کد خبر 1557822
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

به گزارش مشرق، مکرمی پور کارشناس مسائل بین الملل و امنیت ملی در کانال خود در ایتا مطلبی را با عنوان ایران معادلات خاورمیانه را تغییر داده است منتشر کرد که به تحلیل مایکل آیزنشتات، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در منطقه (سنتکام) اشاره دارد:

«مایکل آیزنشتات» در تحلیلی برای «انستیتو واشنگتن» نوشت: «تسلیحات دوربرد و نقطه‌زن ایران، ظرف پنج سال گذشته به سرعت رشد کرده و پهپادها، در کانون این تحول قرار داشته است. پهپادهای ایرانی، امواج شوک‌آفرین راهبردی را در خلیج‌فارس، شامات و اوکراین ایجاد کرده و به یک «تغییردهنده بازی» تبدیل شده‌اند. غلو نیست اگر بگوییم برنامه پهپادی ایران، تأثیراتی راهبردی در خاورمیانه بر جا گذاشته است.»

فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در منطقه (سنتکام) افزود: «تمام تاریخ جنگ از حمله و دفاع شکل گرفته و امتیاز کنونی ایران، پهپادهای آن هستند. امتیازی که ما تا به اینجا نتوانسته‌ایم به طور کامل آن را چاره کنیم. ایرانی‌ها ثابت کرده‌اند که در این نوع حملات بسیار مؤثر و دقیق عمل می‌کنند؛ همان‌طور که حملات موشکی بالستیک 2020 آنها به نیروهای ما در پایگاه الاسد عراق، دقت بالایی داشت و تنها دلیلی که ما تلفات جانی نداشتیم، این بود که فرصت داشتیم پیش از انجام حمله برخی جابه‌جایی‌ها را صورت دهیم.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 1
    عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ با کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    3 0
    این صحبت ها برای مردم غرور آفرین است اما باید معادلات اداره کشور هم تغییر کند فساد اقتصادی دست اندرکاران کشور مثل عفونت تمان تاروپود کشور را گرفته است
  • علی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    ما در سامانه پدافندی ناوشکن هامون هنوز ضعیفیم و روی خشکی هم تعریفی نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس