کد خبر 1554908
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۵

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا بخشی از کتاب بانوی بی‌نشان را منتشر کرد:

بیانات و رفتار «رسول خدا» صلوات الله علیه و آله درباره «صدیقهٔ طاهره»، به انضمام سلوک اجتماعی و عبادی و فضایل بی‌همتای شخصی و نفسی این بانوی مکرمه، وجاهت ویژه‌ای برای او در میان امت پدید آورد که در حوادث ویرانگر پس از رحلت رسول خدا می‌توانست پناهی مستحکم و ستاره‌ای رهنما باشد.

رفتار رسول خدا صلی الله علیه و آله با او چنان بود که همگان درمی‌یافتند که او «معیار حق» و «میزان ایمان» است. سیدهٔ زنان اهل بهشت بودن او نشان از صحت «اندیشه» و «عمل» او است. اینکه خدا به خشم او خشم می‌کند و به خشنودی او خشنود می‌شود، دلالت بر الهی بودن روح او دارد. از این‌رو «فاطمه» در میان مردم جایگاهی والا و محبوبیتی بی‌نظیر داشته، جز منافقان و کافران، کسی نسبت به او خشم و کینه نداشت. تعلیمات پیامبر در مورد زهرای مرضیه سلام الله علیها چنان بود که مسلمانان می‌دانستند پذیرفتن ایمان و عملشان در پیشگاه الهی منوط به رضای فاطمه است.

استاد عینی‌زاده موحد
از کتاب بانوی بی‌نشان
ص ۷۹

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عالی ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    3 23
    دین افیون توده هاست.فقط خدا را باید در نظر گرفت .دین ابزار است .خداوند فقط ملاک است .پیامبر طبق گفته قرآن فقط منادیست و وظیفه دیگری و جایگاه دیگری ندارد .یجورایی قرآن حد و حدود پیامبر رو بهش گوشزد میکنه.تو فقط ندا میدهی .هدایت و گمراهی توسط خداست فقط . نتیجه گیری اینکه نباید زیاد به افراد توجه داشت .فقط خدا . البته صلوات در نماز خوبه بر کسی که منادی دین بوده .ولی افراط در دین خودش مضر هست
    • علی ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      1 1
      وَ لَقَدْ كٰانَ لَكُمْ فٖى رَسوُلِ اللّٰهِ اسْوَةٌ حَسَنَةٌ
    • هادی ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      3 1
      إِنَّمَا یُرِیدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً بی‌گمان، خدا اراده کرده است تا آلودگی را از شما اهل بیت [پیامبر] بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند
    • ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      2 0
      1- اگر عقل به تنهایی برای انسان کافی بود قطعا خداوند دین را ارسال نمی کرد. 2- به تجربه و به وضوح میتوان دید که کسانی که سراغ عقل رفته اند سعادتمند نشدهاند. 3- راه سعات انسان قطعا و قطعا عقل با راهنمایی وحی است و کسی که این مسیر را طی کرد و به بصیرت رسید انگاه درستی این مسیر را به وضوح آفتاب خواهد دید وآنگاه پیچیده گی های این مسیر و دامهای سر راه را قادراست تشخیص دهد.
  • ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    3 3
    روایات صحت ندارند وعقل معیارماست ضمن اینکه ائمه نورهستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس