کد خبر 1557540
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از اتصال ۹۰ درصد از جایگاه‌ها به سامانه سوخت خبر داد.

به گزارش مشرق، دوشنبه هفته جاری ساعت ۱۰:۳۰ سامانه سوخت کشور مورد حمله سایبری قرار گرفت و اختلال در ۶۰ درصد از جایگاه‌ها، عرضه بنزین به مردم را دچار چالش کرد. همزمان با این اتفاق، شایعه افزایش قیمت بنزین در فضای رسانه‌ای پیچید، اما با اقدام به موقع متخصصان کشور، خیلی زود غائله خوابید و فضا آرام شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌ جعفر سالاری‌نسب با اشاره به آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت کشور عنوان کرد که با همکاری جایگاه‌داران و همراهی مردم در کمتر از ۱۲ ساعت همه پمپ‌بنزین‌ها به صورت آفلاین وارد مدار شدند و اکنون در کمتر از دو روز ۹۰ درصد از جایگاه‌ها نیز به صورت آنلاین به سامانه سوخت متصل شده‌ هستند.

طبق آمار وزارت نفت، در تجربه گذشته حمله سایبری به سامانه سوخت در ۴ آبان ۱۴۰۰، بعد از گذشت ۳ روز همه جایگاه‌ها به صورت آفلاین وارد مدار شده و اتصال کل جایگاه‌ها به سامانه سوخت و بازگشت به حالت عادی حدود یک هفته به طول انجامید. در پایان نیز به میزان ۲۵۸ میلیون لیتر به مردم سهمیه بنزین مازاد اعطا شد، تا هزینه یک هفته‌ای این ماجرا جبران شود.

صبح روز دوشنبه ابتدا کانال ۱۲ اسرائیل مدعی شد که گروه هکر اسرائیلی به نام «گنجشک درنده» به سامانه سوخت ایران حمله کرده است. از همان ابتدا مسئولان وزارت نفت ضمن تاکید بر حفظ سهمیه کارت سوخت مردم، شایعه افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محراب ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    گنجشک درنده گفته میتونستیم تمام پمپ بنزین ها رو هم بترکونیم ولی رحم کردیم و چند تا رو سالم گذاشتیم که مملکت به هوا نره دمشون گرم بابا ...رحم و مروت هم داشتن !!
  • علی ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    بنده پنجشنبه امروز‌ رفتم پمپ بنزین محلاتی بعد رفتم بهار شیراز تعطیل بود آخر با کلی تو‌ صف بنزین آزاد زدم شریعتی بالای مطهری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس