کد خبر 1553680
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

اگرچه انتخاب مقصد سفر، برای رهایی از روزمرگی‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ اما از آن مهم‌تر وسیله نقلیه‌ای است که قرار است با آن یک سفر باکیفیت، ارزان و بدون خستگی راه داشته باشید. مثلا بهترین وسیله نقلیه برای مسافت طولانی تهران به مشهد استفاده از هواپیما است. با خرید یک بلیط هواپیما می‌توانید این مسافت طولانی را در مدت زمان کمی طی کنید.

در ادامه این مطلب شما بیشتر با مزایای سفر با هواپیما در مسیر هوایی مشهد تهران آشنا می‌شوید.

مزایای سفر با هواپیما در مسیر مشهد تهران

دلایل سفر به مشهد

مشهد یکی از مقصدهای زیبا و معنوی برای استفاده مفید و دلپذیر از روزهای تعطیل است. این شهر افزون ‌بر اینکه پایتخت معنوی شیعیان است، به‌خاطر داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان خود به یکی از قطب‌های اصلی برای سفرهای داخلی در ایام تعطیل تبدیل شده است.

علاوه بر بارگاه امام رضا (ع) از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان پارک ملی مشهد، پارک ملت، جنگل جیغ، چالیدره، طرقبه، پرک کوهسنگی، سرزمین موج‌های آبی، پارک وکیل آباد و دهکده شاندیز نام برد.

از جمله دلایل موفیقت این شهر در جذب گردشگر، آثار تاریخی این شهر است. از جمله آثار تاریخی و هنری این شهر می‌توان به آرامگاه فردوسی، عطار، خیام، شیخ بهایی، خانه توکلی، میل رادکان، برج رادکان چناران، مسجد گوهر شاد، خانه داروغه، حمام شاه، موزه نان شهر و موزه نادرشاه اشاره کرد.

بهترین فصل سفر به مشهد

اکنون که برای گذران روزهای تعطیل خود مشهد را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کردید، گام بعدی خرید بلیط هواپیما برای آغاز هیجان‌انگیز این سفر است. ایامی مانند تعطیلات نوروز، فصل بهار و تابستان، ولادت و شهادت امام رضا (ع)، ماه رمضان و سایر ایام مذهبی باعث می‌شود جمعیت زیادی به این شهر سفر ‌کنند که منجر به شلوغی این شهر می‌شود؛ بنابراین بهتر است سفر خود را به خلوت‌ترین روزهای آن یعنی پاییز و زمستان موکول کنید.

راه‌های سفر به مشهد

مشهد به‌واسطه اینکه یکی از قطب‌های اصلی جذب گردشگر در ایران است با تدارک دیدن فرودگاه، خطوط ریلی و ترمینال‌های اتوبوس‌رانی راه‌های دسترسی به این شهر را از سایر نقاط کشور برای مسافران خود آسان کرده است. اما باید خاطرنشان کنیم که از آن جایی که مشهد در شمال شرق ایران قرار دارد پس مسافت بین آن با سایر شهرها معمولا طولانی است..

برای مثال اگر مبدا سفر شما شهر تهران است شما باید یک مسیر ۹۰۰ کیلومتری را به مدت ۱۱ الی ۱۳ ساعت با اتوبوس یا ماشین سواری طی کنید. در صورتی‌که قطار را به عنوان وسیله نقلیه برای سفر خود انتخاب کنید این مسیر با قطار عادی ۱۰ الی ۱۱ ساعت و با قطار سریع‌السیر بین ۶ تا ۸ ساعت زمان می‌برد. این زمان‌های طولانی در سفر زمینی برای هر کسی بسیار آزار دهنده است.

اما راحت‌ترین و سریع‌ترین راه سفر از تهران به مشهد، سفر هوایی است. شما با خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران مشهد از طریق سایت اسنپ تریپ نه تنها این مسیر طولانی را در بازه زمانی بسیار کوتاهی طی می‌کنید بلکه قبل از رزرو بلیط مشاهده این‌که زمان پرواز و زمانی که هواپیمای شما در فرودگاه مشهد به زمین می‌نشیند برای شما امکان‌پذیر است.

مزایای سفر با هواپیما در مسیر مشهد تهران

حالا که برای یک مسافرت راحت از تهران به مشهد، بلیط هواپیما خود را خرید کردید، پس زمان آن رسیده که با مطالعه مزایای سفر با هواپیما در مسیر مشهد تهران از درست بودن انتخاب خود بیشتر دل‌گرم شوید.

سهولت و راحتی سفر

دومین قدم شما برای آغاز یک سفر آرام و دلنشین بعد از خرید بلیط هواپیما مراجعه کردن به فرودگاه است. در اکثر مواقع شما برای اینکه به موقع به پرواز خود برسید معمولا مجبور هستید کمی زودتر خانه را به مقصد فرودگاه ترک کنید. در این مواقع برای استراحت، خرید خوراکی یا سوغاتی به محل‌های مناسب این امور نیازمند می‌شوید. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم فرودگاه‌های مدرن وجود سالن انتظار، رستوران، کافی‌شاپ، کتاب فروشی، فروشگاه در فضای داخلی فرودگاه‌ها است.

صرفه‌جویی در زمان

شما اگر بخواهید از تهران به مشهد به‌صورت زمینی سفر کنید باید یک زمان طولانی را در مسیر باشید. این در صورتی است که اگر زمان تعطیلات شما محدود باشد طی کردن این بازه زمانی طولانی در مسیر باعث می‌شود حداقل یک روز از سفر خود را در مسیر و با خستگی ناشی از سفر سپری کنید.

اما چنانچه هواپیما را به‌عنوان وسیله نقلیه سفر خود انتخاب کنید، نه تنها در کمترین زمان ممکن (یک ساعت و بیست دقیقه) به شهر مشهد می‌رسید؛ بلکه زمان بیشتری برای بازدید از شهر مشهد و لذت بردن از سفر خود دارید.

نکته: با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری یا چارتری می‌توانید در هزینه‌های سفر خود نیز صرفه‌جویی کنید.

مزایای سفر با هواپیما در مسیر مشهد تهران

مشاهده چشم‌انداز بی نظیری از آسمان

وقتی در پیش از شروع سفر از طی کردن مسیر سخن به میان می‌آید اولین نکته‌ای که به آن فکر می‌کنیم این است که مسیر پیش ‌رو چه جذابیت‌هایی داشته باشد تا با تماشای آن‌ها، گذر زمان کمتر حس شود. یکی از زیبایی‌های سفر هوایی وجود چشم‌انداز بی‌نظیر آسمان است.

تماشای منظرهای بی‌نظیر طبیعی و شهری از آسمان برای شما می‌تواند بی‌نهایت لذت‌بخش باشد. در مواقعی که ساعت پرواز شما شب باشد؛ تماشای چشم‌انداز زمین از آسمان یک تجربه منحصربه‌فرد و خارق‌العاده برای شما در یک سفر هوایی می‌شود.

امکانات رفاهی مدرن هواپیماها

یکی دیگر از دلایل ترغیب ما برای خرید بلیط هواپیما به جای بلیط قطار یا اتوبوس، ارائه خدمات مدرن و با کیفیت در هواپیما است. در زمان پرواز با هواپیما خدماتی نظیر سرویس‌های غذا همراه با پذیرایی با کیفیت توسط کترینگ اختصاصی، تنوع بالا در سرویس‌دهی سایر خدمات، صندلی و سیستم صوتی با کیفیت برای رفاه و آسایش بیشتر مسافران فراهم می‌شود.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

مشهد یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین شهرهای ایران است که سالانه پذیرای بیش ۲۰ میلیون مسافر است که از طریق سفر زمینی یا هوایی به این شهر سفر می‌کنند. اگر تصمیم گرفتید با هواپیما به مشهد سفر کنید، خاطرتان باشد حداقل ۳ تا ۵ روز قبل از رزرو بلیط هوایپما به سایت‌های معتبری مانند اسنپ تریپ مراجعه کنید تا بررسی نرخ فروش بلیط در روزهای متفاوت بتوانید با مناسب‌ترین قیمت بلیط خود را تهیه کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس