش آب در گورستان، هزینه‌هایم را تامین می‌کردم و شب‌ها را نیز در گورستان می‌خوابیدم.

چند ماه این کار را رها کردم و به شستن شیشه خودروها در پایانه مسافربری روی آوردم و گاهی نیز با واکس زدن کفش مسافران روزگارم را می‌گذراندم تا اینکه روزی با یکی از دوستانم به باغی در اطراف همدان رفتیم. آن زمان ۱۴ سال بیشتر نداشتم که دوستانم مرا تشویق به مصرف هروئین کردند تا بتوانم با انرژی زیادتری کار کنم. با آنکه می‌دانستم با مصرف هروئین روزگارم سیاه می‌شود اما غرورم اجازه نداد تا به آنها «نه» بگویم. این بود که با استعمال اولین مواد مخدر درآن باغ لعنتی آرام آرام به معتادی وحشتناک تبدیل شدم و زندگیم در مسیر تباهی قرار گرفت.

چند سال بعد در خیابان عاشق دختری زیبا شدم و پس از مدتی رابطه پنهانی با او ازدواج کردم ولی این ازدواج نیز فرجامی نداشت چراکه من به خاطر مصرف مواد مخدر نمی‌توانستم نیازهای عاطفی همسرم را برآورده کنم. او نیز که در یک رابطه خیابانی با من ازدواج کرده بود، به من خیانت کرد و در حالی که فرزندی نداشتیم، به دنبال سرنوشت سیاه خودش رفت.

بعد از این ماجرا من به مشهد آمدم چراکه دیگر در همدان انگشت‌نما بودم و همه مرا به عنوان معتادی ولگرد می‌شناختند. در همان روز ورودم به مشهد در یکی از مراکز تفریحی عاشق دختر دیگری شدم و او را در همان‌جا از پدر و مادرش خواستگاری کردم. آنها هم که مرا نمی‌شناختند با ازدواجمان در حالی موافقت کردند که من به آنها گفتم خانواده‌ام به خاطر طلاق از یکدیگر مرا رها کرده‌اند. آن‌ها زمانی در جریان اعتیادم قرار گرفتند که دیگر من با «فریده» ازدواج کرده بودم.

او دختر خوبی بود و با همه سرگردانی‌ها و بدبختی‌های من کنار آمد ولی من که به خاطر مصرف زیاد مواد مخدر نمی‌توانستم سرپناهی برایش فراهم کنم و هزینه‌های اعتیادم را نیز از مسیر سرقت تامین می‌کردم، به‌ ناچار به خانه پدرش بازگشت تا حداقل نانی برای خوردن داشته باشد. من همچنان در پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی می‌خوابیدم و به کارهای خلاف خودم ادامه می‌دادم.

در همین حال هفته گذشته به کردستان بازگشتم تا پولی از مادرم بگیرم اما او مرا از خانه‌اش بیرون انداخت و فریاد زد که جز بدبختی و دردسر حاصلی برایش ندارم. این‌گونه بود که دوباره به پارک‌های مشهد بازگشتم تا اینکه به اتهام سرقت توسط نیروهای کلانتری معراج شناسایی و دستگیر شدم.

با صدور دستوری ویژه از سوی سرگرد امیر رضا فعال(رئیس کلانتری معراج) تحقیقات درباره جرایم احتمالی دیگر این متهم ادامه دارد.


منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • CN ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    16 1
    فقط اگه خدا به دادت برسه، همان بار اول که به کشیدن ماده مخدر نه نگفتی، در جاده یکطرفه لیز و سرازیری اعتیاد پا گذاشتی و برگشتی هم در کار نیست ، آخرش هم مرگی رقت‌بار در این دنیا و عذابی ممتد در دنیای پس از مرگ در انتظارت هست، پس فقط و فقط اگر خدا به دادت برسه، این که میگم از روی احساسات نیست از روی تجربه است و این سرنوشت رقت بار جوانان و نوجوانانیست که به کشیدن ماده مخدر، جرأت نه گفتن ندارند و اولین بارشان دیگر قابل توقف نیست.
    • ... IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      4 2
      از جای خدا بلند شو بزار خود ارحم الراحمینش قضاوت کنه توکه مرهم نیستی نمک هم نباش
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    17 1
    دوستان تحت هیچ عنوان نباید سمت مواد مخدر رفت؛ تحت هیچ عنوان
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    4 2
    اگر ان زن با شوهرش همراهی میکرد و یا ان مرد برای همسرش از زمین سهمی قائل میشد طلاقی صورت نمیگرفت و امروز شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.
    • پ ر IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      1 0
      البته مرد خانواده هم درست رفتار نکرده. باید زمین رو به نام دوتا شون‌می زد. ولی وای به حال مرمانی که به خاطر پول و مال دنیا خانواده و بچه هاشون رو تز بین می برند. خوبه میگن مال دنیا. آخه مگه قراره با خودت این مال رو ببری که زندگی یه بچه رو نابود کردین. کاش در این جور موارد قوانینی بگذارند تا زن و مرد بخاطر مسائل مادی طلاق نگیرن.
  • BR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    7 8
    سرنوشتش از منی که هم سن او هستم و تا دکتری تحصیل کردم و الان نه پولی دارم و نه همسر بهتره
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      5 0
      خداییش راست میگی به این معتادای بی سر و پا فرت و فرت من موندم چجوری زن میدن! حتما مهره مار دارن اما یه تحصیلکرده که بره خواستگاری هزار و یک دوز و کلک میخان سرش سوار کنن
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      1 0
      چرا؟
    • معلم IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      8 35
      تو اگر واقعا دکترا داشتی که نداری یا تن کار کردن نداری و میخواهی پول مفت بهت بدهند یا فقط یک کاغذ به نام دکتری گرفتی و علمی پشت آن نیست و گرنه برای تحصیل کرده‌ای که واقعا درس خوانده و با سواد باشد کار پیدا میشود حداقل حداقل کاری که برای هر کسی که لااقل ارشد هم داشت امسال مهیا بود استخدام معلمی بود هرکس شرایطش را داشت و امتحان داد استخدام شد
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      5 0
      استخدام معلمی رشته ی من را نمیخواست
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 1
    هه تحقیق در مورد جرایم دیگه ،بابا دیگه واضح تر این براشما تعریف کنه،دارین نمک میپاشین به زخمش،بجای اینکه کمکش کنید از این بد بختی در بیاد میدازینش تو آتیش.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    2 0
    اگرمسئولین محترم برای اینگونه افرادسرپناه وجایگاهی درست کنندوبه مشاوره ومددکاری اعزام شوندوغذای گرم داشته باشندمعمولاپاک وبه جامعه بازمیگردند
    • ایرانی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 0
      شهرداری تهران این کارو برای حدود 7000 نفر داره انجام می ده باید بررسی و تحقیق شود که چقدر در بازگشت این افراد به جامعه موثر بوده است و چه کارهای دیگری نیاز هست...
  • ali IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    10 0
    چجوری این آقا با این وضعیت دوتا دختر اونم به گفته خودش زیبا گرفته بعد ماها که مثلا تحصیل کرده هستیم و تازه شاغل هم هستیم خواستگاری میریم هزار تا شرط و شروط برامون میذارن و هزار تا ایراد ازمون میگیرن ؟؟؟؟ خدا داند
  • نورعلی جاونزاد IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    4 0
    خدایا تورا به این روز بزرگ قسم میدهم که هیچ بچه ای را محروم از مهر پدرو مادر نکن
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    نه به اعدام تتلوی بی شرف
  • ح IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    4 0
    چراباورت نمیشه دکتراداره کارنیست انتظارداری بادکترابیادرفته گری جامعه ازهرلحاظ وحشتناکه.بیکار.ی.کارمیکنی پزوژه خون کارگربه شیشه میکنه باچندرقاض حقوق.اشتباه ازمرده بوده وکوتاه نیامدن زنه آدمای احمق وکینه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس