کد خبر 1553230
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴

به گزارش مشرق، حسین جابری انصاری، دیپلمات سابق با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی خود نوشت:

نکته‌ها | دو وجه ماجرای غزه

آنچه در غزه در جریان است، دو وجه دارد. یکی امتداد عملیات نوعی ۷ اکتبر و مقاومت و ایستادگی اسطوره ای فلسطینیان در برابر اشغال و ماشین جنگیِ ویرانگر جنایتکاران صهیونیست، و دیگری تخریب و کشتار و جنایت اشغالگران علیه مردم عادی. دو ویدئوی کوتاه پیوستِ این فرسته، بازتاب دهنده همین واقعیت دووجهی است. در یکی خانه ای بر سر فلسطینی‌ها آوار می شود و در دیگری مبارزان فلسطینی‌ در نقطه صفر ارتش اشغالگر مین می کارند. در پردازش تحولات غزه هر دو وجه ماجرا را باید دید تا تصویر دقیق تری از روندهای جاری و پیش رو به دست آید.

اگر ۲۴ ساعته تصاویر بمباران های وحشیانه و کشتار مردم عادی و بی پناه فلسطین نمایش داده شود، بیش از آنکه کارکردی در جهت همدلی با فلسطینیان داشته باشد، چاره ناپذیر بودن تسلیم در برابر جنایتکاران و بی فایدگی مقاومت را فریاد می زند.

فلسطین را باید آن گونه که هست، دید و دچار افراط و تفریط و خوش بینی یا بدبینیِ غیر منطبق با واقعیت نشد. این قاعده، هم در سطح تحلیل و ارزیابی تحولات و هم در سطح رسانه ای و روایت و تصویرسازی از رویدادهای فلسطین ساری و جاری است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 1
    لفاظیه باید کودکان اسیرازاد وبعداتش بس واگرمیخوان بجنگن مردم اسکان بشن
  • ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    2 0
    خدا لعنت کنه انگلیسیها را که این قوم خبیث را به فلسطینیها تحمیل کردند. خدا آمریکای جنایت کار را نابود کنه و از روی زمین محو کنه دجلان صهیون وحشی راا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس