کد خبر 1553809
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
خط و نشان سرمربی ژاپن برای جام ملتهای آسیا

سرمربی تیم ملی ژاپن تاکید کرد تیمش برای کسب پنجمین قهرمانی در جام ملت‌های آسیا قطر باید بتواند با هر چیزی کنار بیاید.

به گزارش مشرق و به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، ژاپن پس از پیروزی در هشت بازی اخیر خود از جمله برد مقابل آلمان و ترکیه، یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا قطر است.

موریاسو فهرست ۲۳ نفره را برای بازی تدارکاتی مقابل تایلند در توکیو معرفی کرد که در آن ۱۵ بازیکن لژیونر حضور دارند ولی ستاره‌های لیگ برتری مانند واتارو اندو از لیورپول و کائورو میتوما از برایتون در این لیست حضور ندارند. انتظار می‌رود این مربی در اوایل ژانویه فهرست نهایی خود را برای جام ملت‌های آسیا اعلام کند.

او در صحبت‌هایی گفت: ما می‌خواهیم از بازی اول کامل باشیم و همچنین بتوانیم با مصدومیت‌ها و موارد دیگر که در یک تورنمنت احتمال دارد رخ دهد آماده باشیم. البته آمادگی بدنی و تاکتیکی مهم است، اما ما می‌خواهیم قبل از شروع مسابقات مطمئن شویم که ذهنیت پیروزی داریم.

ریوتارو ایتو، مهاجم سنت ترویدنس و تایشی براندون نوزاوا، دروازه‌بان اف‌سی توکیو، برای اولین بار به تیم ملی فوتبال ژاپن دعوت شدند.

موریاسو گفت که به دنبال شروع خوبی برای سال جدید میلادی است و برای همین بازی با تایلند مهم است. او گفت: بازی با تایلند فرصتی ارزشمند برای پیشرفت در جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی است.

ژاپن در جام ملت‌های آسیا با اندونزی، عراق و ویتنام همگروه شده است. سامورایی‌ها در فینال مسابقات ۲۰۱۹ با نتیجه ۳-۱ مغلوب قطر شدند.

این مربی ۵۴ ساله وظیفه هدایت سامورایی‌ها را تا جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد داشت که به میزبانی مشترک ایالات متحده، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود. او هم‌چنین در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نیز روی نیمکت ژاپن خواهد بود.

ژاپن در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه سختی قرار گرفت ولی توانست به عنوان تیم نخست گروه راهی دور بعدی رقابت‌ها شود و در این مرحله با شکست برابر کرواسی در ضربات پنالتی حذف شد.

ژاپن در راه صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، آلمان و اسپانیا را از پیش روی برداشت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هوشنگ ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    1 1
    ایرانی ها برای بستری در بیمارستان و پول قرص آمپول شربت آماده باشید.🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • هوشنگ ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    1 1
    ایران مثل جواد هاشمی است در هر بازی ممکنه شهید بشه 😆😆😆😆😆

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس