سرلشکر باقری-نمایه

رئیس ستادکل نیرهای مسلح با بیان اینکه جبهه حق در فلسطین حتما پیروز خواهد بود، گفت: به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت بردارد.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه، ۱۸ مهرماه) در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی که در ستاد ارتش برگزار شد، گفت: امروز در این نمایشگاه همه فرآیند آموزشی ارتش را مشاهده کردیم. البته بخش‌هایی از آن را در گذشته به صورت واحد شاهد بودیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حتما از بخش‌های مختلف همچون وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها دعوت کنید تا از این مجموعه بازدید کنند، اظهار کرد: آمیختگی آموزش و عمل در نیروهای مسلح بحث ارزشمندی است که در آموزش های کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است و باید بطور جدی به آن توجه شود. چرا که جایگاه تربیت در روند آموزشی نیروهای مسلح و همچنین در آمیختگی آموزش و عمل موضوعاتی است که در نظام آموزشی ما مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: در دانشگاه های وزارت علوم، آمیختگی با عمل وجود ندارد بطوری که دانشجو فقط در صحنه آموزش حضور دارد نه در صحنه عمل. علاوه بر آموزش و عمل باید به بحث های تربیتی و انقلابی نیز باید توجه جدی شود.

سرلشکر باقری تاکید کرد: البته آموختگی آموزش و عمل در حوزه پزشکی وجود دارد ولی در حوزه تربیتی در دانشگاه‌ها اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد و دانشجویان روز اولی که وارد دانشگاه می‌شوند وضعیت بهتری از روز فارغ التحصیلی دارند. لذا؛ توصیه می‌کنم حتما از مسئولان بخش‌های کشوری برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت منابع انسانی در نیروهای مسلح، تاکید کرد: عاملی که می‌تواند ماموریت را به خوبی انجام بدهد، منابع انسانی ماست. لذا؛ منابع انسانی همواره مورد تاکید فرمانده عزیز ما قرار دارد و در همه جلسات نسبت به آن تاکید داریم که آن جواهری که شما باید جستجو کرده و بیابید، تشویق و ترغیب کنید که وارد نیروی مسلح شود.

وی افزود: این نیروی انسانی بایستی ماموریت‌ها را انجام دهد و پس از انتخاب صحیح گوهر انسانی، تربیت و آموزش او و عجین کردن این تربیت و آموزش با عمل به هنگام و صحیح و طی مراحل رشد و تکامل این سرمایه عزیز انسانی مسئولیت سنگینی است که بر عهده مجموعه‌های تربیت و آموزش و فرماندهان عزیز ما قرار دارد.

سرلشکر باقری اظهار کرد: با تنوع ماموریت‌ها اتفاقات و تحولات گوناگون که پیش روی ما قرار دارد قطعاً باقی‌ماندن در سنت‌های گذشته آموزش‌های قدیمی نخواهد توانست ما را به هدف برساند چه بسا ما را از هدف خود دور کند. به همین دلیل، ما بایستی یک روند رشد یابنده کیفی تربیتی و آموزشی را دائماً مدنظر قرار بدهیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما بایستی ارزیابی و پیش بینی کنیم که با چه صحنه‌هایی مواجه خواهیم شد و چه سناریوی‌های دفاعی امنیتی پیش روی ماست و منابع انسانی خود را برای چه صحنه‌هایی بایستی آماده کنیم، تصریح کرد:‌ این مسیر باید با اشراف اطلاعاتی کامل و تدابیر گوناگون راهبردی و عملیاتی سازماندهی شود.

وی ادامه داد: آنچه باید رخ بدهد یعنی روش اداره صحنه و روش نبرد در شقوق مختلف به آیین‌نامه‌ها و سپس به محتوای آموزشی تبدیل شود و بر اساس آن، تربیت و بروزرسانی اساتید و مربیان انجام شده و سپس، آموزش آن به فراگیران باید مسیری دائماً در حال بروز رسانی و رشد و تکامل باشد. در این فرآیند، بستر و محتوای تربیتی و روحی است که در ترکیب با این دانش‌اندوزی خواهد توانست سرمایه انسانی ارزشمند را برای اجرای ماموریت‌های سنگین و سخت آماده کند.

سرلشکر باقری افزود: این فرآیندی است که روز به روز در مسیر تکامل آن حرکت می‌کنید و نمایشگاه امروز هم بخش بسیاری از این مهم را نشان می‌داد. اما، متن و محتوا آموزشی همواره باید در حال بروز رسانی باشد.

وی، مسئله تربیت را در کنار آموزش حائز اهمیت دانست و گفت: از دیر باز گفته‌اند که تجهیزات، غلاف شمشیر و معنویت، برندگی آن است.

به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت بردارد/ راهی جز همه پرسی در فلسطین وجود ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: مسئله توسعه مهارت نسبت به آموزش های نظری نیز قابل تأکید است، زیرا همواره ۳۰ درصد امر آموزش نظری بوده و ۷۰ درصد آن مهارت است.

وی یکی دیگر از تاکیدات خود را مسئله آموزش یگانی دانست و گفت: باید در ترکیب عناصر و واحدها به آن توجه جدی شود زیرا برخی از نیروهای قادر به انجام ماموریت‌ها به صورت واحد هستند اما در مأموریت های یگانی ضعف دارند که باید به این امر توجه شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به موضوع فلسطین گفت: از رزمندگان فلسطینی تشکر می‌کنیم و امیدواریم که عمر رژیم صهیونیستی با جنایاتی که مسیر افول آن‌ها را تسریع کرده زودتر پایان یابد. جبهه حق بنا بر وعده الهی حتما پیروز خواهد بود و به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت برداشته و به پای صندوق همه‌پرسی بیاید و همه فلسطینیان از هر دین و آیین و مذهبی و بخشی تصمیم بگیرند که آینده این سرزمین چگونه اداره شود چون راهی غیر از این برای صلح و آرامش در این سرزمین وجود ندارد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مأموریت سنگینی در حفظ امنیت کشور دارد به گونه ای که کشور ما با ایستادگی در برابر استکبار جهانی با انواع تهدیدهای نظامی و جنگ های ترکیبی روبه رو بوده است.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در هر دوره ای با بخش هایی از تهدیدات مواجه بوده است، عنوان کرد: اگر پیش‌بینی لازم را داشته باشند قطعاً می‌توانند در برابر دشمنان ایستادگی کند. مسئله بعدی رزمایش های واقعی است زیرا هر میزان رزمایش واقعی‌تر باشد بیشتر می‌تواند نقاط ضعف را نشان دهد.

وی افزود: همواره و همیشه تربیت و آموزش اولویت اول فرماندهان ماست، البته توسعه کمی نیروهای مسلح که مسیری بدون پایان است راه‌حل مشکلات آموزش نیست، اینکه یک‌سوم خدمت نیروهای مسلح به‌نحوی در آموزش طی می‌شود نشانگر اهمیت آموزش است و این حوزه باید به‌صورت کیفی ارتقا پیدا کند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: در مجموع باید بگویم همانطور که فرمانده کل قوا فرمودند همیشه و همه جا آموزش و تربیت در اولویت است و ما در نیروهای مسلح نیز به دنبال موضوع مهم تربیت و آموزش هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    25 3
    جنگ داره روز به روز شدید میشه جنابعالی از رفراندوم صحبت میکنین .خنده دار نیس.از گزینه های جنگی صحبت کنین.بعد از غزه نوبت لبنان و ایرانه
    • ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      11 8
      لازم نکرده شما نگران نفع اسرائیل باشید. این حرف نه ارزش سیاسی داره، نه نظامی.
    • ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      6 4
      به دنبال نفع اسرائیل هستید؟ رفراندوم؟؟؟ حالتون خوبه؟
    • اصغر ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      6 5
      تو روز روشن مردان فلسطینی لخت می کنند خدا می دونه این صیهونستم های نژاد پرست . قاتل حرومزاده بعدا باهشون چیکار می کنند .اون مرد چطوری فردا سرشو می تونه بلند کنه ..... بعد شما دنبال رفراندومین ...؟
  • ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    14 3
    باشه
  • ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    23 2
    شماها برید دفاع کنید دیگه! اوایل جنگ که خیلی هارتو پورت میکردید! برید شایدم درراه خدا یه گلوله هم خوردید.
  • ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    8 3
    مثلا اگر برندارد چه می شود. اسراییل تا اخر راه را به هر گرفتاری باشد می رود. و حتی مردم غزه هم از انجا با وعده ساده ای مهاجرت می کنند/ ترکیه و تمام کشورهای عربی و عضو ناتو پشت اسراییل هستند برای رفتن حماس و ریشه کن کردن این غده ملتهب از فلسطین/ نوبت حوثی ها هم می شود. که از جنایات امریکا علیه شان بنویسید.
  • ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    23 4
    هی می‌گفتیم اسرائیل باید نابود شود و هر سال راهپیمایی روز قدس داشتیم ولی از خودمون در کربلای غزه مایه نذاشتیم.بیمارستان ها و نوزادان و کودکان وزنان بمباران شدن ولی ما در حال خودمون هستیم
  • ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 21
    جای سردار سلیمانی خالیه
    • جعفر ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      3 3
      ز مردان جنگی یکی خواستی به کشتی چو با دیو برخاستی سردار کجایی
  • ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    16 6
    آدم‌کشی تو خون اسرائیلی هاست و برای کشتن فلسطینی ها حتی جایزه هم میگیرن.اینها گرگهای وحشی هستن .اینا رفراندوم سرشون نمیشه.اگه گام های عملی برندارین خیلی زود دیر خواهد شد
  • ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    16 6
    با وتوی آمریکا معلومه دنیا به یه خونه تکونی قشنگ که جنگ جهانی هستش لازم داره و بس
  • ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    13 8
    در کربلای قدیم خیلی مصلحت دونستن و وارد گود نشدن.الان ما هم مصلحت میدونیم و مستقیم وارد معرکه جنگ نمیشیم .کافیه که آمریکا و اسرائیل در فلسطین احساس پیروزی کنن اون موقع میان سراغ لبنان و حزب الله و ایران.اونجا اگه با اسرائیلی ها نجنگیم باید در مرزهای خودمون با اونها بجنگیم
  • ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    12 3
    هیچ عوارضی ندارد همه باد هواست
  • ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    23 8
    سردار عزیز اسرائیلی ها نوعی هیولای داعشی هستن.به اینها پیشنهاد رفراندوم خنده داره.زود اینارو جمع و جور کنین و گرنه برای فلسطین و ما خیلی گران تمام خواهد شد
  • ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    13 6
    الان که با وتوی آمریکا معلوم شد اسرائیل فرزند نامشروع آمریکاست باید سر مار رو زد.یعنی در تمامی کشورها به پایگاه‌ها و سفارت خانه های آمریکا حمله کرد و ضربه زد
  • ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    17 4
    چشم
  • حسین ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 2
    رژیم صهیونیستی سالهاست متوجه شده راهی جز همه پرسی در مقابل خودش نداره، بخاطر همین هم در حال قتل عام فلسطینان هست که مبادا در همه پرسی هم ببازه
  • ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    11 2
    آقای باقری برای شما ب عنوان یک فرمانده خوب نیس انقد از موضع ضعف صحبت کنی
  • ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    2 10
    خیبر خیبر یا صهیون حریفت منم حیدر حیدر یا صهیون حریفت منم
  • محمد نقوی ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    12 1
    این رژیم غاصب وحشی آدم‌کش فقط زبان زور می‌فهمد. صحبت امام بزرگوارمان یادتان رفته که این رژیم جانی باید از صحنه روزگار محو شود
  • ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    2 1
    خسته نباشید واقعا خسته نباشید
  • عبدالرحمن ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    4 4
    چرا ایران یک همین امروز یک فراوخوان جهانی صادر نمی کنه که رژیم صهیونیستی در همۀ مجامع جهانی به دلیل ارتکاب به نسل کشی و جنایات جنگی محروم بشه و همۀ ورزشکاران جهان از رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی در اعتراض به آنچه در غزه رخ می ده انصراف بدهند؟ اگر قراره مدال طلا از دست بدهند، اون مدال طلا رو تقدیم کنند به کودکان غزه.. اگر ایران یک فراخوان جهانی بده، مثلاً همۀ کشورهای دنیا قبول نمیکنند، اما بدون شک و بدون تردید، چندین ورزشکار چه بطور خودجوش و چه بطور سازمان یافته از سوی کشورهاشون در این فراخوان ایران شرکت خواهند داشت. این کار رو بکنید بهتره یا چهارتا موشک بالستیک از یمن ارسال بشه بین راه رهگیری منهدم بشه؟ کدومش یک اقدام واقعی بر علیه اسرائیل محسوب می شه؟ دوران جنگ های این مدلی که امروز اسرائیل راه انداخته بر علیه غزه گذشته، نوع و شیوۀ جنگ ها تغییر کرده. اسرائیل عملاً یک بازنده است. دروازۀ اسرائیل الان خالیه، کسی هست بهش گل بزنه؟
  • ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    5 2
    ایران باید از بایدن و بلینکن و نتانیاهو و رئیس ستاد ارتش اسرائیل به دادگاه بین المللی لاهه به جهت جنایت جنگی این افراد شکایت کنه .خیلی زود باید این کار انجام بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس