امیرعبداللهیان: آمریکا در عمل هیچ اعتباری برای حقوق بشر قائل نیست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا در عمل اعتباری برای حقوق بشر قایل نیست، هشدار داد که در صورت متوقف نشدن جنگ، امکان انفجار غیرقابل کنترل و پیش‌بینی در منطقه وجود دارد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه حاشیه «وضعیت حقوق بشر در سزمینهای اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین المللی» در ژنو در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جای تأسف است که در مرکز اروپایی سازمان ملل متحد هفتادمین سالگرد تصویب اعلامیه حقوق بشر گرامی داشته می‌شود.

وزیر امور خارجه افزود: شاهد نسل‌کشی در فلسطین هستیم و بدتر اینکه آمریکای که میزبان و محل مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک است در روزهای گذشته قطعنامه توقف کشتار زنان و کودکان را به تنهایی وتو کرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: این نشان می‌دهد آمریکا هیچ اعتباری در عمل برای حقوق زنان و بشر و کودکان قایل نیست و امیدوار هستیم در نتیجه تلاش‌ها و رایزنی‌ها هر چه زودتر شاهد توقف کشتار غیرنظامیان در غزه باشیم.

وزیر امور خارجه افزود: براساس وضعیت منطقه بارها اعلام کرده‌ایم اگر جنگ متوقف نشود احتمال گسترش دامنه آن وجود دارد. امروز جهانیان شاهد هستند که این جنگ ابعاد گسترده‌تری به خودگرفته و برخی کشورها از جمله لبنان و یمن در منطقه ما در حمایت از غزه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی هشدار داد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کرد امکان یک انفجار غیرقابل کنترل و پیش‌بینی وجود دارد.

امیرعبداللهیان عصر سه شنبه در بدو ورود به مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، در نشست عالیرتبه وزرایی با موضوع «وضعیت حقوق بشر در سزمینهای اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین المللی» با حضور تعدادی از وزرای خارجه کشورهای مختلف از جمله برخی کشورهای عربی و اسلامی و دیپلمات های ارشد شرکت و سخنرانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    درست می گی فقط بفرمائید کدام حکومت ها در عمل اعتباری برای حقوق بشر قائل هستند؟ منظورت چین و روسیه وکره شمالی که نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس