متولی تدوین محتوا برای آموزش و تربیت کودکان تا ۶ سال تعیین شد

بر اساس مصوبه مجلس، مسوولیت ارائه برنامه و تدوین محتوا و تعیین شاخص‌های آموزشی برای کودکان از بدو تولد تا شش سال بر عهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گذاشته شد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۰ آذر ماه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، ماده ۲ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۲ این طرح تبصره ۲ بند «پ» ماده ۲ قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۲ ارائه برنامه و تدوین محتوا تعیین شاخص‌های آموزشی، پرورشی، زیستی، بهداشتی و استانداردهای فضا و تجهیزات، شایستگی‌های منابع انسانی، صدور مجوز و نظارت بر مهدهای کودک، کودکستان‌ها، مراکز پیش‌دبستانی و سایر مراکز نگهداری و آموزش کودکان و یا هر عنوان دیگری که مسئولیت مراقبت، رشد، پرورش و آموزش و تربیت کودکان بدو تولد با شش سال تمام را عهده‌دار هستند با رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برعهده وزارت آموزش و پرورش (سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) می‌باشد.

کلیه اعتبارات و امکانات دولتی مربوط به تعلیم و تربیت کودکان بدو تولد تا شش سال تمام که در اختیار سازمان بهزیستی کل کشور و سایر دستگاه‌ها قرار گرفته است، در اختیار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار می‌گیرد. با تصویب این قانون، قانون واگذاری مهدهای کودک و مراکز خدمات اجتماعی به انجمن ملی حمایت کودکان و سازمان ملی رفاه خانواده لغو می‌شود و جز یک ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت حذف می‌گردد و عبارت مهدهای کودک نیز از بند «ج» ماده یک قانون تشکیل وزارت رفاه اجتماعی و جز ۸ بند «پ» ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه هفتم توسعه حذف می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس