سروش رفیعی - سعید مهری

نگاهی به تعداد گل‌های خورده تیم های پرسپولیس و استقلال مشخص می‌کند این دو تیم گرچه تا اینجای فصل تنها ۶ گل دریافت کرده اند اما از این تعداد ۳ گل به شکلی نامتعارف به ثمر رسیده است!

سرویس ورزش مشرق - در پایان هفته دهم لیگ برتر علیرضا بیرانوند و حسین حسینی به عنوان بهترین دروازه‌بانان حال حاضر با بیشترین کلین شیت در جدول رده‌بندی لیگ برتر بین همه باشگاه‌ها حضور دارند. نکته جالب توجه این است که این دو دروازه‌بان از مجموع گل‌های خورده‌شان(۱۱ گل) برخی از آنها را به صورت گل به خودی دریافت کرده‌اند.

علیرضا بیرانوند در مصاف تیم پرسپولیس مقابل ذوب آهن با گل به خودی سروش رفیعی در شرایط خطرناکی قرار گرفت و این بازیکن با تجربه ملی پوش سابق به شکلی عجیب دروازه گلر تیم ملی را گشود و تیمش را یک گل عقب انداخت آن هم در دقیقه ۴۴. دیداری که اگر گولسیانی در دقیقه ۸۴ گل تساوی را نمی زد پرسپولیس یک بازی خانگی را بدون امتیاز پشت سرمی گذاشت.

اما این حادثه فوتبالی تنها شامل حال تیم پرسپولیس نمی‌شود بلکه در تیم استقلال این اتفاق دو بار رخ داده است!

تدبیر ویژۀ نکونام و گل‌محمدی برای نزدن یک گل خاص دربی/ این مسابقه روز «گل‌به‌خودی» نیست!

نخستین بار در دیدار تیم‌های استقلال و هوادار ایمان سلیمی در دقیقه ۱۷ و در حالی که تیمش در خانه ۰-۱ عقب بود به قصد دفع توپ به سمت دروازه خودی شیرجه رفت و پس از برخورد توپ به پایش دروازه حسین حسینی دیگر گلر ملی پوش فوتبال کشورمان را گشود تا استقلال را دو بر صفر عقب بیندازد! هرچند استقلال آن مسابقه را به سختی با نتیجه ۲-۳ برنده شد ولی فشار زیادی بر هم تیمی های سلیمی وارد شد تا ۳ امتیاز بازی خانگی از دست نرود.

دومین گل به خودی استقلالی‌ها در دیدار این تیم مقابل ذوب آهن زمانی بود که شاگردان نکونام در آستانه کسب ۳ امتیاز خارج از خانه بودند اما مهدی مهدی‌پور با قرار گرفتن در مسیر ضربه بازیکن ذوب آهن، توپ را به سمت دروازه خودی هدایت و آه از نهاد حسین حسینی و جواد نکونام بلند کرد.

با توجه به ثمر رسیدن سه گل به خودی در دیدارهای این فصل استقلال و پرسپولیس تا پیش از دربی قطعاً بازیکنان هر دو تیم باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنند. چون همان قدر که گل زدن به حریف در دربی دشوار است به همان اندازه جبران گل خورده دربی دشوارتر خواهد بود.

بدون شک یحیی گل محمدی و جواد نکونام در فاصله باقیمانده تا دیدار روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی نسبت به این موضوع هشدارهای مهمی را به شاگردان خود خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس