رزمایش بزرگ نیروی زمینی سپاه با محوریت قرارگاه نجف اشرف برگزار شد

رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه با دو ویژگی ترکیبی و تخصصی و رویکرد مقابله با تهدیدات ضد امنیتی و تیم‌های تروریستی، با محوریت قرارگاه نجف اشرف در قصر شیرین برگزار شد.

به گزارش مشرق، رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دو ویژگی ترکیبی و تخصصی و رویکرد مقابله با تهدیدات ضد امنیتی، گروهک‌های ضد انقلاب، تیم‌های تروریستی و تکفیری، در غرب کشور با محوریت قرارگاه نجف اشرف با به کارگیری یگان‌های حوزه سرزمینی این قرارگاه در منطقه عمومی قصر شیرین، برگزار شد.

در این رزمایش بخشی از تازه‌ترین تاکتیک‌ها، تجربیات، طرح‌های نوترکیب قوا با بهره‌ گیری از استعداد و قابلیت‌های جدید یگان‌های مختلف نیروی زمینی برای مقابله با تهدیدات امنیتی و اقدامات تروریستی به کار گرفته شد.

تمرین ویژه در شرایط جنگ الکترونیک، آزمایش سیستم‌های راداری و ارتباطی، اجرای عملیات شناسایی و اشراف اطلاعاتی، انهدام اهداف و مقرهای دشمن فرضی در عمق با بهره‌گیری از تجهیزات جدید الحاقی، اجرای هلی‌برن، اجرای انواع آتش‌های انهدامی، تهاجمی و پشتیبانی توسط واحدهای پهپادی، توپخانه‌ای، ادوات، زرهی از جمله مراحل و بخش‌های این رزمایش بود.

سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه اجرای این رزمایش را مبتنی بر برنامه‌های ارتقای آمادگی عملیاتی و توانمندی یگان‌های رزمی در مقابله با تهدیدات و سناریوهای پیچیده امنیتی و تروریستی توصیف کرد و گفت: منطقه و جهان همواره متأثر از سیاست‌های استکباری، سلطه‌جویانه و تمامیت‌خواهانه است که تولید و تکثیر گروه‌های سازمان‌یافته تروریستی و ناامن‌ساز از جمله نتایج محتوم این رویکرد به شمار می‌آید که از همین رو، ایجاد آمادگی و توانمندسازی حافظان امنیت برای مقابله با این تهدیدات، به یک ضرورت مسلم و انکارناپذیر تبدیل شده است.

وی افزود: ما در بستر اجرای چنین رزمایش‌هایی، شیوه‌های مقابله با تهدیدات امنیتی، باندهای شرارت، ناامنی و گروه‌های تروریستی مورد حمایت گسترده اطلاعاتی و تجهیزاتی برخی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی و منطقه‌ای را در راستای توسعه امنیت پایدار، مقابله متناسب با سطوح مختلف تهدید، حفظ منافع و حراست از تمامیت ارضی کشور را با قدرت و قاطعیت، دنبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه، هماهنگی‌های عملیاتی و پشتیبانی رسته‌های مختلف نیروی زمینی سپاه، ارزیابی آمادگی‌های عملیاتی یگان‌های تابعه، طرح‌ریزی و فرماندهی و کنترل و همچنین آزمایش میدانی به کارگیری تجهیزات نوین الحاقی به ساختار رزم نیرو را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد.

گفتنی است؛ همزمان با این رزمایش اقدامات مردم‌یاری و خدمات‌رسانی از قبیل ارائه خدمات بهداشتی درمانی با استقرار بیمارستان‌های سیار و صحرایی در منطقه رزمایش، ترمیم جاده‌های مواصلاتی و آبرسانی به مناطق استقراری عشایر و مناطق کمتر برخوردار همزمان با این رزمایش صورت گرفت.

این رزمایش بر اساس تقویم برنامه‌های آمادگی رزم سالیانه نیروی زمینی سپاه با رویکرد تمرین مقابله قاطع و هماهنگ با گونه‌های تهدیدات امنیتی و تروریستی در شرایط و مقیاس‌های گوناگون، در استان کرمانشاه و حوزه مأموریتی قرارگاه نجف اشرف برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 0
    بزرگواران زحمت بکشید و در اموزش فرماندهان با قدرت کار در میدان جنگ تلاش کنید. و همین طور تربیت نیروهای نظامی حرفه ای/ معلوم نیست چطور در هشت سال جنگ ایران و عراق چقدر کشته شده اند که هنوز شهید پیدا می کنند و می اورند/ بدون شک فرماندهان شان و همین طور سربازان در این حجم از تلفات شریک بوده اند/ این موارد باید به طور جدی در تحلیل اساتید دانشگاه دفاع بحث بشود. اخر چرا این قدر کشته داده ایم؟ و چه کنیم در صورت بروز جنگ های دوباره میزان کشته های مان کمتر و کمتر باشد؟
    • ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      0 3
      مرگ بر آمریکا
  • ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 1
    چرا در شرق یک رزمایش نمی گذارید چرا بدنبال حق آبه نیستید
    • ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      0 0
      جنگ طلب نباش
    • حجت ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      0 0
      دلیلش اینه که قراره تشریف ببرید جنگ
  • ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 1
    اولا، اگر قرار بر جنگی باشد در ابتدا باید ناتو و امریکا باید برود و بجنگد و افغانستانی که به طالبان داده را پس بگیرد. ثانیا، مردم افغان و مهاجران افغان باید بروند و با طالبان و داعش خراسان و دیگر تروریست ها بجنگند. ثالثا، ایران هیچ وقت نباید نه با طالبان و نه حکومت های بعدی که در افغانستان به قدرت می رسند بجنگد. بلکه هزینه این جنگ را باید خرج اوردن اب از خلیج فارس به مناطق کم اب ایران بکند
  • ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 3
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و .... و کشورهای خائن منطقه و منافقین داخلی و خارجی و کفار و مشرکین و توطئه گران و فتنه گران ...
  • ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 0
    خدابخوادمیخوان برین بجنگیدوشهیدبشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس