حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد

در همه ممالک پیشرفته دنیا، به نتایج انتخاباتی خود با هر میزان مشارکتی احترام می‌گذارند و از انتخابات نتیجه صلابت ملی می‌گیرند. اما چرا عده‌ای در ایران این قاعده را قبول ندارند؟!

سرویس سیاست مشرق _ حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق و چهره نزدیک به اصلاح‌طلبان اخیراً طی اظهاراتی پیرامون مجلس خبرگان صحبت‌هایی را مطرح کرده است...

او در این اظهارات که وجهی دیگر از پوپولیسم برجامی او ارزیابی می‌شود، گفته است: مشروعیت و مقبولیت اعضای خبرگان با رأی مردم است. این رأی مردم است که در واقع پشتوانه رهبری قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم در دنیا ادعا کنیم که تمام نظام ما انتخابی است و حتی رهبری نظام هم با رأی مردم با واسطه انتخاب می‌شود، پس هرچه خبرگان ما دارای پشتوانه رأی بالاتری باشند، این واقعیت بهتر به اثبات می‌رسد. وقتی آرای مردم کم باشد، خبرگان که پشتوانه ندارد، وقتی پشتوانه ندارد چطور می‌خواهد رهبری انتخاب کند که تلقی شود منتخب ملت است؟

به گزارش جماران، او می‌افزاید: ممکن است کارکرد خبرگان طوری نباشد که روزانه مردم لمس کنند، اما در مقطعی کاری می‌کند که آن کار ممکن است ۲۰–۳۰ سال یا بیشتر سرنوشت مردم را تعیین کند. جنگ و صلح و بسیج نیروها با رهبری است. مقامات عالی‌رتبه را او تعیین می‌کند. سیاست‌های کلی نظام را او تعیین می‌کند. رهبری جایگاه ویژه و منحصربه‌فردی دارد. او فقهای شورأی نگهبان و رئیس قوه قضاییه را انتخاب می‌کند. تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری، انتخاب رئیس صداوسیما، انتخاب ائمه جمعه و پشتیبانی حوزه‌ها به عهده اوست.[1]

"پوپولیسم برجامی روحانی" علیه مجلس خبرگان/ آنچه روحانی درباره قانون و انتخابات نمی‌داند

*صحبت‌های روحانی ظاهرالصلاح است و او در صورت مسئله سخنان خوبی را مطرح کرده است.

لکن یک خلط مبحث خطرناک و پوپولیستی در آن دیده می‌شود که حتما بایستی پیرامون آن روشنگری کرد.

البته آقای روحانی سابقه چنین حرف‌هایی را در پرونده برجام نیز دارد و همگان دیدیم که او چطور در صورت مسئله سخن درست "مبارزه با تحریم" را مطرح می‌کرد اما در باطن به دنبال برجام و خوش درخشیدن در مقابل آمریکا بود!

نکته غلط و انحرافی اظهارات روحانی؛ پیوند زدن قانون به مشارکت است.

قانون کشور بعنوان یک میثاق ملی و نقطه اجماع اصلی حاکمیت و مردم؛ همواره لازم‌الاجراست و نتیجه این قانون نیز یک تابع وابسته نیست بلکه خود قانون است.

یعنی به لحاظ فلسفی نمی‌توان نتیجه منبعث از قانون را تابع امری غیر از قانون دانست و یا این نتیجه را منفک از قانون شمرد.

از این رهگذر باید به مسئله مشارکت انتخاباتی نگاه کرد.

مشارکت انتخاباتی یک ضرورت عقلانی برای جوامع مردمسالار است زیرا یگانه مسیر جامعه برای تأثیرگذاری در امورات حکمرانی یک کشور به شمار می‌رود.

یعنی مردم اگر تأییدی یا انتقادی نسبت به فرایندهای حکمرانی دارند باید به عرصه انتخابات بیایند و با مشارکت خود؛ نظرشان را اعلام کنند. تا روند تأیید شده ادامه یابد یا روند مورد انتقاد تغییر کند.

اما نتیجه یک انتخابات با هر میزان مشارکتی برای همه لازم‌الاتباع است.

ضمن اینکه اگرچه روحانی ژست انکار گرفته و وانمود می‌کند که این حقیقت را نمی‌داند لکن همه می‌دانیم که ضرورت عقلانیت و خرد ایجاب ندارد که نتیجه انتخابات به میزان مشارکت گره بخورد.

زیرا مشارکت انتخاباتی یک آمار سینوسی است و در هر برهه‌ای از زمان ممکن است در یک نقطه قرار داشته باشد. اکنون آیا منطقی است که چنین حقیقتی را از نظر دور بداریم و مدعی شویم که مشارکت پایین نتیجه انتخابات را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟!

"پوپولیسم برجامی روحانی" علیه مجلس خبرگان/ آنچه روحانی درباره قانون و انتخابات نمی‌داند

بماند که در سایر ممالک دنیا هم هرگز چنین تحلیل‌های غلطی بیان نمی‌شود و آنها سالیان متمادی است که به نتایج انتخاباتی خود با هر میزان مشارکتی احترام می‌گذارند و از انتخابات نتیجه صلابت ملی می‌گیرند نه بهانه‌های انحرافی!

روحانی در اظهارات خود می‌گوید هرچه مشارکت بالاتر باشد؛ دموکراسی نظام بیشتر عیان می‌شود و این حرف غلط در حالی است که قوام و نمایش یک دموکراسی به "رعایت قانون" است نه میزان مشارکت!

زیرا رعایت قانون یعنی وجود حاکمیتی مستظهر به حمایت اکثریت ملی که بر مسیر خرد و عقل قرار دارد و می‌تواند به پشتوانه حمایت مردم؛ قانون را اجرا کند. و این همان دموکراسی است.

گفتنیست کسانی در ستاد اصلاحات با پروژه "تحریم انتخابات" قصد دارند کسانی از مردم را بفریبند و منجر به کاهش مشارکت در انتخابات پیش رو شوند.

اظهارات روحانی؛ خواسته یا ناخواسته در چارچوب پیشبرد همین پروژه است. همانند کارنامه او در پروژه برجام...

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1617452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 47
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    32 24
    مشارکت اقلیت احترام و صلابتی نداره
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      24 4
      حسنک وزیر اگر به رأی مردم حقیقتاً اعتقاد دارد مثلاً نمی داند و خبر ندارد که وی اکنون در نظرسنجی ها از مردم چه جایگاهی دارد!؟ خدا را از پررویی کهکشانیش !!!!!
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      23 2
      وقتی به فرموده قرآن اکثرهم لا یشعرون و لا یعقلون باشند چه ؟!؟!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      22 3
      اکثرهم لا یشعرون و لا یعلمون در قرآن کریم خطاب به آنهاست که خود را اصلاح طلب و نیز دانا و کارشناس میدانند.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      4 15
      اسم این چیزی که میگی، میشه دیکتاتوری اقلیت
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      8 11
      یعنی سال 57 هم بیشتریها با یشعرون و با یعقلون بودند ؟
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      21 3
      شیخ بنفش با اون کارنامه فاجعه بار دولتش با چه رویی کاندیدای خبرگان شده است ؟!
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      20 2
      روحانی پوپولیست و عوامفریب است سالهای 92 و 96 هم با عوامفریبی رای آورد.
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      8 1
      بله، اگر انتخابات نبود یا گزینه‌ی همسوی طرف دیگر در میان نامزدها نبود، این حرف درست بود که این دیکتاتوری و حکومت اقلیت است ولی اول اینکه بیش از نیمی از مردم حامی حاکمان فعلی هستند و اقلیت نیستند. دوم هم اینکه آن مردم ناهمسو بیایند و در انتخابات شرکت کنند هرچند گزینه های کمتر شناخته شده و کمتر مطلوبشان در صحنه باشند نظیر همتی و مهرعلیزاده در ۱۴۰۰...
    • تک تیرانداز DE ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      25 2
      احترام شما به مشارکت سال ۸۸ رو هم دیدیم. مضافا مشارکت کم خواهد بود بخاطر عدم برخورد قاطعانه با اشوبگران فتنه بی حیایی و الا میزان مشارکت مردم برای همتی رو دیدیم. من رای نمی دم فقط بخاطر خون شهید عجمیان.
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      5 23
      جناب تک تیر انداز بخاطر نظام هم که شده باید رای سفید بدیم. من خودم رئیسی رو خیلی قبول ندارم ولی برای اینکه پشت نظامم رای سفید ميندازم تا علاقمندی به نظام رو نشون بدم
    • ES ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      4 0
      اقلیت‌ها هم می توانند در انتخابات شرکت کنند. نگران نباش برو شرکت کن.
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      2 1
      فیلم "هاله نور روحانی" که از طریق اینترنت قابل دانلود است میتواند برای رد صلاحیت روحانی کافی باشد.
    • مهرداد IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      1 1
      مشارکت ۲۰ درصدی آمریکا صلابت داره؟ چرا لال شدی ؟
    • سوخته IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      فقد اعدام لایق این اراضل سیاسی هست
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    23 11
    لطفا به این شبهه جواب دهید که آیا درست است که منتخبین رهبری در شورای نگهبان صلاحیت افراد برای مجلس خبرگان را تایید می کنند؟
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      9 4
      اندکی در مورد قانون، نه تنها در ایران، بلکه در اروپا و آمریکا مطالعه کنی، متوجه می شوی! بشرطی که قصد فهمیدن داشته باشی
    • احمد امیدوار DE ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      2 1
      این حرف غلطی است که فرمودید سازمان‌ها و نیروهای دیگری اول اظهار نظر می‌کنند. شورای نگهبان یکی از مناطق تایید صلاحیت است
    • سوخته IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      6 2
      یعنی تو برای سرمایه های اسقاطیل در ایران جایگاهی قائل هستی . این کثافات جایشان پیش پدر و مادرشان که غرب است می باشد در قالب ایرانی و در لباس اسلام خودشان را جا زدنند و مردم نا آگاه را فریب دادند مثل معاویه یهودی . این برای متفکرین شبه نیست
    • متفکر DE ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      1 0
      شورای نگهبان از یک سوراخ دوبار گزیده شد. مضافا چرا باید هزینه نظارت استصوابی رو بدیم در حالیکه امثال روحانی و پزشکیان تایید صلاحیت می شن اما سعید احمد رد صلاحیت؟
  • م IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    7 12
    مشارکت بالا یعنی اقتدار بالا چرا به جای حمایت و ایجاد افزایش مشارکت توجیه کشکی میاوریید نویسنده محترم
  • AS 7 US ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    16 1
    اگر این جناب توی هر انتخاباتی تایید صلاحیت بشه مرگ عدالته ایشون باید الان دادگاهی بشه
  • سهیل IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    15 2
    رد صلاحیت و محاکمه بورسی و ارزی و هدر رفت 60 تن طلای کشور و ممنوعیت واردات خودرو در سال 97
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      14 1
      صبح جمعه بنزین با خط و گرو کشیدن برا نظام چند روز قبلش در یزد کرمان - عدم واردات واکسن و کشتار روزانه 700 ایرانی معادل کشتار فلسطینیها برخی روزها به دست خون اشامان اسراییل - دادن القاب زشت و ناسزا نظیر برید جهنم بی شناسنامه
  • وحید IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    17 1
    خدارحمت کنه امام خمینی رو ایشون در یکی از سخنرانی هاشون نزدیک به این مضمون رو در جمع مسئولان گفتن که مردم اگه ما رو هم نخوان ما رو هم مثل پهلوی بیرونمون میکنن .یکی از موارد ناراضی شدن مردم از حکومت امثال حسن روحانی و دارو دسته خائنش هست.حسن روحانی باید بابت تلفات در دوره ریاست جمهوریش محاکمه بشه.
  • مصطفی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    12 0
    هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک./ تو مملکت ما نمک گندیده که بانیان وضع موجود خودشون رو مستحق گرفتن پست های عالی و سرنوشت ساز در این مملکت می بینند
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    13 1
    روحانی در صورت تایید باید فاتح شوراب نگهبان خوند
  • BE ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    7 1
    این جماعت کور هستند یا وانمود می کنند که کور هستند! در بعضی از کشورهای غربی که رای دادن اجباری است، همیشه بیش از ۵۰% آرای سفید وجود دارد اما چیزی در مورد آن گفته نمی شود ... آیا این یک دموکراسی واقعی است؟!!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 5
    "قانون کشور بعنوان یک میثاق ملی و نقطه اجماع اصلی حاکمیت و مردم" -البته در جایی که ما خودمون صلاح بدونیم. بعضی مواقع میشه اینو کمی تغییر داد!!! "اما نتیجه یک انتخابات با هر میزان مشارکتی برای همه لازم‌الاتباع است." -این نکته هم البته در مواقعی صدق می کند که صلاح بدانیم. در سایر مواقع کلا رای دهنده ها در حدی نیستند که تشخیص بدهند و بفهمند!!
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    13 0
    حسن روحانی و هم مسلکهایش صلاحیت هیچ چیزی را ندارند مگر یک مجازات سخت و دور از هر گونه مصلحت سنجی.هنوز هم منتظریم اگر ریگی به کفشتان نیست اقدام کنید.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    9 0
    چون ما نگران مشارکت مردم هستیم نگران حضور امثال روحانی در انتخابات هستیم-روحانی اگه جایگاه مردمی داشت که ۲۴ ساعت توی دفتر کارش تلپ نبود-میرفت بین مردم -مخصوصا دور دومش
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    5 0
    چون ما نگران مشارکت مردم هستیم نگران حضور امثال روحانی در انتخابات هستیم-روحانی اگه جایگاه مردمی داشت که ۲۴ ساعت توی دفتر کارش تلپ نبود-میرفت بین مردم -مخصوصا دور دومش
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    6 2
    چرا از این شخص منفور که از اسلام هیچ بویی نبرد مطلب میزارید ،وقتی مسئولان زیر ربط بابت خسارتهای این کذاب ووزیران بی خاصیتش بی تفاوت هستند وکاری نمی کنند معلوم که این از خدا بی خبر هی چرت وپرتی میخواد میگه😈🎩🗝️🤮
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    5 1
    آقای روحانی حتما میدانی و اگر نمیدانی هم بدان اگر صددرصد مردم ایران در انتخابات شرکت کنند باز هم دنیای مورد نظر حضرتعالی که عبارت است از آمریکا و غرب بازهم با ما مشکل خواهند داشت چون اصلا خواست آنها دمکراسی نیست مشکل آنها با ما اسلام ناب محمدی (ص) است و آنها زمانی مارا خواهند پذیرفت که از دین خود دست بکشیم و مطیع فرهنگ آنها باشیم امیدوارم برای دو روز ریاست شان و احترام لباسی را که پوشیده ای پایین نیاوری
    • نادر IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      3 1
      وحی به شما نازل شده که اسلام ناب محمدی شماها هستید..این طرز تفکر نهایت خودخواهی وتکبره..اصلا کسی به شما اجازه داده که خط کش حقو باطل شده اید .اگر شورای نگهبان در تایید صلاحیت ها سلیقه ای وجناحی وگروهی عمل نکنه ودست مردم برای انتخاب کاندیداهایشان باز باشه اونوقت می‌بینید که شماها بیست درصد آرا را هم ندارید در حقیقت این انتخاب نیست یک‌جور انتصاب از طرف شورای نگه بانه
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    9 0
    این چون میونه رد صلاحیت میشه داره اکثریت اکثریت میکنه. تا بعد بیاد بگه اکثریت با اصلاحات و نمی گذارند ما کار کنیم و ...... این اصلاحاتی ها از نظر من دست نشانده آمریکا و اسراییل هستند
  • بهلول IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    8 0
    اگر روحانی(فریدون) به جهت اتهامات وارده به او محاکمه و مجازات عادلانه شود مشارکت مردم در انتخابات افزایش چشمگیری خواهد داشت.چون مردم خواهان اجرای عدالت هستند.
  • خودمونی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    15 5
    صحبتهای اول شما درباره روحانی صحیح اما صحبتهای شما در مورد میزان رای ناصحیح می باشد در انتخابات روبرو هم بدانید با کارهای آقای رئیسی و مجلس به نام انقلابی مشارکت مردم کاهش شدیدی خواهد داشت چون این دو قوه حسابی دل مردم رو خالی کردند مخصوصا دل خانواده های مومن و دیندار رو
  • مهدی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    2 3
    قانون هیچ ربطی به درصد مشارکت ندارد. رییس جمهور برامده از یک انتخابات قانونی با هر درصد مشارکتی رییس جمهور است. تکرار این واقعیت که درصد مشارکت در مشروعیت منتخب اثر ندارد توسط یک جناح قدرتمند داخل حاکمیت اما نگران کننده است‌. مثل قند ناشتای ۱۰۵ است. دیابت نیست اما نگران کننده است.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    3 6
    متأسفانه دولت رئیسی کاری با معیشت مردم کرد (خصوصاً کاهش قدرت خرید و حقوق کارگر و بازنشسته) که احتمال انتخاب شدن این خائن نامرد زیاد شده
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 6
    حیف از جواب اید...
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    7 7
    چقدر باکلاس بودی آقای روحانی ، هر وقت این یارو رییسی را می بینم حالم به هم می خوره
    • DE ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 2
      رکیف شدی
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      2 2
      یک تار موی این سید جلیل القدر را با صد امثال شیخ بنفش عوض نمی کنیم.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    5 1
    اینها می خواند پارتی های خیابانی به خصوص با نگاه به کریسمس جهانی سازی را در ایران زیاد کنند و انجام بدهند.
  • مهران IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    2 0
    با سلام اگر حسن روحانی بعنوان یک نماینده و یا بعنوان هر چیز دیگری در هر انتخاباتی تایید صلاحیت شود، باید به کل نظام انتخاباتی کشور شک کرد و صحت و سلامت انتخابات را زیر سوال برد.
  • عباس خسروی US ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    2 1
    سلام، واقعا باعث تاسف است که این موجود دروغگو خود را در حالی ناجی کشور و این امت می داند که در سال‌های مسئولیت خود در قبل از ریاست جمهوری چه خیانتهایی کرد و در زمان ریاست جمهوری هم افضل من الشمس است و نیاز به بازگویی ندارد. خدا این امت و این کشور را از دست این بی بصیرتی جاهل نجات دهد انشاالله. خدا اون روز را نیاورد که این جماعت خناس بر مجلس خبرگان رخنه کنند آنطور که بتوانند تصمیم های خطرناک بگیرند هر چند که طبق این آیه قرآن کریم این فکر را به گور ببرند انشاالله ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    کلا در خصوص روح... ظاهر کلامش رو بریز دور ببین منظورش چیه اکثرا نیت و منظور حرفاش خیلی کثیف ان از یه انگلیسی بیش از این انتظاری نیست
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    این اقایان انقلابی بودن را یدک میکشند اینها بویی از انسانیت نبرده اند . چهرسد از عنوان انقلابی تفالهای جامعه اند دستشان تویدست بهاییت است
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 0
    روی عمروعاص و معاویه را سفید کرده مردم با چهره ی واقعی او به خوبی آشنا هستند
  • مهران US ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    9 1
    با سلام میخواهید مشارکت در انتخابات را بالا ببرید، روحانی و دار و دسته اش را محاکمه کنید.
  • یدالله IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 1
    رو... با کلیدش ما مردم رو بدبخت کرد. کلید را کرد تو حلقمون به این روز افتادیم. خود هیلاری گفت ما با تبلیغات کاری کردیم رای بیاره تا جمهوری اسلامی و مردم که داشت روز به روز پیشرفت می‌کرد رو به زمین بزنه
  • ایرانی با غیرت IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    3 1
    اگر قوه قضائیه قدری جسارت و شجاعت از خودش بروز دهد و افرادی نظیر این شیخ به اصطلاح دیپلمات و وزیر بیعرضه خارجه او و وزیر نفت برای پرونده کرسنت و جهانگیری با دلار 4200 تومنی و نوبخت خالی بند را به دادگاه احضار کند و به جرمهای انها رسیدگی کند وضع کشور تغییر اساسی خواهد کرد.
  • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 0
    خب همین بی ناموس (کنایه از بی وطن=وطن فروش) چرا تایید صلاحیت شده حتما آدم احمقم دوباره پیدا میشه تا به این بابا رای بده همونطور که بعد از گندکاریای دوره اول دولتش دوره دوم هم ریختن و بیشتر بهش رای دادن
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 0
    حسن روحانی 2تابعیتی و با داشتن بیش از یک میلیون شاکی مردمی چطوری می خواهد تایید بشود ؟؟؟؟؟!!!!!!! حتی او اصلا ولایت فقیه را قبول ندارد .
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 0
    یک‌ دلیل دیگر به هزاران دلیل رد صلاحیت یارو اضافه شد پس استخاره نکنید و الا مجددا خسارت محض و ناامیدی مردم درپی دارد
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    چرا حسن روحانی مل عون را که بیش از 900هزار امضا برای محاکمه کردنش جمع شده بجرم صدها هزار ترک فعل که به مردم و کشور ضرر کلان زده است محاکمه نمی کنید ؟
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    شورای نگهبان و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کاملا مراقب باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس