کد خبر 1553036
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

چگونه زبان کنکور را صد بزنیم؟ در این مقاله به شما میگوییم که چگونه زبان کنکور را صد بزنیم؟

دروس عمومی نقش بسیار مهمی در تعیین رتبه داوطلبان در کنکور دارند. یکی از درس‌های عمومی که بیشتر داوطلبان به آن علاقه دارند، درس زبان است. درس زبان انگلیسی در مقایسه با دیگر دروس عمومی پر طرفدارتر بوده و داوطلبان از طریق این درس به راحتی می‌توانند تراز خوبی را کسب کنند. توجه کنید که خالی گذاشتن بخش زبان انگلیسی در کنکور به معنای از دست دادن درسی با ضریب ۲ است. بیشتر داوطلبان کنکور به دنبال این سوال هستند که « چگونه زبان کنکور را صد بزنیم؟» در ابتدا باید با ماهیت و روش‌های خواندن درس زبان آشنا شوید و سپس با استفاده از تجارب رتبه‌های برتر، یک روش درست و اصولی برای خواندن آن انتخاب کنید. اما نگران نباشید! ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم که زبان انگلیسی را در کنکور صد بزنید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه زبان کنکور را صد بزنیم؟

چگونه زبان انگلیسی کنکور را بخوانیم؟

بسیاری از خانواده‌ها به صلاحدید خود، از سن کودکی فرزندان خود را به کلاس‌های خصوص زبان می‌فرستند. برخی از کودکان با علاقه کلاس‌های زبان را دنبال کرده و برخی دیگر هم از همان اول از این درس فرار می‌کنند. کودکانی که از همان ابتدا در کلاس حضوری زبان انگلیسی شرکت کرده و آشنایی نسبی با این درس دارند، تا حدودی با لغات و گرامر زبان انگلیسی آشنا هستند و در کنکور افراد موفق‌تری خواهند بود. یکی از بخش‌های مهم زبان، لغات است. لغات کنکور همانند فرمول‌های هندسه نیست که با یک فرمول بتوانید چندین مسئله حل کنید. بلکه برای یک تست زبان باید حداقل ده لغت حفظ باشید تا بتوانید متوجه سوال شوید. پس فهمیدیم که لغات انگلیسی بخش مهمی از زبان کنکور را تشکیل داده‌اند و برای رسیدن به نمره صد، باید بتوانیم در بخش لغات و درک مطلب تسلط کافی داشته باشیم. در ادامه روش‌های صحیح مطالعه زبان را برای رسیدن به درصد بالا بررسی می‌کنیم.

چگونه زبان کنکور را صد بزنیم؟

freepaper.me

کتاب درسی را با جزییات کامل بخوانید

اگر از هر داوطلب کنکوری که به درصد بالای زبان دست پیدا کرده است دلیل موفقیتش را بپرسیم، اولین راز موفقیت خود را مطالعه دقیق کتاب زبان می‌داند. برخی تصور می‌کنند که کتاب‌های کمک آموزشی به تنهایی کافی است؛ اما این تصور غلط بوده و کتاب‌های کمک آموزشی مکمل بسیار خوبی هستند و هیچ وقت نمی‌توانند جایگزین کتاب اصلی شوند. تمامی سوالات کنکور از کتاب درسی مطرح شده و برای صد زدن این درس، باید به طور کامل به کتاب تسلط داشته باشید. مهم‌ترین منبع شما، کتاب درسی است. پس تمامی لغات را یاد بگیرید، قواعد را تمرین و تکرار کنید و از حل تمرین‌های کتاب غافل نشوید. در هنگام خواندن کتاب می‌توانید نکات مفید را به صورت خلاصه‌وار در جزوه‌ای جداگانه بنویسید. این کار برای مرور بسیار مفید است.

یک معلم زبان خوب در کنار خود داشته باشید

در پاسخ به سوال چگونه زبان کنکور را صد بزنیم؟ می‌توانیم بگوییم که یک معلم خصوصی در کنار خود داشته باشید. قطعا فردی که خود زبان انگلیسی را در کنکور صد زده، بهتر می‌تواند شما را در حل مسئله و رفع اشکال همراهی کند. یک آموزشگاه زبان معتبر پیدا کنید و در مورد اساتید آن تحقیق داشته باشید. سپس با آگاهی کامل می‌توانید یک مدرس خوب را انتخاب کنید.

زبان را به طور منظم و روزانه مرور کنید

راز اصلی موفق شدن در کنکور، حضور ذهن در جلسه امتحان است. برای اینکه در جلسه کنکور حضور ذهن کافی داشته باشید، باید مطالب را به اندازه کافی مرور کرده باشید. مرور درست مطالب آن را به حافظه بلند مدت منتقل کرده و در نتیجه سر جلسه کنکور هیچ مطلبی را فراموش نمی‌کنید. برای مرور لغات زبان، کافی است که برای هر کلمه، یک جمله آشنا بنویسید. سعی کنید مرتبا کلمه و جمله را با هم مرور کنید. در کنار لغت، گرامر و قواعد را هم با تست زیاد مرور کنید. توجه کنید که برای رسیدن به نمره صد در زبان کنکور، باید به همه بخش‌ها تسلط بسیار زیاد داشته باشید.

از کتاب‌های کمکی معتبر استفاده کنید

در کنار کتاب اصلی، استفاده از یک کتاب کمک آموزشی معتبر می‌تواند موجب پیشرفت چند برابری شما شود. در کنار مطالعه درست کتاب درسی، حتما از یک کتاب کمکی هم استفاده کنید. توجه کنید که زمان قبل کنکور، یک زمان طلایی و کوتاه بوده که نباید صرف چیزهای بیهوده شود. بنابراین قبل از تهیه کتاب کمک آموزشی، حتما از مفید بودن آن اطلاعات کسب کنید و سپس آن را بخرید. پس هر کتابی را نخوانید تا زمان طلایی شما به بطالت تلف نشود.

تست زدن را فراموش نکنید

اصلی‌ترین راز موفقیت رتبه‌های برتر کنکور، تست زدن زیاد و تمرین مداوم است. توجه کنید که تست‌های غیر استاندارد فقط وقت شما را تلف می‌کنند. حتی ممکن است که به دلیل سختی بالا، اعتماد به نفس شما را بگیرد و موجب پسرفت شما شود. بهترین تست‌ها، تست‌های سال قبل کنکور هستند. البته در کنار تست‌های سال قبل، می‌توانید از تست‌های کتاب‌های کمک آموزشی معتبر هم کمک بگیرید.

لغات را در قالب جمله یاد بگیرید

بخش اعظم کنکور، لغات زبان است. اینکه چگونه زبان کنکور را صد بزنیم، تا حدی به تسلط ما به لغات بستگی دارد. حفظ لغات به تنهایی موجب فراموشی زودرس آن‌ می‌شود. بهترین روش یادگیری لغات زبان، استفاده آن‌ها در متن و جمله است. اینکه لغات را در قالب جمله یاد بگیرید، تصویری در ذهن شما ایجاد شده که تا مدت زمان طولانی در ذهن باقی می‌ماند. حتی می توانید خلاقیت به خرج دهید و برخی از لغات سخت و دشوار را با کد دهی به خاطر بسپارید.

روش مطالعه زبان از نگاه رتبه برترها

  • لغات به همراه جملات را در یک دفتر جداگانه یادداشت کنید.
  • متضاد و مترادف لغات‌ها را مطالعه کنید.
  • نکات گرامری را در دفتر یادداشت کرده و نکاتی که در تست‌های گرامر هستند را به آن اضافه کنید.
  • زبان درس بسیار فراری است، پس تمرین و تکرار نقش بسیار مهمی در کسب درصد خوب در این درس دارد.
  • نزدیک کنکور، تست‌های زمان‌دار حل کنید تا سر جلسه کنکور سرعت عمل شما بالاتر رود.
  • تکنیک‌های تست زنی را برای حل سوالات زبان استفاده کنید.
  • مهم‌ترین منبع شما، کتاب درسی است. بنابراین خط به خط کتاب را مطالعه کنید.
  • آزمون‌های شبیه ساز کنکور در نزدیکی کنکور، می‌تواند استرس شما را حین جلسه آزمون کمتر کند.
  • تست‌های سال گذشته را حتما بررسی کنید و نکات آن را در دفتر یادداشت نمایید.
  • سوالات درک مطلب را اول به صورت روزنامه وار مطالعه کنید و به سراغ سوال‌های مرتبط با آن بروید.
  • از خواندن بخش لغات زبان و تمرین درک مطلب غافل نشوید.
  • هر شب قبل از خوابیدن یک درک مطلب از کنکور سال‌ها گذشته حل کنید.

چگونه زبان کنکور را صد بزنیم؟

سخن پایانی در خصوص درصد بالای زبان در کنکور

در این مقاله در خصوص روش مطالعه زبان برای کنکور صحبت کردیم. سوال اکثر داوطلبان کنکور این است که چگونه زبان را صد بزنیم؟ برای رسیدن به درصد بالا در درس زبان، علاوه بر مطالعه کتاب اصلی به همراه کتاب کمک آموزشی، مرور و حل تست هم اهمیت زیادی دارد. برای تثبیت لغات زبان در ذهن شما، لازم است که به صورت درست آن را مرور کنید. همچنین حل تست‌های گرامر و یادداشت نکات آن در دفتر جداگانه، موجب مرور سریعتر آن می‌شود. از آنجایی که زبان درس فراری است، پس باید در تمرین و تکرار آن، استمرار داشته باشید. تمامی نکاتی که رتبه برترها برای رسیدن به نمره صد رعایت کردند هم به صورت موردی در این مقاله برای شما آورده شده است. با شرکت در کلاس زبان عمومی سفیر، می‌توانید در کنکور به موفقیت برسید. برای اطلاع از جزییات بیشتر روی لینک https://gosafir.com/fa/ کلیک کنید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس