کد خبر 1556805
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرام خود نوشت:

شبکه دولتی انگلیس تاکید کرد حملات ترکیبی نیروهای مقاومت یمن به کشتی‌هایی که مبدا یا مقصدشان اسرائیل است، به معضلی جدی برای آمریکا است اما آمریکا به خاطر ترس از اقدام تلافی‌جویانه یمن، حاضر نیست سامانه‌های موشکی و پهپادی یمنی‌ها را هدف قرار دهد.

فرانک گاردنر خبرنگار امور امنیتی بی‌بی‌سی در گزارشی از بیت‌المقدس نوشت: منظره ستونی از دود سیاه که از یک نفتکش در دریای سرخ به هوا برخاسته، صنعت کشتیرانی را به لرزه در می‌آورد. تنگه باریک باب‌المندب؛‌ تنگه‌ای است که آفریقا را از شبه جزیره عربستان جدا می‌کند.

حملات اخیر به دنبال چندین حمله قبلی در جنوب دریای سرخ صورت می‌گیرد که حق بیمه دریایی را افزایش می‌دهد و به طور بالقوه باعث می‌شود که برخی از کشتی‌ها برای اجتناب از دریای سرخ، تمام مسیر «دماغه امید نیک» را طی کنند که در جنوبی‌ترین قسمت قاره آفریقا واقع است.

آمریکا می‌گوید دو کشتی باری در دریای سرخ مورد حمله موشکی قرار گرفته‌اند. این تازه‌ترین حمله به کشتی‌های خارجی در این منطقه از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس است. حوثی‌ها حمایت خود را از حماس اعلام کرده‌اند و می‌گویند کشتی‌هایی را که به اسرائیل سفر می‌کنند، هدف قرار می‌دهند.

آمریکا تحت فشار اسرائیل قرار دارد تا کاری در مورد این حملات انجام دهد، اما واشنگتن «به دلیل ترس از گسترش درگیری اسرائیل و حماس و برانگیختن عملیات انتقام‌جویانه از سوی ایران» تمایلی به هدف قرار دادن سایت‌های موشکی حوثی‌ها ندارد.

حوثی‌های یمن، خود را بخشی از «محور مقاومت» در مخالفت با اسرائیل، آمریکا و غرب اعلام کرده‌اند. آنها پیش از این در ماه میلادی جاری چندین کشتی تجاری را مورد حمله قرار دادند که باعث شد یک ناوشکن آمریکایی مداخله کند و در ماه نوامبر آنها با موفقیت یک کشتی باری را توقیف کردند.

سالانه حدود ۱۷ هزار کشتی و ۱۰ درصد تجارت جهانی از این تنگه عبور می‌کند. هر کشتی که از کانال سوئز به اقیانوس هند یا از اقیانوس هند عبور می‌کند، باید از این مسیر بیاید.

یادآور می‌شود بر اساس گزارش هفته‌نامه اکونومیست؛ «در اثر حملات و تهدیدهای یمنی‌ها، چهار شرکت بزرگ که 53 درصد از تجارت جهانی کانتینری را تشکیل می‌دهند، فعالیت‌های خود را در دریای سرخ به تعلیق درآورده‌اند».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 3
    درود بر انصارالله یمن درود بر حماس و نیروهای مقاومت
    • ایرانی ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      1 0
      زنده باد مردم ایران , زنده باد دوستان یمنی ما ... ای خاک بر سر هر چی آمریکا پرست بدبخت ماله کش جرج بایدن که مثل سگ , جرج بایدن جان خودشو عبادت و پرستش میکنه
  • Puyamotlaqسیدمحمدمهدی ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 1
    الله اکبر وَلِلّهِ الْحَمْدُ بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ .( آیه يا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطارِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ فَانْفُذُوا لا تَنْفُذُونَ إِلاَّ بِسُلْطانٍ [33) آیه إِنَّ هذا كانَ لَكُمْ جَزاءً وَ كانَ سَعْيُكُمْ مَشْكُوراً [22)صدق الله العلی العظیم. پس از خروج نیروی نظامی استعمارگر بریتانیا با گذشت ۷۵ سال هنوز سیاست استعمار و تخریب منابع و منافع و اهالی فلسطین ادامه دارد. این سیاست تفرقه افکن نباید باشد رژیم نازی صهیونیست در اراضی اشغالی فلسطین تنها به یهودیان ظلم کرده و به کشتار آنها می‌پردازد بلکه با حمایت استکباری آمریکا به دنبال تشکیل اسرائیل می‌باشد تمام آزادگان جهان بدانید و به دیگران نشانی بدهید موضوع کشتار ۲۰۰۰۰ بیست هزار فلسطینی در دوران ۷۳ روز گذشته نیمی از این شهدا کودکان می‌باشند ونیم دیگر این آمار خانواده‌های بی دفاع ساکن نوار غزه می‌باشند حتما آمار خبرنگاران و پزشکان را به آن اضافه کنیم داستآن زندگی هر یک در دوران ۷۳ روز، از دست دادن علائم حیات و برای برخی پیکر غیر قابل شناسایی بودن برای برخی یک روز و برای آنان که امروز به شهادت رسیده‌اند ۷۳ روز بوده است در طول مدت مدت زمان کوتاه زندگی در محاصره بدون آب و غذا بودند از رسیدگی پزشکی به آنان جلوگیری می‌شد. تحت حملات نازی گونه زیر بمباران بمب‌های آمریکایی هستند داستان روز به روز این شهدا باید هر روز و هر شب برای اذهان جهان بازگو شود تا بفهمند سرزمین فلسطین باید آزاد گردد. گاهی باید در روز تا ۳۰۰ داستان تعریف کنیم و زمانی که رژیم نازی صهیونیست مرتکب جنایت بیمارستان المعمدانی شدند این داستان‌ها به ۱۰۰۰ هزار داستان در روز می‌رسد آزادی‌خواهان جهان آنها را باید بازگو شود. روزانه.
  • ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    در صورت بروز هرگونه نزاع بین یمن و آمریکا باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راساً اقدام نموده و ناو آیزنهاور را در دریای سرخ با موشک‌های هایپرسونیک غرق نماید. آمریکا باید بفهمد هرگونه تهدید جبهه‌ی مقاومت هزینه‌های گزافی دارد تا از تکرار رجزهای مشابه خودداری نماید.
  • ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    پروردگارا کمی از دل وجگر و شجاعت یمنی ها نصیب بعضی ها که امکانات بیشتری دارند و بعضی دیگر که هم مرز رژیم صهیونیستی هستند و تا دندان مسلحند ولی به خاطر عافیت طلبی و پیر شدن شجاعت جوانی رو ندارند عطا فرما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس