کد خبر 1557269
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۵

به گزارش مشرق، ابوالفضل فرح بخش در کانال ایتای خود نوشت:

در کتب معتبر تاریخی شیعه و سنی از جمله تاریخ طبری نقل شده است که بعد از وفات نبی مکرم اسلام (ص) علیرغم وضوح و روشن بودن مسئله جانشینی ایشان برای عموم امت اسلام، غائله سقیفه بنی ساعده برای انتخاب جانشین پیامبر اسلام (ص) توسط برخی از انصار و مهاجرین به وقوع پیوست.

در روزهای حساس و مصیب باری که پیکر مطهر خاتم الانبیا (ص) هنوز بر زمین مانده بود با توطئه برخی خواص منافق که به گواه تاریخ حتی در گذشته قصد قتل و حذف فیزیکی پیامبر را داشتند اما به اذن الهی در تحقق آن ناکام مانده بودند شورای سقیفه را تشکیل دادند تا خلیفه مسلمین را انتخاب کنند. این در حالی بود که تنها ۷۰روز از واقعه غدیرخم و معرفی جانشین بلافصل آخرین پیامبر الهی گذشته بود اما منافقین سالها منتظر چنین روزی بودند تا با یک تیر دو نشان بزنند.

اول اینکه آنها به دنبال کسب قدرت و سیطره بر قلمرو اسلام و قبضه کردن حکومت در خاندان قریش بودند و دوم به دنبال عقده گشایی از سالها کینه توزی نسبت به فاتح جنگ های بدر، خیبر و حنین یعنی امیرالمومنین علیه السلام بودند.

لذا اینچنین شد که خلیفه اول در سقیفه کذایی انتخاب شد و طرفداران او برای گرفتن بیعت برای خلیفه به درب خانه اهل بیت پیامبر هجوم آوردند تا با تهدید و زور شمشیر از علی بن ابی طالب (ع) بیعت بگیرند.

به گواه تاریخ در آن یورش ظالمانه، دَرِ خانه خاندان اهل بیت(ع) زیر آتش جهل و کینه نفاق سوخت، پهلو و دست و سینه تنها یادگار پیامبر اسلام در دفاع از ولایت مجروح شد و فرزندشان زیر شکنجه آن بی خدایان سِقط گردید تا اینکه در نهایت دستان علی بن ابی طالب (ع) برای گرفتن بیعت بسته شود و اینگونه بود که مسیر تاریخ به یکباره عوض شد.

از همان روز بود که اولین گریه سیاسی و اعتراضی تاریخ اسلام توسط اولین مدافع ولایت یعنی فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسجدالنبی و هم زمان با بیان خطبه فدکیه در مقابل اهل مدینه و منافقان غاصب خلافت اتفاق افتاد و این گریه های سیاسی اما سوزناک تا شهادت ایشان ادامه داشت تا گواهی باشد بر دفاع تا پای جان ایشان از ولایت و حجتی باشد بر همه ما و آیندگان تاریخ که نگذاریم ولی خدا در مقابل دشمنان و نامحرمان و منافقین تنها و مظلوم بماند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 15
    بازنشر یعنی تایید کامل محتوای مطالب ،،،،،
  • ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    32 3
    لعنت بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام
    • پریسا متفکر ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      16 1
      لعنت خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
  • ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    22 14
    وما نمی گذاریم پسر این بانو بعد از 1400سال در سرزمین این بانو تنها بماند وملت ایران زمین اهل کوفه نیستن تا علی دیگری تنها بماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس