بهادری جهرمی: لایحه حمایت از تولید پهپادهای غیرنظامی در دولت تصویب شد

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: در راستای حمایت از نخبگان و فعالان تولید پهپادهای غیرنظامی امروز متن لایحه حمایتی در دولت تصویب شد و به مجلس ارسال می شود.

به گزارش مشرق، بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: جلسه هیئت وزیران به ریاست رئیس جمهور با حضور اعضای هیات وزیران برگزار شد و ارائه گزارش‌هایی که در دستور جلسه بود از سوی وزرای مختلف از حوزه های عملکردی دستگاه‌های مختلف بیان شد.

وی تصریح کرد: وزیر نفت، رئیس کل بانک مرکزی گزارش های مختلفی را در حوزه‌های رشد شاخص‌های مختلف اقتصادی و عملکردی ارائه کردند و هم به طور خاص ارائه گزارش حوزه روایت پیشرفت را از سوی رئیس مرکز روایت پیشرفت داد شد و دستورهای جاری هیئت وزیران نیز امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بهادری جهرمی گفت: سازوکارهایی برای پیش بینی زمین‌های مورد نیاز و در کنار آن پیش بینی منابع تسهیلاتی مورد نیاز تعیین شد.

سخنگوی دولت افزود: در راستای حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان فناوری در حوزۀ پهپادهای غیرنظامی، امروز متن یک لایحۀ حمایتی به تصویب رسید که تقدیم مجلس خواهد شد تا فعالیت در زمینۀ پهپادهای غیرنظامی بهبود یابد.

وی ادامه داد: پیش بینی شد سازمان هواپیمایی کشوری و دستگاه‌های مرتبط حمایت های لازم را از شرکت های دانش بنیان و فعالان این حوزه در تخصیص مجوزهای واردات قطعات، نمونه هایی‌ که میخواهند از آن‌ها الگو گیری داشته باشند و انتقال دانش فنی اختصاص دهند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: هیئت وزیران موافقت کرد برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت مقامات محلی به‌ویژه در استان‌های مرزی، استانداران استان‌های مرزی در کمیسیون‌های مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی و کشور طرفِ مرز آن استان عضو شوند.

سخنگوی دولت همچنین یادآور شد: هیئت وزیران در امتداد دیپلماسی همسایگی و توسعه روابط به‌ویژه با کشورهای مسلمان و توسعه و تقویت گردشگری خارجی مجوز لغو روادید با بیش از ۳۰ کشور را صادر کرد. کشورهایی مثل هند، امارات، قطر، بحرین، عربستان، کویت و لبنان از جمله این کشورها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس