وزیر صمت: مشکلی در تامین ارز واردات خودرو نداریم

وزیر صمت با بیان اینکه دولت باید آیین نامه واردات خودروهای کارکرده را ابلاغ کند، گفت: برای واردات خودرو برنامه‌ریزی انجام شده و نگرانی از اینکه هیچ بخشی از اقتصاد دچار آسیب شود، وجود ندارد.

به گزارش مشرق، عباس علی آبادی در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس صندوق ضمانت صادرات ایران در جمع خبرنگاران، درباره اختلال در سامانه جامع تجارت، اظهار کرد: این جنس مشکلات فنی مرتب پیش می‌آید و حل می‌شود.

وزیر صمت در مورد واردات خودروهای دست دوم گفت: آئین نامه واردات خودروهای دست دوم در دولت مصوب شده و هیأت دولت هم باید آن را ابلاغ کند و ابلاغ‌کننده وزارت صمت نیست.

علی آبادی درباره چالش‌های تأمین ارز واردات خودرو تصریح کرد: ارز در تجارت و فعالیت اقتصادی ابزاری است که بین ساختارهای اقتصادی مختلف کارکرد دارد و روی همه چیز هم اثر دارد. در موضوع تأمین ارز نگرانی دولت این است که با یک اقدام نسنجیده، اقتصاد کشور دچار تأثیر و معیشت مردم با تغییر نرخ ارز دچار خطر شود. بنابراین دولت با احتیاط عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: در حوزه واردات خودرو برنامه‌ریزی انجام شده و نگرانی از اینکه هیچ بخشی از اقتصاد دچار آسیب شود، وجود ندارد. همچنین ارز همه مواردی که در مورد خودرو برقی اعلام شده، تأمین شده است.

وزیر صمت با بیان اینکه واردات در حوزه خودرو برای رفع ناترازی انجام می‌شود، تصریح کرد: ابعاد ناترازی در حوزه خودرو با سایر کالاها متفاوت است. در برخی کالاها مانند گندم، داشتن یک کیفیت قابل قبول کافی است. اما در مورد خودرو تنوع رنگ، مدل، تکنولوژی و غیره وجود دارد که همه می‌توانند ناترزی ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ناترازی در این حوزه‌ها وجود داشته باشد، واردات را مناسب می‌دانیم و برای رفع ناترازی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم. همچنین سعی می‌کنیم با وضع تعرفه، رقابت سودمند و مناسبی که به نفع ظرفیت ملی باشد، ایجاد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس