کد خبر 1557859
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
ائتلاف نظامی آمریکا موفق است یا مقاومت؟

سه گروه مقاومت اسلامی منطقه یعنی حزب الله لبنان، انصارالله یمن و گروه های مقاومت عراقی نیز به کمک مقاومت فلسطین در غزه پیوستند تا شرایط ضدانسانی به وجود آمده در اثر تهاجم صهیونیست ها را کاهش دهند.

به گزارش مشرق، از همان ابتدای عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه، چهار کشور غربی یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان نظامی خود به کمک رژیم صهیونیستی آمدند و با ایجاد خط هوایی با تل آویو اقدام به ارسال تجهیزات انبوه نظامی به سرزمین های اشغالی برای مقابله با مقاومت نوار غزه کردند.

حجم کمک های ائتلاف ضدانسانی غرب – صهیونیسم آنقدر در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه انبوه بود که حتی صدای اوکراین را درآورد و مقامات کی یف اعلام کردند که اوکراینی ها در جنگ با روسیه فراموش شده اند، چراکه همه تجهیزات غرب راهی اسراییل شده است.

با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن های رژیم تل آویو که تاکنون موجب شهادت نزدیک به ۲۰ هزار فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند، شده هر یک از گروه های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است؛ حزب الله لبنان دشمن صهیونیستی را در شمال سرزمین های اشغالی مشغول کرده و ضربات کاری به این رژیم با هدف قرار دادن پایگاههای نظامی، جاسوسی و تجهیزات نظامی – انسانی آن وارد کرده است.

رزمندگان مقاومت فلسطین وظیفه حراست از نوار غزه و جنگ زمینی با ارتش رژیم صهیونیستی را بر عهده دارند که تاکنون تلفات سنگینی به ارتش تا به دندان مسلح این رژیم وارد کرده اند به حدی که طی ۷۵ روز گذشته حدود ۵۰۰ دستگاه تانک مرکاوا، نفربر و خودروی زرهی صهیونیست ها فقط در نوار غزه توسط رزمندگان فلسطینی منهدم شده است و بنابر آمار رسمی صهیونیست ها تا به امروز ۴۶۶ نظامی صهیونیست هم به هلاکت رسیده است هرچند منابع مقاومت و برخی منابع صهیونیستی آمار تلفات صهیونیست ها در جنگ زمینی غزه را چندین برابر این آمار می دانند، به حدی که یک نظامی صهیونیست که اخیرا از جنگ غزه بازگشته با رد آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، از هلاکت ۳ هزار نظامی صهیونیست و همچنین زخمی شدن ۱۱ هزار نظامی دیگر خبر داده است، خبری که برخی از منابع صهیونیستی نیز آن را تایید کرده اند.

گروه های عراقی نیز با هدف قرار دادن بیش از ۱۰۰ باره پایگاههای آمریکایی در عراق و سوریه به یانکی ها تفهیم کرده اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالاست.

اما بلایی که ارتش و انصارالله یمن بر سر صهیونیست ها و حامیان آن آورده اند در تاریخ ۷۵ ساله تاسیس رژیم صهیونیستی بی نظیر بوده است. اقدام رزمندگان یمنی با توجه به بُعد مسافت بیش از ۱۵۰۰ کیلومتری با سرزمین های اشغالی با شلیک چندین موشک دوربرد و اعزام تعداد زیادی پهپاد انتحاری به بندر "ایلات" در جنوب و بندر حیفا در شمال سرزمین های اشغالی برای نابودی زیرساخت های این دو بندر و مهم تر از همه ممنوعیت عبور و مرور کشتی های رژیم صهیونیستی و یا کشتی هایی که برای این رژیم حامل کالا در دریای سرخ می باشند، از اقدامات مهم نیروهای یمنی علیه رژیم اشغالگر قدس می باشد که دستاوردهای زیادی به همراه داشته است به حدی که آمریکا را به عنوان حامی اول رژیم صهیونیستی وادار به ایجاد ائتلاف برای مقابله با یمنی ها کرده است، ائتلافی که به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه در نطفه شکست خواهد خورد.

رزمندگان یمنی تاکنون چند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی هایی را که برای این رژیم حامل محموله بوده اند توقیف کرده و یا مورد هدف قرار داده اند و عملا دریای سرخ را فقط برای کشتی های رژیم صهیونیستی کاملا ناامن کرده اند و دیگر کشتی ها در امنیت کامل در حال حرکت هستند.

نکته مهم در ایجاد ائتلاف برای مقابله با ارتش و رزمندگان یمنی این است که این مساله نشان دهنده عجر رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت به ویژه انصارالله است، چرا که این مساله ثابت می کند که رژیم صهیونیستی حتی از تامین امنیت کشتی های خود عاجز است و برای حل این مساله دست به دامن آمریکا شده است.

اعلام ایجاد ائتلاف آمریکایی

در روزهای اخیر مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که در حمایت از رژیم صهیونیستی و ادامه تجاوزهای این رژیم به دنبال ایجاد ائتلاف هستند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه مدعی شد که یک ائتلاف برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است، ائتلافی که علاوه بر آمریکا، شامل انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل است.

وی همچنین گفت که کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف اقدام به گشت‌زنی مشترک در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن می‌کنند.

"جان کربی" هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا را در بحرین تقویت خواهد کرد تا وضعیت دریای سرخ را زیر نظر داشته باشیم.

واکنش انصارالله به ائتلاف آمریکایی

«محمد البخیتی» از اعضای ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به تشکیل ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ واکنش نشان داده و گفت که یمن با ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ مقابله خواهد کرد.

وی با بیان این که «چنانچه آمریکا موفق به ایجاد ائتلاف بین المللی علیه یمن شود، کثیف ترین ائتلاف تاریخ شناخته خواهد شد»، افزود: جهان هنوز شرم سکوت در قبال جنایات نسل کشی قبلی را فراموش نکرده است، پس افکار عمومی دنیا نسبت به کشورهایی که برای ایجاد ائتلاف بین المللی علیه یمن در جهت حمایت از نسل کشی اسرائیلی ها از هم سبقت می گیرند، چگونه خواهد بود؟.

البخیتی ادامه داد: جهانیان نسبت به یمن که با اراده رسمی و مردمی خود برای توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین حرکت کرده است، چگونه نگاه خواهند کرد؟.

وی در عین حال فاش کرد که آمریکایی‌ها پیشنهاد عدم مانع تراشی در روند تلاش‌ها برای دست یابی به صلح در یمن در برابر توقف عملیات نظامی در دریای سرخ را دادند که یمنی ها به شکل قاطع آن را رد کردند.

ائتلاف های شکست خورده آمریکا در منطقه

آمریکا از سال ۲۰۰۲ و پس از حادثه خودساخته انفجارهای برج های دوقلو، اقدام به ایجاد ائتلاف های مختلف علیه کشورهای افغانستان، عراق، سوریه و یمن کرد، ولی در هیچ یک از آنها نتوانست به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

آمریکایی ها پس از حدود ۱۸ سال اشغال، مجبور به ترک افغانستان شدند و این کشور را تحویل طالبان دادند. در عراق نیز به رغم شکست رژیم بعث صدام، اختیار این کشور عملا در دست مردم و مقاومت می باشد و آمریکایی ها در زیر شدیدترین حملات موشکی و پهپادی مقاومت گرفتار شده اند؛ در سوریه نیز تلاش های آمریکا در ایجاد گروه های تروریستی همچون داعش و تحریر الشام (النصره سابق) با شکست این گروه ها و آمریکا مواجه شده و حکومت سوریه بر بسیاری از مناطق این کشور مسلط شده؛ در یمن هم عملا ائتلاف عربی – آمریکایی شکست خورده است و باید گفت که ائتلاف جدید آمریکایی در منطقه نیز همانند دیگر ائتلاف های یانکی ها با شکست مواجه خواهد شد.

یکی از دلایل عدم موفقیت ائتلاف آمریکایی علیه یمن، عدم استقبال متحدان واشنگتن در منطقه همچون ریاض و ابوظبی از ورود به این ائتلاف می باشد که این موضوع خود حاوی پیام های زیاد برای یانکی ها می باشد چون مقامات عربستان و امارات به خوبی یمنی ها را می شناسند.

فرق ائتلاف آمریکا با ائتلاف مقاومت

ائتلاف های آمریکا علیه مسلمانان همیشه پر هزینه و در عین حال با شکست همراه بوده و این در حالی است که ائتلاف های مقاومت کم هزینه و در عین حال پر سود و با پیروزی همراه بوده است که نمونه های بارز آن در سوریه، عراق و یمن در سال های اخیر مشاهده می شود.

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که معلوم نیست تا چه زمانی حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی و همراهی با جنایت های این رژیم در فلسطین و منطقه ادامه خواهد داشت و این که ادامه این روند، آمریکا را همچون اسراییل در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت.

نکته آخر:

مقاومت اسلامی منطقه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در منطقه شکل گرفته تا به امروز در عین فراگیری در منطقه به قدرت بسیار زیادی هم دست یافته، که پیروزی بر گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی همچون داعش و النصره در عراق و سوریه و همچنین پیروزی مقاومت یمن علیه متجاوزان از نمونه های بارز آن است.

گفتمان و سلاح مقاومت اسلامی منطقه ثابت کرده که به هیچ وجه وجه نباید با استکبار و صهیونیستم سازش کرد و تنها راه، مقابله و ایستادگی در مقابل آنها و نجات مسلمانان از ظلم می باشد که امروز نمونه بارز آن در نوار غزه مشاهده می شود و نتیجه آن با یاری خدا شکست صهیونیست های متجاوز حامیان آن و پیروزی مقاومت خواهد بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    فقط انصارالله درحد انتظار عمل کرده وضربات کاری بر صهیونیست ها وارد آورده ازحزب الله انتظارات بیشتر می رفت اما اینکه چرا حزب الله به عمق رژیم صخیونیستی حمله نمی کند شاید سیاستی باشد که خود حزب الله بهتر می داند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس