آلمان ۲۷ نفر را به اتهام توطئه برای کودتا علیه دولت محاکمه می‌کند

دادستان‌های آلمان از محاکمه ۲۷ نفر از جمله یک نماینده پیشین پارلمان این کشور به اتهام توطئه برای کودتا علیه دولت خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، دادستان‌ های آلمان اعلام کردند که ۲۷ نفر از جمله یک نماینده پیشین پارلمان این کشور که دارای دیدگاه‌ های راست افراطی هستند، به دلیل تلاش برای سرنگونی دولت، با اتهامات تروریستی روبرو شده‌ و به زودی محاکمه خواهند شد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، تلاش این گروه برای سرنگونی دولت آلمان، سال گذشته برملا شد و پس از آن شمار قابل توجهی از افراد مرتبط بازداشت شدند.

به گفته دادستان‌ ها، کیفرخواست ۱۰ مظنون اصلی که شامل چهره‌ های اصلی این گروه می‌ شوند، در تاریخ ۱۱ دسامبر در دادگاه ایالتی فرانکفورت تنظیم شده است و بر اساس سیستم حقوقی آلمان، دادگاه اکنون باید تصمیم بگیرد که آیا رسیدگی قضایی به این پرونده‌ ها آغاز شود یا خیر.

بر اساس بیانیه صادره از سوی دادستان فدرال، ۹ نفر از مظنونان این پرونده که همگی شهروند آلمان هستند، متهم به عضویت در یک «سازمان تروریستی» هستند که در ژوئیه ۲۰۲۱ با هدف «سرنگونی دولت آلمان آن هم با حمله مسلحانه» تاسیس شده بود.

دادستان‌ ها می‌ گویند که آنها به «مجموعه‌ ای از تئوری‌ های توطئه» به ویژه درباره جنبش «شهروندان رایش» و ایدئولوژی «کیوانان» اعتقاد دارند و متقاعد شده بودند که آلمان توسط یک به اصطلاح «دولت پنهان» اداره می‌ شود. تئوری «کیوانان» ریشه در ایالات متحده دارد و طرفداران جنبش «شهروندان رایش» نیز قانون اساسی آلمان پس از جنگ را رد می‌ کنند و خواستار سرنگونی دولت شده‌ اند.

از دیگر اتهامات ۹ مظنون این پرونده «برنامه‌ ریزی برای خیانت بزرگ» است و در میان آن ها فردی موسوم به «شاهزاده هاینریش سیزدهم» نیز دیده شده که گفته می‌ شود این گروه قصد داشته پس از سرنگون کردن دولت کنونی، وی را به عنوان رهبر موقت جدید آلمان منصوب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس